Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Uprica

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:00

klopt, zei hij tegen mij ook. als dit zadel hem niet wordt moet ik opzoek naar een ander. Dit kan zijn een zadel met een medium boom, ik vroeg wat dan de kosten waren om dit te verbreden en die waren 180 euro. Daarom dat ik straks ook hoop dat hij de knie wrongen kan veranderen zonder al teveel moeite en kosten. maar mag hopen dat er ook een stuk service in zit? hij heft maar 1 alternatief. ja of een nieuwe kopen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:09

Pff, had hij de prijs maar van te voren genoemd, dan had ik dit nooit zo afgesproken. Bij de ruitersportzaak een paar km verder doen ze het voor 40,- -O-

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:12

Divoza toevallig? In dat geval zou ik nl blij zijn dat je dat niet eerder wist, nu blijft de rug van je paard tenminste heel :o

Zitten veel verschillen in kwaliteit en expertise hoor!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:14

Boom aanpassen: 100,-
Vulling aanpassen: 40,-
Voorrijkosten: 80,-

Is de uitleg.. Ik ga mijn zadel ophalen en hem ergens anders op maat laten maken.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:17

ow dus 80 euro voor de voorrijkosten en dan 100 euro voor de boom zelf.... wat een geld zeg. maar weten ze bij die andere wel precies hoeveel de boom aangepast dient te worden? dat is dan tricky van een 2de partij, nu weet Arno hoe of wat

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:36

Nee dat weet een ander niet precies, dus ik zal weer opnieuw iemand langs moeten laten komen.
Hier kan ik me simpelweg niet in vinden, dan houd het op voor mij.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:41

nee dat geloof ik maar al te graag. Ik zit daar denk ik straks ook mee. als hij de wrongenniet kan aanpassen of daar ook nog eens geld voor bovenop vraagd, kanik net zo goed een nieuw zadel kopen. of een 2de hands bij een particulier en dan een andere zadelmaker laten komen die het voor minder kan doen

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:43

80€ voorrijkosten?Hoever woon je dan bij hem vandaan?
Dacht dat de voorrijkosten 50€ waren?

Boom aanpassen vind ik redelijke prijs.
Vullen ook.Hier in de buurt is vulling geheel vervangen 250€.

Het is dat ik hem volledig vertrouw in zijn kunde,anders zou ik ook graag goedkoper gaan.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:01

ambre schreef:
80€ voorrijkosten?Hoever woon je dan bij hem vandaan?
Dacht dat de voorrijkosten 50€ waren?

Boom aanpassen vind ik redelijke prijs.
Vullen ook.Hier in de buurt is vulling geheel vervangen 250€.

Het is dat ik hem volledig vertrouw in zijn kunde,anders zou ik ook graag goedkoper gaan.

3 kwartier rijden >;)...

Hij is wel een x eerder bij mij geweest wat ik nog niet heb afgerekend. Dus het gaat wel om 2x. Waarvan hij dus 1x ook een zadel aan mijn stalgenootje Anouk heef verkocht.

Helaas ben ik door dit gedoe (en eigenlijk nog wel meer) ook erg gaan twijfelen aan zijn kunde en is gewoon heel het vertrouwen weg nu. Dat ik het liever helemaal afkap, betaal en een andere oplossing zoek.

Uprica, persoonlijk zou ik naar een ander zadel gaan kijken, je kan het altijd proberen op deze manier. Ik zag hier wel een succes verhaal voorbij komen. Maar ik zou het risico niet durven nemen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:06

Gelukkig zijn er nog genoeg andere zadelmakers.
Ik hoef ze er echter niet meer bij te hebben.

Ik hoop dat mijn zadel snel binnen is,zal fijn zijn voor allebei een eigen AB te hebben.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:17

Ja daarom, komt ook wel goed met mijn zadel :) daar ben ik niet zo bang voor.
Wel voor niks zo lang zitten wachten en veel geld kwijt maargoed.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:37

Hmm, die verdeling had ik ook niet verwacht. Hier zijn de voorrijkosten zelfs kwijtgescholden, en ik woon in effin' Groningen... Vreemd. Kan me zo wel indenken dat je verder gaat kijken. Hopelijk kun je een andere goede zadelmaker vinden :)

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:26

we gaan het zo meemaken. en anders kijk ik inderdaad verder naar een particulier zadel en laat ik iemand anders langs komen om het op maat te maken ( boom verbreden ) dan ben ik er ook
want het type zadel ligt echt geweldig op mijn paard. dus dit zadel zelf wordt het em ook wel. nu de juiste nog zien te vinden :) ;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:57

Pas maar op met dat boom verbreden ;) haha.
Zojuist een prijsopgave gedaan (ter info) bij een ander: 95,-
Scheelt nogal met 220,-

Duim voor je dat je eruit komt Uprica !

