Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus direct verschil in hoe hoog het zadel ligt. Toen ik erop zat merkte ik gelijk dat ik mijn paard veel meer voelde. Behoorlijke tijd weggeweest zonder schuivend zadel (en zo strak zat hij niet) en paard liep er prima onder. Zou het dan toch allemaal gewoon aan de inlages hebben gelegen?
Zal binnenkort eens uitkijken naar een dunne onderlegger. Ben er nog steeds wel een beetje huiverig over maar ik zag geen 'onrustig haar' en paard liep niet anders dan anders dus het zal vast wel goed zijn denk ik.
Akke_sSpring schreef:Ja, ik heb een Barefoot Lexington.
Het is nog niet eerder voorgekomen. Het enige wat eigenlijk veranderd is is het lamsvel maar die is heel mooi wollig en veerkrachtig.... Dan zou je idd denken dat het bij mij ligt, en ik ben de eerste die aan zelfreflectie doet maar ik kan me niet voorstellen dat het nu ineens zo tekent..... Ik rijd nu een jaar met Barefoot, met verschillende onderleggers en het heeft nog nooit droge plekken veroorzaakt. Zou toch raar zijn..... Ik heb wel een dubbele inlage onder mijn pommel liggen dus wellicht dat de plaats waar ik zit dan iets meer omlaag geduwd wordt , dat het laagste punt onder mijn billen misschien te scherp is geweest en ik daarbij onbewust misschien meer op links heb gezeten? Volgende keer mar weer proberen met een enkele inlage onder de pommel.
Ergens zit er vast iets dubbel, of wat je zegt - iets waardoor je scheef gaat zitten en dan krijg je gedoe - Ik kan in je profiel niet zien wat voor paard je hebt en of een van jullie een wonderlijk model heeft, maar in principe kan elk paard met met een normale Barefoot zonder toeters en bellen, schadevrij rijden. 

Ik doe dat ook en rijd dan zelfs nog licht - geen pad er onder, wel inlagen er in. Geeft geen enkel probleem. Maar ook hier een gezonde rug. Het is best grappig om te zien hoe die antieke zadels vrijwel eender van constructie zijn als de moderne Ghost.....
Kwetal schreef:Back to the basics mensen - de Scythen en hun tijdgenoten (rond 400 voor Christus) scheurden met zijn allen rond op een kussentje en als ze niet doodgingen in de strijd, werd iedereen gewoon oud.... En die mensen zaten dagen in het zadel, niet een rondje boscrossen van een paar uur.