Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:29

Anouk, ik denk dat je heel blij gaat zijn met dit zadel :).

Mijne is weer even op bezoek bij Arno, boom moet iets aangepast worden en opgevuld. 2 weekjes geduld, to be continued

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:07

Ik hoop het na al die ellende, als hij nu dadelijk ook weer helemaal lekker loopt ben ik dol gelukkig !

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:52

Hij liep gister al echt niet verkeerd! Jullie kunnen zo weer lekker aan de slag :)!
Met een heerlijk zadel!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:10

weet iemand of Arno ook knie wrongen op een bestaand zadel kan aanpassen?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:15

Ik heb ook poging gedaan voor zadel. Maar in periode dat mijn paard niet goed was. EN ik vind dat hij er keurig bij heeft gehandeld. Heeft zadel terug genomen.
uiteindelijk ben ik elders gegaan voor mijn zadel. Maar vind dat Arno het netjes afhandelt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:54

Uprica schreef:

Heb ik ooit gevraagd, niet zomaar.. Zeker met wrongen die onder het zweetblad liggen niet, die vorm zit namelijk in het zweetblad en zou heel je zadel dus uit vorm trekken.

Met monoflap kan dit misschien, daar zit de wrong bovenop, maar dat weet ik niet.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:11

Vandaag even iemand laten kijken naar het zadel, zij is zelf geen zadelmaker of iets maar heeft er wel verstand van. Zadel past prima op mijn paard, maar het zadel past mij helaas niet. Het zadel is voor mij gewoon te klein, daardoor kom ik teveel op de lepel terecht

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:25

Damelza, niet vervelend bedoeld absoluut niet, maar daar ben je zelf toch ook bij :o

Ik heb gisteren op 3 zadels gezeten bij hem en ik merkte wel wanneer ik te ver op de lepel zat omdat de inchmaat me te klein was.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:41

Nouja, ik heb eigenlijk nog nooit in een te klein zadel gezeten. Dus geen idee hoe dat zou moeten voelen/zitten. Het is ook niet alsof ik mij met een maat 40 in een 17 inch wilde proppen. Ik ben vrij klein en smal en pas in andere zadels prima in een 17 inch. Maar zadel toont volgens andere ook eerder als een 16/16,5 inch.

zou dus een ander zitvlak op moeten, maar ben bang dat ik dan weer drie maanden verder ben. En ben als sinds juni bezig....

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:51

Ik vind AB juist vrij groot vallen. 17,5" is beter voor mij. Maar mijn AB is juist een 17".

Ik betwijfel alleen of de inch maat het probleem is als je klein en smal bent zou ik geen grotere inchmaat willen, maar dan zou eerder het model niet helemaal fijn zijn voor je.

Anouk, ik zei het bij jou ook wat zit je ver achter in het zadel. Is dat bij jou misschien ook niet het model Damelza? Welk model was dat Anouk?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:05

Damelza heeft zoals ik het lees een springzadel, Renee.

Volgens mij is mijn 2dehandse een Royal S, maar weet het niet omdat ik nog niets op papier heb en het er niet expliciet met hem over heb gehad.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:22

Nee een dressuurzadel! Een SB, diepste zit.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:23

Wel verkeerd begrepen dus :)

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:29

Uprica schreef:

Kan wel, heeft hij bij mij ook gedaan maar het is niet makkelijk. Hij zet er dan een geheel nieuwe onderkant op( kussens, zweetblad etc alles) Dan maar hopen dat het zadel nog net zo fijn ligt.
Wat bij mij dus niet het geval was, ik zou het er dus niet op wagen.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:13

super bedankt voor jullie reacties. morgen komt hij weer, maar het zadel ligt voor mijn paard echt super alleen ik mis dus de ondersteuning met de knie wrongen. er zitten nu 3/4 wrongen onder waardoor ik met mijn onder been ga zwalken en mijn knie dus ook los vast zit. Ze hebben helaas geen andere zadels meer, dus ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad. Moet ik dit voor lief nemen? is toch 1200 euro.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:17

Persoonlijk zou ik verder zoeken, voor dat bedrag moet je een passend zadel kunnen vinden voor beide ! Maar navragen of er iets aan gedaan kan worden kan altijd natuurlijk.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:58

Mijn kniewrongen heeft hij ook aangepast van lange naar korte op advies van een fysio. Het is wel te zien als je het weet, maar liever een minder mooi zadel dan pijn in m'n lijf.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:13

Pfff dat is even schrikken, bel ik op wat de kosten zijn.
De boom van mijn zadel zou iets breder gemaakt worden en de kussen opgevuld.

Kosten plaatje incl voorrijkosten : 220,- !!

Hier snap ik niks van eerlijk gezegd..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:18

Dat is best een gangbare prijs hoor. Bij een andere zadelmaker (die als érg goedkoop te boek staat) betaalde ik voor opvullen en boom verbreden 180 samen, en dat was excl voorrijkosten want die rekende hij niet ivm veel klanten op dezelfde locatie. Ik kijk er dan ook niet van op... Leuk is anders, dat wel.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:25

Ik heb er bij mijn vorige zadel 40,- betaald om mijn boom op te breden. En opvullen ben ik ook gewend dat dat rond deze prijs ligt.

Hij komt ook voor een stalgenootje die een zadel bij hem koopt, dus zij hoeft geen voorrijkosten te betalen. Dus ik betaal ze voor 2 man denk ik...

Anders stalgenootje heeft laatst in haar Arno Brandt een helemaal nieuwe boom moeten laten zetten (kon niet aangepast worden omdat het te veel scheelde) daar heeft zij 200,- voor betaald.
Vind het toch echt verbazend hoog..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:32

40 euro voor alleen maar verbreden van de boom is vrij normaal, beetje bijvullen ligt begreep ik vaak rond de 60, nieuwe vulling betaal je al gauw tussen de 120 en 150 voor. Sommige zadelmakers vullen ook alleen maar bij als ze zelf de bestaande vulling erin hebben gedaan, dus kan zijn dat hij ipv bijvullen de hele vulling wil vervangen. Dan vind ik het bedrag nog steeds niet gek.

Mijn oude zadelmaker gaf wel aan dat er tussen verschillende merken qua opvullen/verbreden een verschil zat in prijs ivm bewerkelijkheid van de boom enz. Sommige zadels gaat minder werktijd in zitten dan andere. Mijn Hulsebos was dan ook duurder dan de Kieffer van een stalgenoot toen, ondanks dat er dezelfde handelingen moesten. Wie weet zit het hem daar ook nog in.

Wel raar dat jij als enige voorrijkosten moet betalen (ze gaan wel "per adres" wat ik begreep), dat zou ik wel even aankaarten hoe dat zit idd.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:37

Thanks voor de info.

Wat we hebben afgesproken is opvullen/bijvullen, dus geen hele nieuwe vulling. Misschien dat dit wel nodig was, dat daar de kosten in zitten, dan kan ik het idd begrijpen, al had ik het fijn gevonden dat er dan even gebeld was.

Boom moest hij checken of deze zelf aan te passen is, of vernieuwd moest worden, datum staat over 1,5 week, dus vernieuwd kan hij nooit halen. Dan is dit een kwestie van verbreden. Geen idee hoe bewerkelijk dit is. Ik weet alleen de kosten bij andere zadelmakers hiervan en de kosten van een volledig nieuwe boom. Misschien dat hier ook wel iets anders gebeurd is dan ik had verwacht.

Ik zal maar braaf even wachten tot hij terugbelt en me dit uitlegt, want zo snap ik er niks van. De hoogte van de voorrijkosten weet ik niet. Vind het logisch dat mijn stalgenootje bij aankoop zadel hier niet in betaald.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:38

Ik ben het andere stalgenootje :P

Verwacht dat hij misschien wel heel je vulling wil vervangen Renee, we hadden al geapt :)
Eventjes afwachten op zijn reactie, volgens mij is Arno niet de flauwste.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:43

Ik denk het dan ook, dat je hele vulling oud is geweest :j Lijkt mij de meest reëele optie dat daar de kosten achter weg komen. Het was fijn geweest als hij dat "risico" even vantevoren aangegeven had inderdaad, maar ja dat is achteraf.

Hij is niet een van de goedkoopste, maar woekerprijzen of gekke rekeningen heb ik van hem nog nooit gehoord en kan ik me ook echt niet voorstellen bij hem. Ben wel benieuwd wat de uitleg gaat zijn!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:46

Nee dit ben ik ook niet gewend. Dusja, ik wacht gewoon braaf op antwoord/uitleg hierover. Wordt vervolgd ;)