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:06

renee16 schreef:
Pas maar op met dat boom verbreden ;) haha.
Zojuist een prijsopgave gedaan (ter info) bij een ander: 95,-
Scheelt nogal met 220,-

Duim voor je dat je eruit komt Uprica !

Thanks! Ik heb ook bij divoza gekeken en daar was het 60 euro. Maar goed ik wil wel dat er iemand langs komt. Dus zal wel nog voorrijkosten moeten betalen. Maar dat is in iedergeval geen 80 euro. Hoe dan ook ben ik alsnog goedkoper uit als ik het door iemand anders laat doen. Vind dat hij ook wel mag meedenken, is niet een pakje boter wat je koopt en een stukje service vind ik er dan ook bij horen

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:23

Kijk je wel uit met waar je je zadel dan precies heen brengt (even goed Googlen op recensies en ervaringen)? Ik vind die prijs dermate laag dat ik me afvraag wat de kwaliteit is van het werk nl :) Ken eigenlijk alleen Divoza die zó goedkoop zijn, maar je wordt er doorgaans echt niet gelukkig van als die aan je zadel gaan prutsen. Heb er heel wat ruggen door naar de kalote zien gaan. Singelstootje aanzetten à la, maar aanmeten en vullen of boom verbreden is wel echt precisiewerk. Vaak wordt er bij goedkoop werk niet naar het paard gekeken, maar gewoon "standaard" bijgevuld (hoeft paard ook niet mee, of na het vullen wordt niet opnieuw afgepast). Goed om kritisch te zijn dus hoor!

Bij mij zat het aanpassen van de boom bij Arno trouwens bij de prijs in zag ik net, heb geen gespecificeerde rekening gehad :) Was even benieuwd of ik dat terug kon vinden :D Algemene prijs was meer dan schappelijk voor 4/5 keer voorrijden, tweedehands zadel, 2 zadels afpassen en testen, én mijn antieke vzh-barreltje bijvullen :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:33

Renee maar jou voorrijkosten zijn zoals ik het begreep toch wel gebaseerd op meerder ritjes naar jou toe :) ?

Jammer dat het zo gelopen is voor je, maar daar hadden we het al over gehad. Hopelijk kun je snel weer aan de gang met Cadiz, gaat vast goedkomen !

Mijn zadel word volgende week zaterdag afgeleverd. Heb er zin ik kan ik na behoorlijk wat blessureleed hopelijk weer lekker op gaan bouwen :))

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:36

Weet niet of de tekst voor Uprica of voor mij bedoeld was, dus ik antwoord gewoon :P.
Divoza zit sowieso niet bij mij in de buurt.

Waar ik vorige x mijn boom smaller heb laten maken (40,-) was idd gewoon een ruitersportzaak welke dit zonder te kijken hebben gedaan, heb via hun iemand langs laten komen die door heeft gegeven hoeveel smaller.

Ik heb nu een zadelmaker gebeld welke goed bekend is hier in de omgeving en absoluut geen prutswerk levert. De prijs viel me hier inderdaad heel erg mee. Hoewel ik dit wel beter vind passen in het beeld wat ik ervan heb.

Mijn zadel ligt zo verkeerd niet, zijn eigenlijk maar kleine aanpassingen die gedaan moeten worden. (nu heb ik geen idee hoeveel werk het is een boom breder/smaller te maken, ik zie vooral de prijzen en het resultaat terug, het werk zie ik natuurlijk niet)

Anouk, klopt dat zei ik in een van mijn vorige posts ook al, in december is hij ook al hier geweest. Overigens is juist de verkoop van jou zadel voor mij ook een groot twijfel punt, hoop voor je dat dit juist wel goed uitpakt :)

Vientje: Voorheen heb ik ook gehad dat hij meerdere keren terug moest komen voor 1 zadel, hier was hij heel erg schappelijk in, nooit een rekening van gezien (buiten de aankoop dan). Het verbaast me daarom ook dat hij nu zo veel in rekening brengt. Ik heb dit zadel niet bij hem gekocht, misschien dat daar het verschil in zit.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:43

Waarom zou de verkoop van mijn zadel een twijfel punt zijn. Dat staat los van hetgeen wat hij met jou doet. Toevallig staan we opdezelfde stal maar verder maakt dat niets uit :)

Reageer maar via de app, ik ga nu een rondje flexchair doen ;)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:43

Deels voor jou, deels gewoon algemeen :) Googelen scheelt een hoop ellende! Er zijn zeker wel meer goede zadelmakers buiten alleen Arno, maar het is erg lastig het kaf van het koren te scheiden.

