[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:26

Lisa_WB schreef:
Iemand nog een tip voor een pad voor onder de Roma zonder wollen onderzijde en met verwisselbare inlagen? Met de orginele ghost pads ben ik bekend :)

Ik heb een Grandeur halfpad met katoenen onderkant te koop.

DubbelFun

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:13

@duplo: zit geen verschil in.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:38

DubbelDun schreef:
@duplo: zit geen verschil in.

Thx :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:57

Tadaaa, de pad die ik bij jv heb laten maken :):) (hier nog zonder inlages)
Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:00

Sintara schreef:
Tadaaa, de pad die ik bij jv heb laten maken :):) (hier nog zonder inlages)
[ [url=m/1Q79qo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeutje dat lijkt wel een halve deken zo _O- Maar wel een gaaf kleurtje!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:05

Hahaah ja hij lijkt huge, maar hij is niet groter dan degene van barefoot hoor! Achteraf had hij misschien iets korter gemogen richting buik.. Maarja heeft ze geen last van. En deze is een veel betere kleur :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:18

Mooi motiefje (heb ik ook :D ) en lekker fris gekleurd randje er langs.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:08

Kwetal schreef:
Nala schreef:
Heb er nu 10 besteld, heb de klinknagels opgemeten die er nu half uit hingen. Ik denk dat ik met de Chicago screws ook een wat veiliger gevoel heb. Die klinknagels zitten toch maar gewoon in elkaar geduwd, en aan mijn zadel waren er nu 4 gescheurd en los gegaan.

Soms komt er veel kracht te staan op de 4 nagels aan de lipjes van de zitting, mensen tillen soms het zadel er aan op, of halen met geweld de zitting er af (ik beweer niet dat jij of iemand dat gedaan heeft, maar het komt voor) en dan kan het stuk gaan...het wordt met een speciale machine in elkaar geperst, dat zou nooit "zomaar" moeten scheuren....

Ik heb eindelijk een Ghost gevonden die ik wilde, via marktplaats. Helemaal blij mee, tot ik erachter kwam dat aan 1 kant dit aan de hand is. Gelukkig lees ik mee in dit topic, en kon ik me de reparatie van Nala herinneren. Kan ik dit ook met Chicago screws repareren? Ik baal er wel van, heb het zadel laten verzenden en was ook niks over vermeld :(

Afbeelding

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:39

Heeft iemand hier misschien tips voor boomloze zadels die fijn werken met een overbouwde en ronde Arabische volbloed? Verder is ze ook nog vrij kort maar heb ik wel broekmaat 40 dus dat is ook nog een dingetje. Ik heb nu een Ghost Firenze normale maat maar hierbij gaat ze echt staken dus we moeten weer verder zoeken.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:52

Solistar schreef:
Kwetal schreef:

Soms komt er veel kracht te staan op de 4 nagels aan de lipjes van de zitting, mensen tillen soms het zadel er aan op, of halen met geweld de zitting er af (ik beweer niet dat jij of iemand dat gedaan heeft, maar het komt voor) en dan kan het stuk gaan...het wordt met een speciale machine in elkaar geperst, dat zou nooit "zomaar" moeten scheuren....

Ik heb eindelijk een Ghost gevonden die ik wilde, via marktplaats. Helemaal blij mee, tot ik erachter kwam dat aan 1 kant dit aan de hand is. Gelukkig lees ik mee in dit topic, en kon ik me de reparatie van Nala herinneren. Kan ik dit ook met Chicago screws repareren? Ik baal er wel van, heb het zadel laten verzenden en was ook niks over vermeld :(

[ [url=m/n5ChAc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er nog een paar liggen, mocht je er een paar van willen hebben ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:42

Lovelance op bokt heeft er net 1 van een lesklant van mij gerepareerd met hetzelfde probleem volgens mij.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:37

Ah wat lief aangeboden Nala, graag! Ik pb je even!

Heb even beter gekeken, en lijkt wel makkelijk te repareren gelukkig.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:40

Afbeelding
Ik heb dit dekje laten maken bij JV dekjes. Hier ook ng zonder inlages.
Met merinowol onderaan. Ik heb hem een stuk kleiner gemaakt dan de kifra, want die is echt veel te groot op de pre.
Afbeelding

Deze ligt onder een piccolo trouwens.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:44

Mooie dekjes hoor, misschien dat ik er voor onder mijn Buttera nog wel een laat maken in de toekomst.

Begin nu goed ongeduldig te worden, bijna 6 weken geleden besteld dus het zou langzaam aan kunnen en paard is nu na de verhuizing ook weer klaar om te beginnen met rijden. Zin in *\o/*

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:34

Ik heb mijn zadel binnen, maar omdat Mel zo is veranderd wacht ik toch maar even op de zadelpasser om het passend te maken. Op de fotos lijkt het niet zo'n verschil maar ze miste best wat basis bespiering die er nu wel op zit, plus een klein beetje spek.
Alles zit anders :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:39

Mijn Kifrapad is binnen vandaag even in de bak gereden en dat ging mooi. Ben wel bang dat ik even niet van de grond kan opstappen want het is vrij glad allemaal. En volgens mij is deze pad dunner dan de Barefoot pad want ik moest strakker aansingelen. Morgen ga ik een lange buitenrit maken, dus even kijken hoe dat gaat. :)

Afbeelding

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:44

Kan wel zijn dat het wol eerst wat viezer moet worden. Als het nieuw is is het idd gladder. Fijne rit

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:26

Mooie combinatie die zadel en pad vind ik!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:36

Bij mij ook een glijbaan op mn ronde tinker :') (pad is ook nog niet ingereden)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:54

Petrichor schreef:
Mijn Kifrapad is binnen vandaag even in de bak gereden en dat ging mooi. Ben wel bang dat ik even niet van de grond kan opstappen want het is vrij glad allemaal. En volgens mij is deze pad dunner dan de Barefoot pad want ik moest strakker aansingelen. Morgen ga ik een lange buitenrit maken, dus even kijken hoe dat gaat. :)

[ [url=m/zazBoF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Trouwens heb je met je beugeld icm beugelriemen ook dat de beugels en beetje terug draaien zeg maar? Ik heb brede fenders aan mijn pm in combinatie met ez ride beugels.. ze draaien toch een beetje naar binnen elke keer

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:08

Thnx, ik vind het zelf ook erg mooi staan! :D

In het begin had ik dat wel met de beugelriemen, ik heb alles nieuw gekocht en daardoor was het in het begin allemaal wat stug. Maar het is allemaal vrij snel soepel geworden moet ik zeggen!

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:39

Nog even een vraag, hoe kun je de kussens van de Ghost het beste afstellen? Is dat gewoon kwestie van uitproberen en naar zweetafdruk kijken? Of zorg je voor bepaalde afstand tot ruggengraat oid?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 15:05

De ruggengraat moet vrij zijn en de kussens mogen niet zo liggen dat een deel van het zadel niet ondersteund wordt. Mij werd verteld minimaal een handbreedte tussen de kussens aan te houden (oftewel die strepen volgen die onder het zadel zitten).

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:03

Oké, ja ik heb ze nu ook langs die streep geplakt (mooi recht), maar heb t idee dat het nog wel iets breder kan. Passen jullie dat zonder pad, en dan daarna pas de pad eronder? De Ghost die ik hiervoor had is direct afgesteld en nooit meer wat aan gedaan, nu is toch weer even zoeken tot deze weer helemaal goed is :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:07

Ik pas het altijd zonder pad, maar daarna check ik nog wel mét pad of de ligging van de kussens op een van de naden van de pad of randen van de inlages drukt.