wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:06

Seven schreef:
ze zijn zo opgeblazen dat ik en t zadel recht lag das nu nog geen 3 week geleden maar na 4 dagen begon ik ineens scheef te hangen. Eerst heb je dat niet door maar kreeg ineens last van mn lies en heup door de druk.

Dat scheef hangen kan dus te maken hebben met je paard. Bijvoorbeeld dat hij aan een kant minder gespierd was maar door de training en het zadel wel de mogelijkheid krijgt om juist die spieren te ontwikkelen. Wat ook kan is dat het zadel door een van de schouders van je paard wordt scheef gedrukt. Dit doet mijn paard bijvoorbeeld omdat ze links een enorme schouder heeft.
Ze duwt dan het zadel naar rechts.
Waarschijnlijk zal er iets met de lucht in het zadel moeten worden gedaan of aan het singelsysteem. Van twee keer v-strap naar pointstrap en v-strap. Of misschien wel aan een kant een balance strap.

Zoefff

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:34

denk dat iedereen een anders ervaart, ik vond Iris Smalbeek heel fijn. Ook omdat zij fysiotherapeut is weet ze veel over de bespiering etc en dus ook hoe het zadel het beste ligt etc. Maar wat hier ook gezegd wordt, vanaf de grond kunnen ze niet alles zien dus je moet zelf ook goed voelen en ook regelmatig laten controleren want je paard veranderd.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:17

vervelende is ook dat iedere wowzadelfitter toch weer andere ideeen heeft over welke kussens te gebruiken etc.
mijn oude wow had SD kussens, volgens mijn huidige zadelfitter echt veeeeel te smal voor mijn paard, maar ik heb er wel 3 jaar mee gereden ..... :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:09

inderdaad maris ik ervaar nu ook wat tegenstrijdigheid.

Mijn ruin lijkt op het eerste gezicht niet scheef maar in beweging zie ik toch wat links gebogen paard daarin moet het zadel worden aangepast dit hebben we ook bekeken en over gehad. En toch is t nu steeds erger, dus een second opinion lijkt me hierin wel verstandig ben benieuwd naar de mening van een ander.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:15

Dat heb ik ook seven een tweestrijd. Wie moet ik nu geloven.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:30

ja precies ik zie waar t niet goed gaat, heb nu ook al 2 geproken die mij een zweetblad wouden verkopen en mn eigen in wouden ruilen en die nu ineens terug krabbelen erg jammer.

Maar het enige wat ik kan is voelen dat het niet goed is, mn ruin loopt wel goed ontspand meer dan ooit heeft lol en is los maar toch dat glijden is irritant

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:32

Mijn probleem is dat ik zie dat het zadel niet goed ligt en dat er aangegeven wordt dat dat geen kwaad kan.
Mijn rug daarintegen geeft ook weer aan dat ie het niet leuk vind.
Ga mijn zadels maar verkopen. Heb het echt gehad met al die zadels.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:35

Seven schreef:

Mijn ruin lijkt op het eerste gezicht niet scheef maar in beweging zie ik toch wat links gebogen paard daarin moet het zadel worden aangepast dit hebben we ook bekeken en over gehad. En toch is t nu steeds erger, dus een second opinion lijkt me hierin wel verstandig ben benieuwd naar de mening van een ander.

hoe bedoel je dit precies? wil je dat het zadel 'ongelijk' wordt opgevuld?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:42

steinstein schreef:
Mijn probleem is dat ik zie dat het zadel niet goed ligt en dat er aangegeven wordt dat dat geen kwaad kan.
Mijn rug daarintegen geeft ook weer aan dat ie het niet leuk vind.
Ga mijn zadels maar verkopen. Heb het echt gehad met al die zadels.

Belachelijk.
Een zadel wat te ver achteroverligt kan wel degelijk schade aanrichten..
En dat geld ook voor een wow..

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:10

Seven schreef:

???? een links gebogen paard moet toch gewoon worden recht gericht,en niet het zadel aan passen ,dat is symptoom bestrijding !

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:13

nee ik wil dat het zadel recht blijft liggen :) nu is hij zo opgevult dat hij steeds naar links schuift waar het aanligt ik weet het niet heb nu al 2 x er over gehad er is naar gekeken etc en toch geen verbetering.

Ik wil natuurlijk niet dat het zadel scheef wordt op gevult maar dat het zadel niet scheef trekt ik wil een oplossing maar eigenlijk deel ik steinstein haar gevoel hij gaat op EA want ook t zweetbladd past niet bij mij en dit nieuw kopen staat gelijk aan een geheel 2de handse dus dan kan ik beter naar 1 zoeken die volledig aan alles voldoet.

