Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
het is gewoon mode verschijnsel, gaat vanzelf wel weer over
terwijl divoza tegen me gezegd had toen die zadelmaker langskwam dat ik een bontje moest gebruiken tegen een gevoelige rug . FriesWytske schreef:@ Calypsofreak. Als je een bontje onder het zadel hebt voel je de bewegingen even goed. Dan als je zonder bontje rijdt. Die van mij heeft een gevoelige rug, door een ongelukje afgelopen winter. Als je het wilt gebruiken moet je hem direct op de rug leggen. En niet op het zadeldekje.
JSCAA schreef:hoe wil jij een bontje onder een sjabrak leggen ? en daarover een sjabrak ?FriesWytske schreef:@ Calypsofreak. Als je een bontje onder het zadel hebt voel je de bewegingen even goed. Dan als je zonder bontje rijdt. Die van mij heeft een gevoelige rug, door een ongelukje afgelopen winter. Als je het wilt gebruiken moet je hem direct op de rug leggen. En niet op het zadeldekje.
vur schreef:Mijn paard heeft een gevoelige rug en de fysiotherapeut raadt mij aan om met bontje te rijden. Ik moet zeggen dat met bontje mijn zadel een stuk zachter zit en dat is voor mij ook fijn. Het helpt mijn paard en de zadelopvuller houdt rekening met het ding als hij het zadel opvult. Dus, het kan weldegelijk zijn nut hebben. Mijn paard heeft nu merkbaar een minder gevoelige rug.
flugeltje schreef:vur schreef:Mijn paard heeft een gevoelige rug en de fysiotherapeut raadt mij aan om met bontje te rijden. Ik moet zeggen dat met bontje mijn zadel een stuk zachter zit en dat is voor mij ook fijn. Het helpt mijn paard en de zadelopvuller houdt rekening met het ding als hij het zadel opvult. Dus, het kan weldegelijk zijn nut hebben. Mijn paard heeft nu merkbaar een minder gevoelige rug.
Ja.... maar dat is een ander verhaal... jouw zadelmaker vult het zadel op en houdt rekening met het bontje...
De meeste zadelmakers vullen het op... past niet goed en zeggen dan maar.. ga maar met bontje rijden, nou dan doen ze hun werk dus niet goed !!