Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stampeltje

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:46

Wat leuk dat er zo veel enthousiaste gebruikers zijn! Ik zat laatst ook al te kijken in winkel of het wat was. Ik ben nu nieuwsgierig, de volgende keer toch even beter kijken.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:58

Nynke04 schreef:
Woehoe, hij is binnen! :):) Lijkt wel erg groot, maar ik zal vanavond even gaan passen.

Je had een xfull bestelt toch? Wil je een foto plaatsen als je hem gepast hebt? Misschien bestel ik dan wel een xfull ipv een full :p

Heb nog even de tijd om te beslissen, is toch pas in juli beschikbaar

Ik ben dr al wel uit dat het de deluxe word, die is inderdaad om te kwijlen <3

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:15

IJentel schreef:
Je had een xfull bestelt toch? Wil je een foto plaatsen als je hem gepast hebt? Misschien bestel ik dan wel een xfull ipv een full :p

Heb nog even de tijd om te beslissen, is toch pas in juli beschikbaar

Ik ben dr al wel uit dat het de deluxe word, die is inderdaad om te kwijlen <3

Zal ik doen!

De Deluxe is zeker erg mooi! Als ik nog een competition erbij doe, wordt dat denk ik ook een Deluxe <3

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:51

Ik baal er eigenlijk gewoon van dat ik bitloos rijd, vind de competition zo mooi :+

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:52

FelineNanet schreef:
Ik baal er eigenlijk gewoon van dat ik bitloos rijd, vind de competition zo mooi :+

Haha lastig.. Had ik toen ik mn vorige paardje bitloos reed, zag zo vaak mooie hoogdstellen maar ik reed bitlois :+

Enige verschil is toch het ringetje op de neus tussen de multi en de competition? Of bedoel je de comprtition deluxe?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:39

FelineNanet schreef:

Misschien kan je de bitloze stukjes van iemand over kopen?

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:57

Volgens mij is het best mogelijk om de competition om te bouwen.. het enige verschil is het ringetje inderdaad.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:05

Nynke04 schreef:
Volgens mij is het best mogelijk om de competition om te bouwen.. het enige verschil is het ringetje inderdaad.

Dat denk ik ook. Als je de onderdelen voor bitloos los overkoopt van iemand, of zelf de multi al hebt en een competition aanschaft moet dit best kunnen. Dan mis je alleen de mogelijkheid als kaptoom

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:15

Oh, bedenk wel net dat de ringen van de competition wel kleiner zijn. Dan passen de multi onderdelen er misschien niet door?

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:19

Leen schreef:
Oh, bedenk wel net dat de ringen van de competition wel kleiner zijn. Dan passen de multi onderdelen er misschien niet door?

Dat is ook nog zo'n ding inderdaad.. Ik hoop het voor FelineNanet, dan is dat iig een optie

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:34

Ik heb inmiddels beide en vind de multi echt wel grover dan de competition. Ik denk dat je met de competition niet bitloos kan rijden, dd riempjes zijn veel smaller dus vraag me af hoe de druk verdeling dan is.

Ik vind trouwens de multi bitloos ook nog niet heel fantastisch, vindt het wel heel grof allemaal, maar ligt misschien aan het smalle hoofd van mijn paard.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:20

Merken jullie trouwens daadwerkelijk verschil in jullie gewone hoofdstel of de micklem?

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:25

Naomi_Haffie schreef:
Merken jullie trouwens daadwerkelijk verschil in jullie gewone hoofdstel of de micklem?

Daar ben ik ook echt benieuwd naar! Mijn skimpie is nml best gevoelig met zijn hoofd. En dan al helemaal de nejsriem/sperriem en hoe het bit eraan hangt. En omdat dit niet iets super goedkoops is.. ;)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:50

Graag jullie advies!
We hebben een competition maat full van Dochorse vijf dagen om uit te proberen. Pony liep er erg fijn mee en heeft ook niet op zijn kiezen geknarst wat hij vaak doet. Alleen lijkt het nog niet helemaal goed te zitten. Vooral de keelriem is erg krap, zit op het laatste gaatje. Of zit die niet goed?
Pony heeft voor zijn schofthoogte van 1,50 wel een groot hoofd, maar om nou straks extra full te bestellen? :?

Afbeelding

Jones zijn jukbeenderen steken nogal uit, daar zit eigenlijk geen enkel hoofdstel echt fijn. Had eigenlijk gehoopt dat de competition wat lager zou zitten.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:54

De rest lijkt allemaal wel goed te zitten zo te zien. Ik zou keelriem gaatje bij prikken of verlengen. Ik had er ook last van. Hun model had denk ik geen stevige kaken. Hij rekt overigens ook nog wat uit ba gebruik.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:07

Het is het test hoofdstel (moet ook teruggestuurd), is al behoorlijk gebruikt dus ik denk ook wel opgerekt.
Zit de neusriem wel op de goede hoogte?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:42

Ik zou de neusriem een gaatje lager doen. even kijken hoe het dan zit.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:43

Neusriem zit goed vind ik, ik zou de keelriem laten verlengen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:05

Neusriem een gat lager. Dan is de druk van het jukbeen af en zit de keelriem beter.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:41

Als het hoofdstel achter de oren ook vrij strak aansluit, kun je een iets langere frontriem eraan doen, dat geeft niet alleen wat ruimte achter de oren, maar ook bij de kaakriem.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:22

Ik heb gehoord dat je sowieso niet met de competition bitloos kan rijden. O.a. vanwege de druk.
Mijn pony loopt echt hondermaal beter op de Micklem sidepull dan op haar oude hoofdstel: een Harry horse kaakgekruisd. Ze deed het met een halstertje ook prima (als soort van sidepull) dus ik ben super blij dat ze hier zo goed op reageert. Ze kan buiten nog weleens heftig worden en met de Micklem hou ik haar altijd bij me :)

Ik vind het hoofdstel wat te klein ogen. Als het kan zou ik een maatje groter nemen of de keelriem laten verlengen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:32

FelineNanet schreef:
Ik heb gehoord dat je sowieso niet met de competition bitloos kan rijden. O.a. vanwege de druk.
Mijn pony loopt echt hondermaal beter op de Micklem sidepull dan op haar oude hoofdstel: een Harry horse kaakgekruisd. Ze deed het met een halstertje ook prima (als soort van sidepull) dus ik ben super blij dat ze hier zo goed op reageert. Ze kan buiten nog weleens heftig worden en met de Micklem hou ik haar altijd bij me :)

Ik vind het hoofdstel wat te klein ogen. Als het kan zou ik een maatje groter nemen of de keelriem laten verlengen.

Ik start mijn merrie bitloos in het M SGW met de competition. Ik ondervind er geen problemen mee. Een bitloos hoofdstel mag niet van de KNHS, maar teugels aan de neusriem wel.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:00

Ik heb mijn hoofdstel gisteren even heel snel gepast, maar het neusgedeelte leek wel erg groot en sloot helemaal niet mooi aan. Zijn er meer die dat hadden?
Zal er vanavond nog even rustig naar kijken, hopen dat ik 'm gewoon verkeerd had afgesteld.Dan zal ik ook even een goede foto maken.

Edit: Sammyoo, ik denk ook dat de neusriem een gaatje langer mag. Hij zit nu wel erg krap langs het jukbeen en dan komt de keelriem ook wat beter uit.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:27

Ik hoop dat epplejeck m'n geld snel terug stort maar verwacht dat dat nog wel eventjes duurt...

Dan kan ik hem ook bestellen

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:40

Allemaal bedankt! Het hoofdstel leek inderdaad beter te passen met de neusriem een gaatje lager. Maar ik dacht dat de neusriem dan te laag zou zitten. Ik kom er eigenlijk niet goed achter hoe je de juiste positie van de neusriem moet bepalen!