Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DubbelDun schreef:Heel simpel... niet. Het zadel ligt nu op de juiste plek, maar die komt niet overeen met wat het paard als singelplaats nodig heeft. Bij een boomzadel had je nu een niet-passend zadel gehad. Boomloos is wat dat betreft wat vergevingsgezinder.
Echter geeft het vaak wel dat een zadel gaat schuiven. In dat geval zou het naar voren trekken.

RoyalMemory schreef:Ik vind pommel sowieso een heel gek woord![]()
Zijn er mensen met ervaring/foto's met/van de BF Madrid? Ik heb er een besteld. Zomaar.
En ik sta op de lijst voor de WELLington maat 1.
En zag ik nou dat Ghost niet meer beslist een pommel hoeft? De reden dat ik mijne destijds heb verkocht; kreeg er commentaar op bij wedstrijd

Ollytje schreef:RoyalMemory schreef:Ik vind pommel sowieso een heel gek woord![]()
Zijn er mensen met ervaring/foto's met/van de BF Madrid? Ik heb er een besteld. Zomaar.
En ik sta op de lijst voor de WELLington maat 1.
En zag ik nou dat Ghost niet meer beslist een pommel hoeft? De reden dat ik mijne destijds heb verkocht; kreeg er commentaar op bij wedstrijd
Hier ervaring met de Madrid, ik heb al behoorlijk wat zadels geprobeerd en blijf steeds weer terug komen bij dit zadel. Volgens mij heb ik hem nu bijna 3 jaar. Door het suede zit je lekker stevig en omdat de flappen rechtstreeks naar beneden lopen zit je lekker smal.
Ik heb er nu nog een zitversmaller tussen gelegd en nou is het helemaal alsof je op een wolkje zit. Mijn man heeft een just adjust, ook een leuk zadel maar we zijn beide van mening dat het Madrid zadel wat smaller en lekkerder zit. Ik ben een onzekere ruiter en dit zadel geeft me een veilig gevoel. En ik vind het zadel erg mooi, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Duhelo schreef:DubbelDun schreef:Heel simpel... niet. Het zadel ligt nu op de juiste plek, maar die komt niet overeen met wat het paard als singelplaats nodig heeft. Bij een boomzadel had je nu een niet-passend zadel gehad. Boomloos is wat dat betreft wat vergevingsgezinder.
Echter geeft het vaak wel dat een zadel gaat schuiven. In dat geval zou het naar voren trekken.
Met een westernrigging valt dit ook wel redelijk mee, die laatste foto hier zou ik de singel wel een behoorlijk stuk langer gaan kiezen, maar door de rigging kun je zelf de singel wat meer naar voor positioneren.
Daarnaast doet een banaansingel wonderen, ik heb hier nog héle mooie vergelijkingsfoto's van:
Barefootsingel:
[ [url=m/Lt6qh7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kentaur banaansingel:
[ [url=m/s2zMIu.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik moet gewoon een nieuwe singel kopen dus