[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:11

Jackytje schreef:
Ziet er goed uit Cynthia! Hopelijk bevalt het zadel je.

Die Grandeur pads vind ik ook erg mooi. Veel leuke kleurtjes. Kans is groot dat er ook zo eentje in huis komt als ik een Hidalgo aanschaf. Over Hidalgo gesproken - Vrijdag komt Horsestuff & more langs om een Valencia te passen op Boris. Heel erg benieuwd of het wat is voor ons. Helaas zijn alle andere zadels in haar assortiment buiten mijn budget, dus als ik nog zadels pas die dag is het puur voor de leuk.

Ga je dan de Valencia 2 passen of voor de special? Als je wel aan de special zit te denken meer dan is de startrekk espaniola wel ook binnen je budget. Die heeft Wendy ook. Ik heb ze toevalig dus alle 2 zoals je kan zien op de foto’s van de grandeurpads. Geweldige zadels zijn het!

Jana2701

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:08

Als je kijkt naar de Valencia 2, wil je alleen Spaans type of dressuur model ook goed? Dan zou de venice 2 ook een optie zijn... is volgens mij zelfde prijs...
Ik vond zelf de venice 2 fijner (jaren geleden eens op de Valencia gezeten , maar zat daar niet fijn in). Ik heb nu een maand een venice2.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:21

Een Valencia 2 heeft ze niet. Maar de opbouw is hetzelfde dus als deze fijn is, past de 2 ook vast wel. Idem met de Cordoba dacht ik. Enkel de kniewrong is daarbij anders. De Venice ging ik niet passen ivm ik graag een barok zadel wil, geen gewoon Engels zadel :o

Budget is rond de 1000 euro.

Jana2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:28

Jackytje schreef:
Een Valencia 2 heeft ze niet. Maar de opbouw is hetzelfde dus als deze fijn is, past de 2 ook vast wel. Idem met de Cordoba dacht ik. Enkel de kniewrong is daarbij anders. De Venice ging ik niet passen ivm ik graag een barok zadel wil, geen gewoon Engels zadel :o

Budget is rond de 1000 euro.

Duidelijk antwoord... ik heb destijds op de Valencia 2 en special gezeten om verschil te voelen etc en toen was er wel iets verschil qua zitcomfort tussen de 2 en special, maar grootste verschil tussen de 2 lijn en de specials is materiaal gebruik (kwaliteit van het leer) en dat merk je wel, maar bij goed onderhoud is er niks aan de hand.
Veel succes met de passessie.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:15

Aha, ik gok dan dat de special wat zachter zit ivm beter leer enzo? Op zich valt dat allemaal wel op te lossen, wil toch graag een mooi schaapje voor over de zitting dan op termijn :j Mijn Silverado is qua lederkwaliteit ook geen high-end zadel, maar dat kan me eigenlijk niet zo veel schelen. Ik ben toch geen wedstrijdruiter oid. Zolang het zadel lekker zit en er op het eerste zicht prima uit ziet (als in, niet enorm beschadigd) is het goed voor mij. :) Bedankt! Ik hoop dat paardlief zich een beetje goed gedraagd vooral haha. En dat het wat is voor ons.. want eerlijk gezegd ben ik dan nog meer beperkt in mijn opties helaas.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:11

Even dubbelpostje.

Vandaag is Wendy dus langsgeweest en hebben we de Valencia en de Venice gepast op Boris. Helaas hebben we niet alles 100% passend gekregen, Wendy heeft nog maar net Hidalgo en laat Boris nou echt geen standaardmaat hebben :+ Hij heeft bv ook heel dunne kussens nodig, die had ze nog niet. Gelukkig rijd ik met een Silverado dus had ik een paar dunne kussens die we wel even konden gebruiken. Het voorboogje moet ook net iets breder gemaakt worden, nu zat ik nog wat naar achteren. Zitmaat ook net iets groter. Ik vond de Valencia veel fijner dan de Venice. Paard liep er vlot onder en sprong 2x netjes aan in galop terwijl dat echt nog een work in progress is! Veelbelovend dus, dat hij dat zelf al deed met een zadel dat nog niet 100% aangepast is aan ons. Ik kon ook perfect aan zijn buik met mijn kuiten nu.

We gaan nu een Valencia op maat laten bestellen, dan komt ze nog eens passen en als het goed is koop ik het, anders neemt ze het zonder extra kosten weer mee :)
Afbeelding

Afbeelding

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:39

Ghost mandriana opgemeten met 61cm, dat is dan toch de standaard maat?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:14

Wij zijn hier nu eindelijk helemaal in ons (western) element {:}

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:53

Leuk Nala - maar ik vond die Flamenco ook goed passen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:57

Poeh je zit wel heel ver boven je paard hoor.....zou dat nog gaan zaken denk je? :)

Maar wat een super leuke vrolijke foto +:)+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:35

pmarena schreef:
Poeh je zit wel heel ver boven je paard hoor.....zou dat nog gaan zaken denk je? :)

Maar wat een super leuke vrolijke foto +:)+

Moment opname??? In galop? Ze zit niet echt te zitten..... :o

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:48

De gok gewaagd en de mandriana opgehaald *\o/*
Ik denk alleen dat ik een extra pad nodig heb, sowieso bij mijn merrie(de bruine), zij heeft echt een hoge schoft en wat ingezakte rug met hangbuikje(ppid). Mijn mijn ruin(vos) weet ik het niet 100% zeker voor een extra pad. Bij hem trekt de bbp niet strak over de schoft.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:51

Het hangt er vanaf hoe "heftig" je wil gaan rijden - een extra pad kan sowieso geen kwaad - langere singel ook niet (voor meer stabiliteit)
Maar voor paarden met een rug zoals deze, is dit een heel goede oplossing - dan kan je tenminste weer een beetje opbouwen met rijden....
Ik blijf het een geweldig model vinden.... lekker "ruig" +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:54

Ik vind hem vooral op de lichtbruine heel leuk staan :+:

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:15

Ik werd inderdaad door Nala's turbo nogal naar achteren gegooid :+ normaal zit ik zeker "lager/dichterbij"

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:17

Als stille meelezer...

De flamenco die eerst op Nala lag, heb ik nu hier voor mijn tinkermerrie! Foto is nog van voor de zadelpasser en vertekend iets, maar inmiddels ligt het top :)
Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:29

Chantalla schreef:
Als stille meelezer...

De flamenco die eerst op Nala lag, heb ik nu hier voor mijn tinkermerrie! Foto is nog van voor de zadelpasser en vertekend iets, maar inmiddels ligt het top :)
[ [url=m/LIVf8b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit!

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:35

Voor die vos staat een toscana in het beige in bestelling! Maar wist niet zeker of dat de bbp ook op m’n merrie zou passen, maar zag deze voorbij komen en dacht ik neem de gok maar, altijd goedkoper als nog een nieuwe bestellen hahaha. De ritjes worden hobbel/stap buitenritjes, vos heeft chronische bronchitis dus die mag ook niet meer intensief. Merrie wordt automatisch ook op die manier bereden(ben ook niet van het hard gaan etc).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:54

Weet iemand waar ze twisted westernbeugels verkopen (en op voorraad hebben)? Ik moet deze week op mn jonkie, net ingereden, maar die gaat nog wel eens met bolle rug in de rondte springen. Mn nieuwe fenders zijn nog wat stug dus wil ze liever niet kwijt raken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:35

In NL weet ik geen winkel die ze op voorraad heeft dus voor nu direct zou ik dan even overstappen op engelse veiligheidsbeugels of westernbeugels met een korf er voor.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:42

Leuk Chantalla - veel plezier er mee :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 00:34

Cemlys schreef:
Weet iemand waar ze twisted westernbeugels verkopen (en op voorraad hebben)? Ik moet deze week op mn jonkie, net ingereden, maar die gaat nog wel eens met bolle rug in de rondte springen. Mn nieuwe fenders zijn nog wat stug dus wil ze liever niet kwijt raken

Cowgirl store verkoopt twisted westernbeugels. Zit ook op fb als je even wil checken. Vind het ook hele gave beugels om te zien.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:46

Ja die zag ik inderdaad maar door corona leverproblemen zag ik. Ik zal even informeren wanneer ze er weer zijn

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:47

Mijn dochter met haar paard en haar geliefde mandriana!

Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:56

Ziet er gaaf uit!