Maar om nu heel "Barefoot" met tientallen heel verschillend gevormde en aanvoelende zadels meteen af te wijzen op 1 zeer beperkte ervaring waarbij je met een beetje verstand van deze zadels al bij voorbaat kan weten dat het niet fijn gaat zijn...dat gaat mij gewoon wat kort door de bocht

Ik vind dat artikel heel erg gekleurd. Ik denk dat de meeste mensen met weinig zadelkennis die dit lezen, na dit artikel denken dat ze er goed aan doen om "een boomzadel" te kopen i.p.v. "een boomloos zadel"... en helemaal blij met hun goede keuze het eerste de beste boomzadel op hun paard gooien want dat ging in de test (als je dit verhaal moet geloven) toch ook prima

Dan geeft Bert Swennen nog een prima reactie en eindigt de blogger ook weer met zo'n bijpassende kort-door-de-bocht conclusie en brengt Bert zijn veel veelzijdigere stukje tekst terug tot
Citaat:Ik kan me aansluiten bij je conclusie: rijden met een boomloos zadel of bareback is niet per definitie beter, en boomloze zadels passen niet altijd op elk paard.
Dat is wederom een enorm gekleurde destillatie van de werkelijkheid

Wederom wordt de focus gelegd op kritiek zoeken op "boomloos" maar niet op de zwakke punten van boomzadels en het ultieme criterium dat deze wel goed moeten passen omdat ze anders juist tegenovergestelde resultaten geven

Nee, ik vind het een heel erg "makkelijk" stuk zo, erg jammer

Don: gaaf zeg die boom, wat een blits ding joh