Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Een zadeldrukmeting is een leuk speelgoedje, maar er zijn zoveel dingen die een verkeerde indruk kunnen geven... de bodem kan ongelijk zijn, de ruiter kan niet in balans rijden, het paard kan scheef gebouwd zijn/scheef lopen en uiteindelijk kan ook het zadel niet goed passen.
Verder kan degene die de drukmeter bediend een meting ook maken en breken door aan de knopjes te zitten.
Persoonlijk zou ik niet alle zadeldrukmeters op hun mooie blauwe ogen vertrouwen.
Qua droge plekken heeft deels ie gelijk, máár een zwelling komt pas na een paar uur opzetten en de meeste mensen zijn dan al naar huis of het paard staat allang weer in de wei (of waar dan ook).
Als ze hem dan de volgende dag zien is de zwelling allang weer weg.
DubbelDun schreef:Ik heb nog niet zo lang geleden een zadelpassessie van een mevrouw met boomzadels mogen aanschouwen; het eerste paard ging heel uitgebreid, netjes de meetmal op het paard aangepast, in het zadel gelegd en besproken waar het paard evt iets mankeerde qua bouw en waar het zadel minpunten had.
Het laatste paard werd de mal niet nauwkeurig meer aangepast en de mal werd ook niet meer in het zadel gelegd, gewoon zadel er op en handje er onder![]()
Als het mijn paard was geweest had ik hier geen 35 euro voor betaald.
Buitenzinnig schreef:Smart schreef:Is mijn zadel er al buitenzinnig![]()
....
Geduld is een schone zaak