@maikester
wel grappig dat iedereen alleen dat leest, natuurlijk zorg ik er voor dat hij wordt recht gericht dit zal echter niet zo extreem op t zadel moeten werken dat ik elke keer volledig scheef glijd. Elk paard is wel 1 kant gebogen maar heb met dit zadel nog nooit zo zitten schuiven.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:18

weet iemand hier iets over een nieuw soort kussens van de wow zadels speciaal voor paarden met een hoge doorlopende schoft ?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:21

een bokker zei hier iets over maar heb dr zelf nog nooit iets van gehoord of gelezen maris ik was ook al nieuwgierig.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:25

ik kan er in ieder geval nog niets over vinden op de site van de wow zadels zelf

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:28

Seven schreef:
nee ik wil dat het zadel recht blijft liggen :) nu is hij zo opgevult dat hij steeds naar links schuift waar het aanligt ik weet het niet heb nu al 2 x er over gehad er is naar gekeken etc en toch geen verbetering.

Ik wil natuurlijk niet dat het zadel scheef wordt op gevult maar dat het zadel niet scheef trekt ik wil een oplossing maar eigenlijk deel ik steinstein haar gevoel hij gaat op EA want ook t zweetbladd past niet bij mij en dit nieuw kopen staat gelijk aan een geheel 2de handse dus dan kan ik beter naar 1 zoeken die volledig aan alles voldoet.

@maikester
wel grappig dat iedereen alleen dat leest, natuurlijk zorg ik er voor dat hij wordt recht gericht dit zal echter niet zo extreem op t zadel moeten werken dat ik elke keer volledig scheef glijd. Elk paard is wel 1 kant gebogen maar heb met dit zadel nog nooit zo zitten schuiven.

Ik bedoelde het ook niet als kritiek,maar ik schrok er een beetje van ,dacht links gebogen ,zadel aan laten passen.
Want ik geloof dat dat nog steeds te vaak gebeurd (bedoel jou nou niet daarmee hoor *D )
Ik heb ook een links gebogen paard,en ik hoor Arie nog zeggen ,,niks aan het zadel aanpassen,paard rechtrichten,haha)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:39

De wowfitter die mij is geweest had het erover dat er speciale kussens zijn voor paard met een zeer hoge schoft.
kussen die voor het zadel liggen zodat het zadel wat naar achter ligt en kussens die aan de achterzijde meer konden worden opgepompt. Helaas weet ik niet meer welk type het is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:40

ja ik reageerde misschien wat kort :D ik ben daarin ook erg bezig heb dit paard nog maar net en heb hem al eens laten onder zoeken hij was vrij pijnlijk kwa bespiering en rug dat is nu al zoveel beter. Maar dat links schuiven irriteerd me nogal voornamelijk omdat ik vanalles heb geprobeerd en ik nog niets weet :=

maar links gebogen hoord niet automatisch te betekenen links schuiven :D

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:23

Seven schreef:
ja ik reageerde misschien wat kort :D ik ben daarin ook erg bezig heb dit paard nog maar net en heb hem al eens laten onder zoeken hij was vrij pijnlijk kwa bespiering en rug dat is nu al zoveel beter. Maar dat links schuiven irriteerd me nogal voornamelijk omdat ik vanalles heb geprobeerd en ik nog niets weet :=

maar links gebogen hoord niet automatisch te betekenen links schuiven :D

Neee dat klopt ook :o :o :o ,link gebogen paard,zakt het zadel naar rechts.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:52

Wij hebben in eerste instantie ook naar een WOW-zadel geïnformeerd en die fitter zei dat ze op heel veel paarden pasten, maar dat ze minder geschikt waren voor paarden met een hoge schoft.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:25

Jol1 schreef:
Wij hebben in eerste instantie ook naar een WOW-zadel geïnformeerd en die fitter zei dat ze op heel veel paarden pasten, maar dat ze minder geschikt waren voor paarden met een hoge schoft.

Vreemd want het paard van NEEDJE heeft toch ook een behoorlijke schoft en daar licht het super op.
Daarnaast blijken er speciale kussens te zijn voor de extreme schoften.
Welke wow fitter heeft dat gezegd als ik vragen mag, mag ook per pb

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:33

Ik denk de Panel met de deep front gussets met geen stitch line. Zie de folder die je kan downloaden op de site van Wow (engeland)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:25

ik heb de folder van wow maarkan die er niet in vinden shangah misschien heb ik een oudere folder :D

hopelijk kan ik dit zadel snel verkopen want heb 1 gevonden die helemaal goed zou moeten passen

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:47

@Steinstein, je hebt pb!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:39

Seven schreef:
ik heb de folder van wow maarkan die er niet in vinden shangah misschien heb ik een oudere folder :D

hopelijk kan ik dit zadel snel verkopen want heb 1 gevonden die helemaal goed zou moeten passen

http://www.fteltd.co.uk/FTEBrochure2008.pdf blz 10

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:11

steinstein schreef:
Jol1 schreef:

Vreemd want het paard van NEEDJE heeft toch ook een behoorlijke schoft en daar licht het super op.
Daarnaast blijken er speciale kussens te zijn voor de extreme schoften.
Welke wow fitter heeft dat gezegd als ik vragen mag, mag ook per pb

Margreet Bouwmeester van Alona