[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:17

xLes schreef:
Is er hier ook iemand met ervaring met de FRA Tiamo?

Je kan hem een tijdje huren bij de Horseshop International. Heb voor hen het andere zadel ingereden en pony was meteen verkocht :')

060606

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:39

Wie weet of ik de TOKLAT COOLBACK ENDURANCE TRIPLE kan gebruiken onder de Ghost? Hij is best dik of moet ik er echt me ghost pad onder laten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:12

Ik heb een Coolback gehad onder een westernzadel en vond hem helemaal niet dik. Hij líjkt dik, maar als je er in knijpt blijft er weinig tussen je vingers over.
Ik weet alleen niet of deze pad te vergelijken is met de TOKLAT COOLBACK ENDURANCE TRIPLE .

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:47

060606 schreef:
Wie weet of ik de TOKLAT COOLBACK ENDURANCE TRIPLE kan gebruiken onder de Ghost? Hij is best dik of moet ik er echt me ghost pad onder laten?

Ik ken het product niet - gewoon proberen.....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 05:53

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:54

O jongens kijk nou, bijpassende chaps bij het zadel <3

Afbeelding
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:45

Decathlon chaps :) leuk zadel ook!

Minisprout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:03

darkadia schreef:
Tegen pommel aankomen had ik ook in begin bij BF. Na wat puzzelen met de beugelophanging, de lengte van mijn beugels en mijn eigen balans nooit meer last van gehad.

@RoyalMemory Je kunt bij Ghost al een tijdje kiezen voor een weggewerkte pommel inderdaad.

Ik heb ook het probleem bij mijn BF London. Wat heb je gedaan met je beugels dat het minder werd? Vind het zadel verder zailg zitten maar dat doet toch wel afbreuk aan mijn rijplezier :o

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:57

Ik had het bij de Londen ook heel weg erg dat ik tegen de pommel aankwam. Bij de Barrydale geen last van.

Minisprout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:05

En heb je dit op kunnen lossen (of heb je je zadel,gewoon ingeruild?)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:41

Minisprout schreef:
darkadia schreef:
Tegen pommel aankomen had ik ook in begin bij BF. Na wat puzzelen met de beugelophanging, de lengte van mijn beugels en mijn eigen balans nooit meer last van gehad.

@RoyalMemory Je kunt bij Ghost al een tijdje kiezen voor een weggewerkte pommel inderdaad.

Ik heb ook het probleem bij mijn BF London. Wat heb je gedaan met je beugels dat het minder werd? Vind het zadel verder zailg zitten maar dat doet toch wel afbreuk aan mijn rijplezier :o

Ik had mijn beugelophanging toen echt helemaal naar voren, zover als kon, en daarna dus wat met de lengte gespeeld. Lang genoeg om de pommel niet te raken, maar wel kort genoeg om er nog wat steun aan te hebben op mijn hoog opgooiende paardje. Hoe meer ik gewend raakte aan boomloos, hoe beter mijn balans werd, en ik heb er dus ook daarna geen last meer van gehad. Uiteindelijk wel terug naar een boomzadel gegaan, omdat het voor mij en mn paard samen een fijnere combi is. Maar heeft hem wel enorm goed gedaan qua bespiering en mij qua zit en rechter zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:43

Last hebben van de pommel is over het algemeen echt een kwestie van een aandachtspuntje ergens.

Een wat te kleine zitting waardoor je te dicht op de pommel zit. Of je zit zelf wat ver naar voren in het zadel doordat het bvb. wat voorover gekanteld ligt (te brede pommel?) of je beweegt teveel naar voren tijdens het lichtrijden, dat soort dingen.

Met erg korte beugelriemen rijden kan ook zorgen voor het voelen van het randje van de pommel.

De enige andere reden die ik kan bedenken waarom iemand bij een London wel last heeft van de pommel en bij de Barrydale niet, is dat de Barrydale de ruiter door de hoge wrongen misschien wat minder de kans geeft om te ver naar voren te komen in het zadel :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:36

Hi! Ik ben benieuwd naar ervaringen met de Hipsaver van barefoot. Is er door iemand mee gereden en echt verschil gemerkt?

Heb gezocht in de dit topic maar alleen gelezen dat iemand gaat testen, niet wat de ervaring is helaas.

