MyWishMax schreef:Precies, net als met hoofdstellen haha. Vorige had me vermoord als hij dat kon toen ik micklem probeerde. Echt compleet in verzet, zowel met als zonder bit. Huidige wil geen vaste bakstukken, eigenlijk gewoon normale Engelse neusriem. Alleen kopstuk moet wel precies passen bij haar. Dus hoofdstel heb ik ook aangeschaft met passer erbij. Eerst tijd met ene kopstuk gereden tot er nieuwe uitgebracht werd. Mocht daar even mee rijden van passer die er toevallig was. Ik merkte niks aan paard met oude kopstuk, maar met nieuwe was ze toch nog fijner. En bitloos is weer no go, want geen druk op neus aub. Toch wel eens jammer, vooral met werken aan de hand.
Heel herkenbaar! Bewijst nog maar eens dat we onze paarden niet kunnen herleiden tot wetenschap en dat ze toch wel echt levende wezens zijn met elk hun eigen mening en wat er wel en niet fijn is. Ik heb de mijne een tijd bitloos gereden en vond het eigenlijk prima gaan, alleen voor de hogere oefeningen merkte je echt at ze zicht vastzette, ik tegen mijn mening in gegaan en toch maar weer eens een bit erin gehangen en mevrouw liep spontaan ontspannen en over haar rug.
en ja we kregen les van een goede instructeur. En gisteren had ik mijn eerste les met het bit van mijn instructeur omdat ik echt al 3 weken niet had kunnen rijden door tijd tekort en slecht weer en mevrouw liep de sterren van de hemel voor me. Oke er was nog wel wat gekkigheid bij het aangalopperen maar dat kunnen we dan wel eens door de vingers zien
Laatst bijgewerkt door Waidida op 03-04-23 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt