[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:50

Calimero_ schreef:
Heeft iemand hier misschien tips voor boomloze zadels die fijn werken met een overbouwde en ronde Arabische volbloed? Verder is ze ook nog vrij kort maar heb ik wel broekmaat 40 dus dat is ook nog een dingetje. Ik heb nu een Ghost Firenze normale maat maar hierbij gaat ze echt staken dus we moeten weer verder zoeken.

Heb je een nieuw model Ghost basis? En welke kussens gebruik je? Wat voor pad en welke inlagen gebruik je?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:53

Solistar schreef:
Nog even een vraag, hoe kun je de kussens van de Ghost het beste afstellen? Is dat gewoon kwestie van uitproberen en naar zweetafdruk kijken? Of zorg je voor bepaalde afstand tot ruggengraat oid?

Zonder pad op je paard. De rand langs de ruggengraat zeg maar, niet zo breed dat je op de ribboog komt. Houdt er rekening mee dat als je er op gaat zitten de boel nog een beetje zakt door de druk van bovenaf. Meestal als je de kussens langs de stikrand op de onderkant van de basis legt heb je hem in de basis op het gros van de paarden al mooi afgesteld. Soms is het dan nog iets wijder of smaller aan de voorzijde, of iets verder naar voren/achter, dat is altijd even puzzelen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:55

Vandaag een lange rit gemaakt met mijn nieuwe Kifrapad en ik ben meer dan tevreden! De pad neemt erg veel vocht op waardoor ze lichte zweetplekken had en de pad nog nagenoeg droog aanvoelde. Zelfs na 30km rijden was het zadel niet naar achter geschoven! Met mijn Barefoot pad schoof het zadel altijd wat naar achter heen, soms moest ik zelfs halve wege afstappen om het zadel weer goed te leggen! En het belangrijkste tot nu toe geen schuurplekken. :D Het is even een uitgave maar als ik het had geweten was er al veel eerder een Kifrapad gekomen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:51

Buitenzinnig schreef:
Calimero_ schreef:
Heeft iemand hier misschien tips voor boomloze zadels die fijn werken met een overbouwde en ronde Arabische volbloed? Verder is ze ook nog vrij kort maar heb ik wel broekmaat 40 dus dat is ook nog een dingetje. Ik heb nu een Ghost Firenze normale maat maar hierbij gaat ze echt staken dus we moeten weer verder zoeken.

Heb je een nieuw model Ghost basis? En welke kussens gebruik je? Wat voor pad en welke inlagen gebruik je?

Wij hebben intussen al contact via Facebook gehad, maar bedankt voor je reactie!

Macs

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:48

Hoi! Ik heb een Ghost Roma, en ben op zoek naar de hardere kussens (Italy). Is er toevallig hier iemand die deze verkoopt in maat piccolo? Anders bestel ik ze nieuw :) Ik heb zelf de meer flexibele variant onder mijn zadel in goede staat. Maar de hardere kussens liggen beter op mijn paard.
En heeft iemand hier nog tips voor dekjes met katoenen onderkant? Gewoon zoals de normale dekjes? Ik heb nu een pad met scheerwol waar ze lelijke schuurplekken van heeft gekregen ;( Dus ik doe mijn gewone dekje er onder, maar vind het toch wel heel veel lagen zo..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:36

Macs schreef:
Hoi! Ik heb een Ghost Roma, en ben op zoek naar de hardere kussens (Italy). Is er toevallig hier iemand die deze verkoopt in maat piccolo? Anders bestel ik ze nieuw :) Ik heb zelf de meer flexibele variant onder mijn zadel in goede staat. Maar de hardere kussens liggen beter op mijn paard.
En heeft iemand hier nog tips voor dekjes met katoenen onderkant? Gewoon zoals de normale dekjes? Ik heb nu een pad met scheerwol waar ze lelijke schuurplekken van heeft gekregen ;( Dus ik doe mijn gewone dekje er onder, maar vind het toch wel heel veel lagen zo..

Was 2 of 3 pagina’s terug nog gevraagd ;) bijv grandeur kan je dit laten maken, kifrahorse heeft ze met katoenen onderzijde, dekje laten maken via JV dekjes?

Ik heb de kifra, zeer tevreden mee.

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:26

Ik heb vandaag mijn Edix Tudor in het bruin binnen gekregen en ik vind het echt een prachtig en heel fijn zadel. Ik ben er echt heeel blij mee en pony ook. *\o/*
Afbeelding

Edit: Er is nog een grandeur pad in de maak maar ik wou mn zadel wel graag eens testen dus daarom met een gewoon dekje.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:31

Super mooi die Edix!

Iemand tips om zadel te verkopen? Ik geraak mijn Madrid aan de straatstenen niet kwijt. Maar ik heb dus het geld nodig om mijn ander zadel te betalen, die dus al in de maak is.. In nood kunnen mijn ouders wel even bijspringen maar liever niet. Vraag ik er echt te veel geld voor? Of heb ik gewoon de pech dat ik een maat 1 heb?

Zadel staat op Bokt, 2dehands en verscheidene FB groepen. Zadelpasser had 'm ook al gedeeld. Niets, noppes, nada. :n

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:41

Heel mooi zadel isabel :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:42

Kaatastrof schreef:
Super mooi die Edix!

Iemand tips om zadel te verkopen? Ik geraak mijn Madrid aan de straatstenen niet kwijt. Maar ik heb dus het geld nodig om mijn ander zadel te betalen, die dus al in de maak is.. In nood kunnen mijn ouders wel even bijspringen maar liever niet. Vraag ik er echt te veel geld voor? Of heb ik gewoon de pech dat ik een maat 1 heb?

Zadel staat op Bokt, 2dehands en verscheidene FB groepen. Zadelpasser had 'm ook al gedeeld. Niets, noppes, nada. :n

Het is een heel specifieke stijl, helaas. In ieder geval succes met de verkoop!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:08

darkadia schreef:
Macs schreef:

Was 2 of 3 pagina’s terug nog gevraagd ;) bijv grandeur kan je dit laten maken, kifrahorse heeft ze met katoenen onderzijde, dekje laten maken via JV dekjes?

Ik heb de kifra, zeer tevreden mee.

Die vraag had ik inderdaad wel gezien, maar het ging mij vooral om een katoenen onderkant. Ik wil nml ook geen sympanova. :) Maar bedankt voor je suggesties!

@ Kaatastrof, ik vind het een prachtig zadel, maar ik ben al voorzien. Als deze niks zou zijn dan had ik zeker interesse! :o

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:21

Kifra is met katoenen onderkant..

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:42

isabel67 schreef:
Ik heb vandaag mijn Edix Tudor in het bruin binnen gekregen en ik vind het echt een prachtig en heel fijn zadel. Ik ben er echt heeel blij mee en pony ook. *\o/*
[ [url=m/fNpMmf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: Er is nog een grandeur pad in de maak maar ik wou mn zadel wel graag eens testen dus daarom met een gewoon dekje.

Wow die is echt mooi!

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:50

Dankuwel allemaal! Het was ook echt liefde op het eerste zicht met die Edix Tudor en dan liep mijn pony daar tijdens de passessie nog heel ontspannen onder ook. Het was echt een lange zoektocht en ik heb maanden zonder passend zadel gezeten (sinds mei) maar nu ben ik er wel echt dolblij ermee. Het is echt het fijnste zadel dat ik ooit heb gehad voor mijn C pony met korte rug en XXL boommaat. Een echte aanrader voor die moeilijke maatjes. _/-\o_

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:59

Welke maat boomloos zadel Barefoot kan er op een merrie van 1.36 cm met een korte rug, rond gebouwd boom maat 34 rug lengte 45 cm.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:02

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:17

Ik heb nog een vraagje over mijn nieuwe Roma piccolo. Nou ja, nieuw, tweedehands. Maar hij is ongeveer 20x gebruikt tot nu toe, dus zgan. Hij bevalt prima maar hij kraakt/piept. En echt best hard.. Komt dat van de nieuwigheid? Moet het leer nog soepeler worden? Ik heb dat bij mijn Quilty nooit gehad.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:30

Solistar schreef:
Ik heb nog een vraagje over mijn nieuwe Roma piccolo. Nou ja, nieuw, tweedehands. Maar hij is ongeveer 20x gebruikt tot nu toe, dus zgan. Hij bevalt prima maar hij kraakt/piept. En echt best hard.. Komt dat van de nieuwigheid? Moet het leer nog soepeler worden? Ik heb dat bij mijn Quilty nooit gehad.

Inderdaad nog nieuwigheid, mijn quevis piepte in het begin ontzettend en nu bijna niet meer.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:33

Kaatastrof schreef:
Super mooi die Edix!

Oei, had je dan niet beter eerst kunnen verkopen ipv eerst kopen?

Ik heb overigens het zelfde gehad met mijn Barefoot Nevada, zadel zag er super uit kon nog helemaal in gereden worden etc. Echter was er gewoon niemand die er interesse in had. Uiteindelijk heeft een vrouwtje hem gekocht waarmee ik wel eens contact had via fb/app. Sommige modellen lopen gewoon echt geen storm dan moet je al net iemand tegen komen die zoiets zoekt. Op fb is trouwens een verkoophoek voor boomloze/bitloze spullen: 'Ruil en verkoopplaats Barefoot/boomloos/bitloos' is de naam. :)

Succes met de verkoop!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:49

Petrichor schreef:
Kaatastrof schreef:
Super mooi die Edix!

Oei, had je dan niet beter eerst kunnen verkopen ipv eerst kopen?

Ik heb overigens het zelfde gehad met mijn Barefoot Nevada, zadel zag er super uit kon nog helemaal in gereden worden etc. Echter was er gewoon niemand die er interesse in had. Uiteindelijk heeft een vrouwtje hem gekocht waarmee ik wel eens contact had via fb/app. Sommige modellen lopen gewoon echt geen storm dan moet je al net iemand tegen komen die zoiets zoekt. Op fb is trouwens een verkoophoek voor boomloze/bitloze spullen: 'Ruil en verkoopplaats Barefoot/boomloos/bitloos' is de naam. :)

Succes met de verkoop!

Goh, ja en nee. Ik had niet gedacht dat het zo moeizaam ging verlopen. Vorige eigenaar van het zadel wou het eigenlijk terug overnemen, maar ging financieel niet direct ivm problemen met haar paard.

Nuja, ik vind wel een oplossing. :) Zadel staat normaal in die groep ook al dacht ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:38

De Madrid en Nevada zijn de minst lopende modellen inderdaad.... Nouja de Nottingham / Notting Hill is nog erger :(:) Je moet net iemand treffen die er naar op zoek is.

Deze hou ik ook al jaren niet meer op voorraad want die ruimte gebruiken we dan liever voor de zadels waar wèl veel vraag naar is :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:23

Had in het begin nochtans wel wat reacties hoor, maar dan ging het allemaal niet omdat het een maat 1 is. :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:32

En toch heb ik zelf niet het idee dat we maat 2 nou echt vaker verkopen.... ik zal je advertentie even opzoeken en delen op de Barefoot Facebook, wie weet helpt het :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:37

Dat zou hartstikke lief zijn pmarena <3 Bedankt.

Ik kijk inmiddels erg uit naar mijn Hidalgo maar heb geen idee hoe ver ze nu zitten in het productieproces. Ik heb zelf geen zin meer om te rijden met mijn bbp, want ik wil. nu. mijn. nieuwe. zadel. :') Stuk ongeduld dat ik toch telkens ben.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:47

Heb je enig idee waarom de Nevada slecht verkoopt? Van Madrid kan ik mij voorstellen, Spaans modelletje en dan in Nederland leuk op een pre maar dat is het ook en ik had ooit eens gehoord dat ze erg hard zijn.

De Nevada vond ik zelf geen fijn zadel, maar dit is eigenlijk best leuk model en ook nog eens een western zadel. Toch zie je dat de oude modelletjes zonder vps wel redelijk snel verkocht worden maar de nieuwe modellen blijven vaak staan of gaan voor bizar lage prijzen weg.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 21-09-20 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt