Op deze neusriem loopt mijn jonkie fijn maar eigenlijk heeft die neusriem wel zijn langste tijd gehad

Kwam ooit bij Hooks vandaan maar dit model is er al een hele tijd niet meer.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dieseltje09 schreef:Heeft iemand toevallig een idee voor een vervanger van deze neusriem?
Op deze neusriem loopt mijn jonkie fijn maar eigenlijk heeft die neusriem wel zijn langste tijd gehad
Kwam ooit bij Hooks vandaan maar dit model is er al een hele tijd niet meer.
[ [url=m/KPs9GS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U2GtLw.jpg]Afbeelding[/url] ]
dieseltje09 schreef:@ Saaams, ja dat is hem(of lijkt er super veel op) maar kan hem op de site nergens vinden…
Ik weet dat er zoiets van equibling ook is maar die kwaliteit was (paar jaar terug in ieder geval) echt om te huilen voor het geld
sasika schreef:Iemand toevallig een Presteq hoofdstel voor een koudbloed met een breed hoofd en neus?
Ik ben benieuwd hoe dat er uitziet
Daannvd92 schreef:sasika schreef:Iemand toevallig een Presteq hoofdstel voor een koudbloed met een breed hoofd en neus?
Voor mijn kruising trekpaard heb ik de presteq maat full;
[ [url=m/VvWUIi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben met dit hoofdstel wel heel blij op hem. Daarentegen vind ik het op mijn fjord (1.56m) niet de beste pasvorm, fjord heeft een veel bredere kaaklijn en hoofd. Dus moet van kopstuk en frontriem x full en de neusriem is een full;
[ [url=m/ciHOxF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daannvd92 schreef:sasika schreef:Iemand toevallig een Presteq hoofdstel voor een koudbloed met een breed hoofd en neus?
Ben met dit hoofdstel wel heel blij op hem. Daarentegen vind ik het op mijn fjord (1.56m) niet de beste pasvorm, fjord heeft een veel bredere kaaklijn en hoofd. Dus moet van kopstuk en frontriem x full en de neusriem is een full;
lies schreef:Daannvd92 schreef:
Heb je ook een foto van de zijkant van je paard met dit hoofdstel?
xSCWx schreef:Mijn paard had wel onwijze jeuk van zijn nieuwe Pestec Faysport hoofdstel op zijn wangen omdat hij daar niet helemaal goed aansloot door de nieuwigheid. Ik zie dat de anatomical vision space eenzelfde soort "bakstuk" heeft, misschien dezelfde oorzaak?
xSCWx schreef:Ja, na een paar keer rijden. Het leer stond een beetje "af" bij zijn wang waardoor er een klein randje juist extra op zijn wang drukte. Nu het leer soepeler is en de pasvorm gewoon goed aansluit, is de jeuk weg. Ik heb hem in de tussentijd wel extra ingevet en zelf even bewogen/in vorm gedrukt.