Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blijheid schreef:Hoe werkt die Ghost EVA eigenlijk Don? Want die heeft niet hetzelfde voorboogje als de andere types geloof ik?
En wat is de ruglengte van de verschillende types?
Blijheid schreef:Dat is waar, maar dat zou bij een zadel van 50 cm toch ook moeten lukken?
60 cm is voor heel veel paarden toch wat lang.Reden waarom ik daar zelf niet zo dol ben (ook als er geen druk op komt) is omdat het al snel wat irriteert in korte wendingen, oefeningen als schouder binnenwaarts etc. Daarnaast vind ik het op kleine pony's ook geen gezichtZou toch leuk zijn als je op en C-pony korte D-pony ook goed een Ghost kwijt kan
Mijn paarden hebben steeds goed kunnen lopen met een Ghost en die schuift ook niet zo makkelijk (er zullen best uitzonderingen zijn) want aan de voorkant liggen de kussens tegen de zijkant van de schoft - ze drukken er NIET op, maar het geheel kan op die manier niet makkelijk over het paard rollen en de kussens zijn niet zo ver naar beneden toe gesneden, dat ze tegen of op de schouders komen. http://www.mijnalbum.nl/Foto650-WRQ8MV4M.jpgCitaat:en wat uitsteken van de kussens voor en achter de ruiter is juist wel verstandig zodat de randjes niet in het paard gaan graven door het ruitergewicht.
Kwetal schreef:Blijheid schreef:Dat is waar, maar dat zou bij een zadel van 50 cm toch ook moeten lukken?
60 cm is voor heel veel paarden toch wat lang.Reden waarom ik daar zelf niet zo dol ben (ook als er geen druk op komt) is omdat het al snel wat irriteert in korte wendingen, oefeningen als schouder binnenwaarts etc. Daarnaast vind ik het op kleine pony's ook geen gezichtZou toch leuk zijn als je op en C-pony korte D-pony ook goed een Ghost kwijt kan
Kijk eens voor de lol naar je Engelshe zadel - of een Spaans - daar zijn hele stukken bij waar je niet op zitJe moet ergens je achterwerk parkeren en zoals pmarena al zegt
Crazymel schreef:Kwetal komen er ook test zadels van de ghost? want dan heb ik miss wel interesse haha
Kwetal schreef:Ja hoor - die komen er - we zijn net begonnen. Welk model vind je interessant?
Crazymel schreef:de Lipica of de eva door die wrong lijkt me heel handig voor mijn korte pootjes
Blijheid schreef:@Kwetal; Haha, dat is een van de moeilijkste dingen vind ik hoor, zulke dingen niet beredeneren maar met je gevoel meegaan!
Bedankt voor je antwoord in elk geval, ik ga dr nog eens over prakkiseren
Hinke schreef:@jomaro Een rubberen boom, apart! als ik die foto zo zie: wat zorgt er nu voor dat het gewicht verdeelt wordt, ipv dat je alleen druk hebt waar de beugels hangen?
Ik heb van de week een leen London barefoot zadel uitgetest. Ik kan niet zeggen dat ik heel enthousiast wasTen eerste leek het zadel echt MEGA groot op mijn paard. Het was echt net een kameel met dat zadel. Daarnaast zat ik erg hoog op het zadel omdat hij zo dik was (dus verre van close contact imo). Tot slot kwam ik met mijn knieen niet in de buurt van de kniewrongen, wat ook erg apart zat. En ik had ook het gevoel dat het zadel alle kanten op schoof.
Pluspunt was wel weer dat mijn paard minder lastig was bij het aansingelen.
Conclusie is iig dat het geen barefoot wordt
Ik zit nu te denken aan een Hidalgo; zijn daar geode ervaringen mee hier?
pmarena schreef:Dat klinkt als een gevalletje nog niet ingereden Barefoot, en een model dat simpelweg niet bij je past
Ik zou zelf ook absoluut niet met zo'n Barefoot London willen rijden omdat je met korte pootjes meer last dan gemak van dat model zadel hebt. En als het er dan ook nog zo nieuw vierkant bovenop ligt is het helemaal 3x niks
Neemt niet weg dat een ingereden / ander model Barefoot totaal anders aanvoelt en wel heel goed kan bevallen