[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:39

Ook leuk :j <3

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:20

Wat een heerlijk schaap op de vorige pagina <3

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:47

Mag ik hier een vraag stellen over de barefoot amber.

Ik wil deze graag aanschaffen voor mijn tinker.
Echter vind ik hem wat saai als ik de neusriem er af haal om hem met bit te gebruiken.
Weet iemand of het mogelijk is er bit riempjes of bitclips aan te maken zodat de neusriem ook kan blijven zitten met bit.

1e foto van internet de barefoot amber die ik wil
Afbeelding

Mijn tinker
Afbeelding

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:16

Iemand ervaring met een Lemieux pro-sorb halfpad onder een boomloos zadel? Ik heb een ghost.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:42

Macs schreef:
Iemand ervaring met een Lemieux pro-sorb halfpad onder een boomloos zadel? Ik heb een ghost.

Die zijn niet altijd lang genoeg - Ghost maakt ook Half-pads....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:49

Kwetal schreef:
Macs schreef:

Die zijn niet altijd lang genoeg - Ghost maakt ook Half-pads....

Ik heb een piccolo :) misschien kan dat nog dan? Heb wel een M gekocht... Dus misschien moet ik m dan ruilen voor een L. Ga morgen passen. Ik vind deze zo fijn vanwege de katoenen onderkant. Onze ghost pad heeft schuurplekken veroorzaakt door het scheerwol.

De pad eerst en dan een dekje er op? Waarom is dat eigenlijk, en niet andersom zoals bij een boomzadel?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:01

Moderatoropmerking:
Omdat adverteren op Bokt niet is toegestaan heb ik enkele reacties moeten verwijderen.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:24

Macs,

Ik had een L onder een gewone maat en dat paste op ongeveer 5cm na niet

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:36

Lisa_WB schreef:
Macs,

Dank voor je bericht!
Ik had inderdaad even de maten er bij moeten pakken, want zie nu dat een M niet past. Dus we ruilen hem om voor een L. Die zou in theorie een halve cm te kort zijn :o maar we gaan het gewoon even proberen. Tenzij iemand een goed alternatief heeft. Half pad met katoenen onderkant.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:30

Macs schreef:
Lisa_WB schreef:
Macs,

Dank voor je bericht!
Ik had inderdaad even de maten er bij moeten pakken, want zie nu dat een M niet past. Dus we ruilen hem om voor een L. Die zou in theorie een halve cm te kort zijn :o maar we gaan het gewoon even proberen. Tenzij iemand een goed alternatief heeft. Half pad met katoenen onderkant.

Grandeur kan ze naar wens maken

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:27

Alsof ik de laatste tijd niet genoeg ellende gehad heb in mijn leven heb ik vandaag te horen gekregen dat de levertijd van de Hidalgo zadels door Corona tot 24 maand is.. Twee. Jaar.

Daar gaat mijn droomzadel.. Wat nu.. :'(

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:30

Jeetje, meen je niet! Dikke knuffel :knuffel:

Hier super blij met ons nieuw dekje van JV Dekjes

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:33

Nala schreef:

Thanks.. en het is helaas ook niet dat ik zomaar een 2dehandse kan kopen oid. In mijn geval moest het maatwerk zijn. Echt zo rot. Ik weet niet goed wat ik moet doen nu. Ik kan gerust nog even wachten na de winter want veel trainen/rijden kan ik dan toch niet.. Maarja..

Edit: Dekje staat heel mooi onder je zadel!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:38

Kaatastrof schreef:
Nala schreef:

Thanks.. en het is helaas ook niet dat ik zomaar een 2dehandse kan kopen oid. In mijn geval moest het maatwerk zijn. Echt zo rot. Ik weet niet goed wat ik moet doen nu. Ik kan gerust nog even wachten na de winter want veel trainen/rijden kan ik dan toch niet.. Maarja..

Edit: Dekje staat heel mooi onder je zadel!

En een soort barebackpad? Eventueel eentje van Ghost of Christ waar stijgbeugels aan kunnen?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:40

Ik heb een Christ BBP. Desnoods kan ik daar wel stijgbeugels aanhangen ja, maar ik had toch echt graag de stevigheid gehad van een zadel. En ik ga echt geen 2 jaar rondrijden met een BBP waarvan de drukverdeling niet optimaal is.. Dat vind ik toch echt te risky. Ik vrees dat ik mijn bestelling ga moeten cancelen. Een half jaar had ik nog kunnen wachten, maar 2?

Nu maar op zoek naar een alternatief voor de toekomst dan.. Enfin.. scheelt wel weer het geld voorlopig want ik ben nog altijd werkloos en heb mijn zadel nog altijd niet verkocht gekregen.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:45

Kaatastrof schreef:
Ik heb een Christ BBP. Desnoods kan ik daar wel stijgbeugels aanhangen ja, maar ik had toch echt graag de stevigheid gehad van een zadel. En ik ga echt geen 2 jaar rondrijden met een BBP waarvan de drukverdeling niet optimaal is.. Dat vind ik toch echt te risky. Ik vrees dat ik mijn bestelling ga moeten cancelen. Een half jaar had ik nog kunnen wachten, maar 2?

Nu maar op zoek naar een alternatief voor de toekomst dan.. Enfin.. scheelt wel weer het geld voorlopig want ik ben nog altijd werkloos en heb mijn zadel nog altijd niet verkocht gekregen.

Misschien valt het te overbruggen met een Mandriana of iets in die trant?
Wat een k*t nieuws seg!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:46

Ik heb helaas geen geld om tijdelijke oplossingen te kopen.. :'( Denk dat ik voorlopig gewoon niet meer op mijn paard kruip en dan wel zie.. Scheelt dat ik er twee heb en ik toch nog niet veel met hem reed maarja.

Jana2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:48

Kaatastrof schreef:
Alsof ik de laatste tijd niet genoeg ellende gehad heb in mijn leven heb ik vandaag te horen gekregen dat de levertijd van de Hidalgo zadels door Corona tot 24 maand is.. Twee. Jaar.

Jeetje dat is echt extreem lang... ik had de venice 2 in 18,5 inch (ook geen maat die standaard op voorraad ligt) en baalde al dat ik een half jaar moest wachten...
2 jaar is wel heel erg extreem

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:02

Kaatastrof schreef:

Dat is balen zeg! Op welk model zijn jullie uit gekomen?

Ik had echter begrepen dat ze op 24 weken levertijd zitten, wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar een idee om nog even te horen?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:52

Buitenzinnig schreef:
Kaatastrof schreef:

Dat is balen zeg! Op welk model zijn jullie uit gekomen?

Ik had echter begrepen dat ze op 24 weken levertijd zitten, wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar een idee om nog even te horen?

De Valencia shorty. Maar de zitmaat en "boom" moesten aangepast worden. Zitmaar paar cm groter, "boom" voor type Shire.

Ik kan nog eens vragen, in de mail staat echt 24 maand helaas

EDIT: Zadelpasser was dus verkeerd, het is idd 24 WEKEN maar nu spreken ze van max. 16. Dat kan ik wel nog afwachten, is nu toch zeikweer. Sorry ik kan even al het negatieve niet meer hebben dus ik ging uiteraard weer meteen van het ergste uit :\

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 05:05

Mag ik hier een lijntje uitgooien? We zijn op zoek naar een Ghost Veneto of Firenze voor mijn man zijn nieuwe paard. Piccolo of normale maat maakt niet uit. Hoeft niet nieuw te zijn, wel in goede staat en met neutrale kleuren (bruin/zwart).

Kan evt ook geruild worden tegen een BF Cheyenne maat 1. Dat zadel zoekt een nieuw paard om blij te maken :) We krijgen hem helaas niet passend op dit paard (heel hoge schoft).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:42

Kaatastrof schreef:
De Valencia shorty. Maar de zitmaat en "boom" moesten aangepast worden. Zitmaar paar cm groter, "boom" voor type Shire.

EDIT: Zadelpasser was dus verkeerd, het is idd 24 WEKEN maar nu spreken ze van max. 16. Dat kan ik wel nog afwachten, is nu toch zeikweer. Sorry ik kan even al het negatieve niet meer hebben dus ik ging uiteraard weer meteen van het ergste uit :

Dat scheelt gelukkig weer een hoop! Snap ik, het is ook drama. Sterkte met wachten!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:42

Narcissa schreef:
Mag ik hier een lijntje uitgooien? We zijn op zoek naar een Ghost Veneto of Firenze voor mijn man zijn nieuwe paard. Piccolo of normale maat maakt niet uit. Hoeft niet nieuw te zijn, wel in goede staat en met neutrale kleuren (bruin/zwart).

Kan evt ook geruild worden tegen een BF Cheyenne maat 1. Dat zadel zoekt een nieuw paard om blij te maken :) We krijgen hem helaas niet passend op dit paard (heel hoge schoft).

Ik stuur je een pb!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:32

Buitenzinnig schreef:
Kaatastrof schreef:

EDIT: Zadelpasser was dus verkeerd, het is idd 24 WEKEN maar nu spreken ze van max. 16. Dat kan ik wel nog afwachten, is nu toch zeikweer. Sorry ik kan even al het negatieve niet meer hebben dus ik ging uiteraard weer meteen van het ergste uit :

Dat scheelt gelukkig weer een hoop! Snap ik, het is ook drama. Sterkte met wachten!

Helaas geen geluk. Zadelpasser stopt met de samenwerking want de communicatie is verschrikkelijk. De raad is, als ik er één wil 2dehands te gaan zoeken of rechtstreeks bij de fabrikant proberen te bestellen. Maarja, als het voor de professionals al niet op schiet zal het voor mij ook zo zijn. Schijnt dat er nog mensen wachten op bestellingen van maart/april. -O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:34

Check even de site van Hidalgo - er staan een paar leuke aanbiedingen op, direct uit voorraad :j