Tegen de pommel aankomen heb ik ook gehad met mijn lexington, met andere BF nooit problemen gehad.

Nog een vraagje, zit een VPS zadel smaller? En zou dan die met extra VPS nog smaller zitten? (Naam even kwijt :P )

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:44

@maritb ik heb de voorloper van de hipsaver mogen testen. Het gaf zeker een smaller zitgevoel, maar je zit daardoor wel ook iets minder diep tussen Pommel en cantle dus iets minder ingesloten.
Hoe dat is bij bijv de happy valley of lazy mountain weet ik niet want die hebben wel fijne grote blokken natuurlijk (staat ook zeker op mijn wensenlijstje).
Ik heb geen ervaring met de VPS loze zadels dus daar kan ik weinig over zeggen. Qua breedte vond ik tussen de Lexington en notting Hill (nu Nottingham) geen verschil zitten. Wel was de NH iets stijver door de extra vps voor mijn gevoel. Heb ook nog met de Arizona gereden, doordat deze korte zweetbladen heeft voelde ie iets smaller maar ook niet super veel.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:00

Ik heb de Lazy Mountain getest met de hipsaver, en ik voel het verschil wel. Maar het is geen verschil van dag en nacht zeg maar. Ik heb vroeger een van de eerste cheyennes gehad, die zat wel breder dan de huidige zadels met VPS. Ik heb een tijd getwijfeld tussen de Lazy Mountain/Happy Valley en de Ghost Maremma (ook omdat mijn paard uiteraard net in de testperiode niet lekker liep) maar ik ben uiteindelijk toch voor de Maremma gegaan, vanwege de nog weer smallere zit en naar mijn smaak net iets mooiere uiterlijk. Maar de bf zat dan weer zachter.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:14

Afbeelding
Afbeelding

Wie weet wat voor pad dit is?
Ken ze niet met deze onderkant.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:18

Wat staat er op het labeltje?
Je kunt ze bij Grandeur bestellen met wol aan de achterzijde

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:39

Op de bies staat zo te lezen van de foto's af grandeur.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:39

Maar wat heeft het wol voor nut?
Zie ze nergens met prijs

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:43

SecretLIN schreef:
Zie ze nergens met prijs

Ik denk voor gevallen als mijn paard. Als je mijn berichten terug zoekt heb ik zweetafdrukken met testzadel gepost waarin je mijn zitbeenknobbels heel raar zag staan. Dat bleek door de sympanova te komen waar mijn paard heel raar op reageert. Ik heb nu al een maand of 2 mijn eigen Ghost met kifra bont pad en krijg prachtige afdrukken :)

Ik durf het niet aan, maar zou me kunnen indenken dat deze Grandeur pad voor mijn paard ook zou werken.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:43

SecretLIN schreef:
Zie ze nergens met prijs

Dat wol is omdat de achterkant van de rug bewegelijker is en sneller haren kapot kunnen schuren.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:47

Heeft toevallig iemand een paar Soft Grip westernbeugels van Barefoot liggen voor een mooie prijs?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:56

Even een tipje: die bestaan niet, wel Soft Step beugels ;)

Lynn: zo te zien een Sympanova pad van Grandeur. Inderdaad is het bontje om te beschermen tegen schuurplekken bij de lendenen van het paard.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:59

pmarena schreef:
Even een tipje: die bestaan niet, wel Soft Step beugels ;)

Lynn: zo te zien een Sympanova pad van Grandeur. Inderdaad is het bontje om te beschermen tegen schuurplekken bij de lendenen van het paard.

Ah kleinigheidje :+ :D

Heb ze inmiddels besteld, ze worden 2e hands bijna niet aangeboden.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:18

:wave:

Hallo hallo,

Ik kom even hier binnenvallen.
Zo over ongeveer 2 maanden wil ik een boomlooszadel aanschaffen. Nu heb ik de Barefoot Barrydale op het oog.
Zijn er fysieke winkels die boomloze zadels en accessoires verkopen? Ik vind het fijn om dit soort producten toch fysiek te kunnen kopen. Nu zijn er volgens mij aardig wat die Barefoot zadels verkopen maar ook de accessoires? Zoals singels, beugelriemen, de pads?
Liefste niet verder dan 1 uur rijden van Doetinchem.