Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EsterW

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:49

Heb mijn nieuwe AB zadel sinds begin oktober. Arno is ca. 6 weken laten voor een check geweest, waarbij hij het zadel nog wat heeft opgevuld. Ben erg blij met het zadel, zit zowel voor paard als voor mij erg fijn!

Vrees wel dat het zadel inmiddels een heel klein beetje naar voren kiept, dus wil bekijken of Arno binnenkort nog in de buurt is om een keer te checken. Voor mij is dat wel een uitgangspunt: zeker het eerste jaar, twee jaar, na het aanmeten van dit nieuwe zadel wil ik het alleen laten checken, opvullen etc. door degene die dat zadel heeft aangemeten.

Voor mij dus voorlopig geen andere zadelmaker of ruitersportzaak etc. Nu heb ik met de standaard ruitersportzaken ook geen goede ervaringen als het gaat om passende zadels, dus daar heb ik sowieso al mijn aarzelingen bij.

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:06

Aan mij verdient Arno ook al geen stuiver meer, is nu al 4 x geweest en volgende week wordt het de 5 de x dus. Maar ondanks alles, en wat foutjes vanuit zijn kant. Blijf ik gewoon bij hem, heb gewoon een super lastig paard. En het is een enorm vriendelijke man die ook wel van grappen houdt.

Hier geen voor rij kosten, woon in Groningen mijn stal genoot liet haar brandt nakijken en ik mocht een tweedehands bij hem.

Ik heb hem ook al betaald, en neem aan dat wat hij nu gaat doen ik dat niet hoef te betalen. (Boom verbreden en ander onder kussen. Hij heeft hem tenslotte verkeerd geleverd op mijn paard. Kwam ik pas na betaling achter.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:10

Wauw, dit was een duidelijk en zeer goede afspraak geweest! Heb duidelijk aangegeven hoe of wat. Rondje gereden en tot de conclusie gekomen dat ik nieuwe zweet bladen met dikkere knie stukken erop krijg. Vrijdag is hij waarschijnlijk al klaar. Dus ik ben voorzichtig happy :). Is zo een fijn zadel en ook mijn paard reageerd er zeer positief ook. Vond dze afspraak veel ongedwongen er aan toe gaan. Waarschijnlijk omdat ik mezelf toch beter heb voorbereid en heb laten inlichten. We wachten vrijdag dus met enthaustme af

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:01

Uprica, top om te horen dat het zo opgelost gaat worden ! Toch voor niks druk om gemaakt :).

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:23

renee16 schreef:
Uprica, top om te horen dat het zo opgelost gaat worden ! Toch voor niks druk om gemaakt :).

Wat ga jij nu doen @ renee16 ? Je hebt nu een brandt zadel? Of je wacht er nu nog op?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:42

Ik heb zelf een 2e hands Arno Brandt (niet bij Arno gekocht). Die ligt op dit moment wel bij Arno..

Maar ik weet het even niet nu :7

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:09

Weet iemand hier of er verschillende manieren zijn om een zadelboom smaller/breder te maken? Of waar het prijsverschil vandaan kan komen?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:51

Nou het is inmiddels 'opgelost'. Heb mijn zadel opgehaald (en de voorrijdkosten betaald). Helaas wel beschadigd:

Afbeelding

En het leenzadel terug gebracht.

Mijn paardje staat helaas ook wel even stil omdat deze een schuurplekje heeft van het leenzadel. Dus nu maar even wachten tot dit genezen is en dan een 2e poging mijn zadel op maat te laten maken :).

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:09

? maar is je zadel nu wel of niet aangepast?
zonde van die beschadiging zeg, is het oppervlakkig en op een zichtbare plek?

*\o/* zadel kan ik zondag middag ophalen. ow kan niet wachten..... helemaal in me nopjes! ben benieuwd wat voor een moois hij er van kan en gaat maken :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:01

Mijn zadel is niet aangepast, ik ben niet meer welkom als klant omdat ik me negatief uit heb gelaten hier op bokt :o.

Het is echt midden op het zitvlak dus erg opvallend (tot ik erop zit). Het is gelukkig niet helemaal door, dus er is nog hoop dat het met veel poetsen en gebruik minder opvallend wordt. Ik ga binnenkort nog wel langs bij Arno of hij hier iets aan kan doen, heb hem inmiddels gesproken hierover.

Wat snel Uprica ! Eindelijk je droom zadel :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:26

Die kras zit er in en blijft er in. Een nieuw zitvlak kost een 350 euro (mijn zadel heeft dit net gehad door een ongelukje, een ander had mijn zadel beschadigd en heeft dit dus ook opgelost zoals het hoort).
Ik hoop dat je er uit kunt komen, want dit is echt eeuwig zonde van je zadel.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:09

Nou, er zijn hier natuurlijk wel duidelijk wat berichten in the heat of the moment geplaatst waar ik, als ik een dienst zou leveren en naar eer en geweten zou werken, ook niet zo blij mee zou zijn :o het vertrouwen van jouw kant is blijkbaar geschaad, maar van zijn kant net zo goed. Ik kan me indenken dat je er dan voor kiest om niet verder te willen met een klant, daar komt dan voor beiden alleen nog maar ergernis van. Net zoals jij besloten hebt naar een andere zadelmaker te gaan. Ieders goed recht lijkt me. Zitten 2 kanten aan elk verhaal :)

Hoe is dat gebeurd met die kras, enig idee? Wel fijn dat daarover al overleg is geweest, hopelijk komen jullie eruit. Zo'n beschadiging is een behoorlijke waardeverminderaar voor je zadel als hij op een opvallende plek zit mocht je hem ooit weer willen verkopen, zonde!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:29

Moderatoropmerking:
Een aantal reacties heb ik verwijderd daar zij te veel op de man en te weinig op de inhoud zijn gericht. Het kan altijd zijn dat mensen ontevreden zijn over een product, zoals mensen ook tevreden kunnen zijn. Dat is het leven. Als de ervaring negatief is dan is zorgvuldig formuleren belangrijk. Reacties puur op de man gericht zijn verwijderd en zullen verwijderd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:16

renee16 schreef:
Mijn zadel is niet aangepast, ik ben niet meer welkom als klant omdat ik me negatief uit heb gelaten hier op bokt :o.

Het is echt midden op het zitvlak dus erg opvallend (tot ik erop zit). Het is gelukkig niet helemaal door, dus er is nog hoop dat het met veel poetsen en gebruik minder opvallend wordt. Ik ga binnenkort nog wel langs bij Arno of hij hier iets aan kan doen, heb hem inmiddels gesproken hierover.

Wat snel Uprica ! Eindelijk je droom zadel :)

Ik lees alleen mee, maar ik mag toch hopen dat je het zadel in oorspronkelijke staat weer terug krijgt. Dat is hij ook verplicht overigens!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:02

Ik begrijp dat Arno mij niet meer als klant wil door mijn berichten hier. We zijn ook overeen gekomen met de voorrijdkosten en hebben het afgesloten.

Tot ik zag dat mijn zadel beschadigd is dan, dit loopt nog. Hoe het gebeurd is, heb ik geen idee van. Iets scherps op of tegenaan gekomen/gelegen ofzo.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:10

Wat balen zeg!

Ik mag het zadel terugsturen, maar dan rekenen ze wel een onkostenvergoeding van 200 euro.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:39

Ik ben altijd zeer tevrede over arno.. hij neemt de tijd.. komt zijn afspraken goed na..hij is in het begin ook een paar keer vrij snel achter elkaar geweest.. maar door het nieuwe zadel kon mijn paard zich weer verder ontwikkelen.. en daarnaast het is een nieuw zadel welke ingereden wordt.. waar de vulling dus nog "aangereden" moet worden.. hij is nu afgelopen jaar 3 keer geweest.. het eerste jaar dus met mijn nieuwe zadel.. maar ik heb nu de laatste half jaar geen problemen meer gehad omdat mijn paard de ontwikkelingen in spiergroei heeft ondergaan en het zadel goed ingereden is.. ik ben dus enkel alleen vol lof over hem.. hij is mede degene die er voor heeft gezorgd dat ik een rad paard onder mijn kont heb en daar ben ik hem dan ook dankbaar voor.. een zadelmaker die verder kijkt dan hoe een zadel moet passen op een paard.. hij kijkt ook of het in de praktijk ook zo is.. en dat je paard er ook prettig onder loopt.. dat is mijn ervaring.. op het voorjaar/zomer nog eens een check up regelen..

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:02

Hier nog een zeer tevreden klant! Ik ben erg te spreken of zijn service en kunde!
Helaas is een van mijn paarden uit het zadel gegroeid, en moet ik voor hem op zoek naar een zadel met een bredere boom. Ik ga nu zeker weer voor een AB!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:38

Ik ben verder ook heel tevreden hij luistert naar de klant en geeft ook echt advies wat voor zadel beter bij de ruiter past.
Alleen schuift die van mij enorm en heeft hij gezegt de laatste x dat hij goed ligt en hij het komende jaar niet hoeft te komen dat vind ik alleen een beetje raar.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:37

Damelza: Duur grapje dan! Ging dit om een nieuw of 2e hands zadel?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:48

nieuw zadel!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:17

Vandaag mijn zadel opgehaald. En het ziet er super mooi uit!!!! Morgen gelijk uitproberen, maar dat gaat denk ik helemaal goed komen! Super blij met de service en het zadel natuurlijk :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:56

Uprica schreef:
Vandaag mijn zadel opgehaald. En het ziet er super mooi uit!!!! Morgen gelijk uitproberen, maar dat gaat denk ik helemaal goed komen! Super blij met de service en het zadel natuurlijk :)

toppie!

Ik ben nog steeds aan het balen. Het is zo'n mooi zadel <3

maar ben ook nog eens druk met tentamens en heb van alles aan mijn hoofd. Maar even gemaild wat de mogelijkheden zijn. Wil gewoon weer lekker hobbelen

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:59

mailtje terug gehad dat er geen grotere zitting op een bestaand zadel kan. Dus dan wordt het toch terug sturen

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:09

Arno komt vrijdag weer bij mij met mijn zadel. Hopelijk is het gelukt en ligt die dan goed.

Weet iemand wat een potje vet kost? Mijn stal genoot heeft het laatst gekregen en ik vindt het wel fijn spul. Dan kan ik vrijdag wat contant geld meenemen.