Een zadelmaker/ruitersportzaak die zonder het paard te zien een zadel aanpast en niet na aanpassen opnieuw afpast, komt er bij mij never nooit niet bij in elk geval (dat is hoe ik jouw omschrijving interpreteer, please correct me if I'm wrong :) ). De ene boommaat 31 is de andere niet, en met vullingverdeling kun je een hoop doen.

Voordat je denkt: flauwe zuurpruim, rot op met dat belerende toontje ( :D ), je moet niks maar ik wil wel graag even waarschuwen dat je echt kritisch moet zijn op wie je aan je zadel laat :) Zadelmaker is bij mijn weten een vrij beroep nl, en zodra de prijs zo laag is gaan er bij mij alarmbelletjes rinkelen. Hoeft niet verkeerd te zijn, maar extra alert zijn is nooit erg.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:53

Ik vraag mezelf dan af wat gaan jullie doen als bijvoorbeeld de boom breekt. Ga je dan Arno weer laten komen?
Vind de laatste posts niet heel erg vriendelijk naar Arno toe. Hij is geen heilige maar werkt echt enorm hard en ja daar zit een kostenplaatje aan. Daarin tegen als er daarna iets niet goed blijkt te zijn aan het zadel komt hij er graag (vaak kosteloos) voor terug. Gebeurt dit ook als een andere zadelmaker de boom verbreed of versmalt en hij gaat bijvoorbeeld stuk? Een risico loop je namelijk altijd als je dit doet.

En om nou meteen het zadel van een stalgenoot niet goed te vinden, vind ik niet erg aardig. Het kan zijn dat je nu vanuit je boosheid (over de kosten) op deze manier reageert maar dit kan bijvoorbeeld in jullie geval ook via de app of pb.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:02

Ik vind juist zijn service geweldig!
Past kosteloos het zadel aan als ik in de tussentijd mijn paard omruil.
Denk niet dat hij aan mij rijk is geworden door alles wat hij voor me heeft gedaan.
Hij heeft het enorm druk en snap goed dat hij niet zit te wachten op veel werk aan een zadel wat niet bij hem gekocht is.
Al aardig zat dat hij dat wil doen!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:04

Dat is een van de dingen die ik toen ik op zoek ging naar een zadelmaker uitgebreid nagevraagd bij bekenden/gegoogeld heb :j Qua service staat Arno uitermate goed bekend, en dat is dus ook een van de redenen waarom ik toen voor hem gekozen heb (hier nog steeds naar volle tevredenheid, overigens. Paard en ruiter drie maanden later nog steeds volop in hun nopjes met zadel :D ).

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:11

ambre schreef:
Ik vind juist zijn service geweldig!
Past kosteloos het zadel aan als ik in de tussentijd mijn paard omruil.
Denk niet dat hij aan mij rijk is geworden door alles wat hij voor me heeft gedaan.
Hij heeft het enorm druk en snap goed dat hij niet zit te wachten op veel werk aan een zadel wat niet bij hem gekocht is.
Al aardig zat dat hij dat wil doen!

Het is een Arno Brandt zadel, maar ik had eerlijk gezegd liever gehad dat hij aangegeven had het hiervoor te druk te hebben of iets dergelijks.

Ik had Arno echt hoog zitten en eerder goede ervaringen. Maar nu heb ik een vervelende ervaring ermee, dat was niet nodig geweest.

Vientje: Iemand die een zadel aanpast zonder het paard te zien, gaat er bij mij ook zeker niet in.
Bij mijn oude zadel kon dit niet anders aangezien de zadelmaker zelf geen mal had om die boom smaller te maken, dus moest door de ruitersportzaak gedaan worden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:25

Renée dit vind ik niet tellen als een vervelend ervaring, Arno heeft je een prijsopgaaf gedaan die niet sluit bij wat je in gedachte had te moeten betalen dit kan gebeuren. Even goede vrienden en dan ga je zoals je nu doet naar een andere zadelmaker :) als je zadel voor geen meter had gepassen en je je paard langdurig pijn had bezorgt was het in mijn ogen een ander verhaal :)

Ik ben overigens helemaal tevreden met het zadel wat ik uitgekozen heb! met Arno is besproken en Arno heeft gezien dat mijn paard niet veel ruimte op zijn rug heeft voor het zadel en dat mijn kont niet de kleinste is. Hij heeft me 3 mogelijk passende zadels laten zien en voelen, en ik heb degene uitgekozen waar ik het prettigst in zat. Dat dit een brandt zadel is is voor mij een mooi bijkomend voordeel en ik vertrouw erop dat Arno volgende week het zadel helemaal naar wens komt afleveren .

Tot dusver mijn ' relaas' , ik realiseer me na dit wel gedegen dat negatieve ervaringen pookt met een korreltje zout moeten worden genomen. :)
Iedereen mag zijn mening hebben maar zoals vaker wordt gezegd zitten er aan een ervaring vaak twee verschillende kanten.