[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_vera

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:52

Owjah dat is natuurlijk nogal logisch hahaha.
Je kan natuurlijk wel een dunne blanket tussen je zadel het de pad doen? Die zijn er wel dun te krijgen toch?

De bruine met zwarte vind ik heel gaaf. Toen destijds andere ideeen dus heb ik de classic.
Nu dus opzoek naar Donkerbruine leren sliertjes (kan ik mooi aan de ringetjes vastmaken)
Donkerbruin seatsaver
Donkerbruine fenders en beugels (misschien wel gewoon zwarte, je kan tegenwoordig ook ze bruin verven toch?!)
En dan de fork, maar dan zit ik wel een beetje hoe je die vast maakt natuurlijk ivm de enkele rits.
Een stalgenoot heeft het door het bestaande stiksel een draad geweven (vind ik persoonlijk wel een beetje spannend om te doen).

Iemand nog andere ideeen voor het pimpen??

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:54

In principe als je met kussens eronder rij dan kan je ook gewoon een blanket gebruik, maar dit hangt ook wel vanaf welke dikte de kussens hebben en de kwaliteit ervan (veerkracht).

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:04

karev schreef:
Karev is dus ook kort..en ik nie ;)..

Jeetje, 40 cm :') Ik had dus precies hetzelfde probleem... Een kort genoeg zadel vinden is één ding, maar mijn kont moest er ook nog inpassen. :+ En ja, dan is er toch best wel verschil in zadelmaten voor hetzelfde ruiter-zitvlak. Er waren wel kortere boomzadels, maar allemaal erg duur. Vind ik op zich geen probleem als het dan lekker ligt, maar niet op een paard wat nog veel gaat veranderen omdat hij nog jong en ongetraind is. Succes met de zoektocht naar een zadel, heb je al wat op het oog? :)

M_hartje_M: Mooi spul! :)

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:23

Dankjewel Marcella!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 02:42

Maureen, wat mooi !

Vind het hoofdstel ook schitterend <3

Heel veel plezier ermee !

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:32

Lisa, (als het goed is ken ik jou nog van ponykamp bij Ini Slot in Wittelte, ik ben dus Donja met dat zwarte paardje Kwal (Quality)) :D

Er bestaan ook van die half-pads, die komen niet onder je zweetbladen. Die zou je ook nog kunnen gebruiken met een blanket.

Jij had toch een veulentje uit je merrie gefokt? Is die al klaar voor een zadel dan? Tijd vliegt zegt :D

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:37

Hey donja! Tuurlijk ken ik jou nog!! Haha leuk!
Ja het veulen wordt dit jaar 3 (merrie is na 6 na geboorte overleden) dus na 3 jaar wachten mag ik binnenkort!

Maar daar wordt dus het zadel ook voor!

Die halve pads heb ik idd ook al eens naar zitten kijken! Is ook nog wel een idee idd!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:04

Dank je wel Shirley! Hoofdstel is idd erg gaaf ben er heel happy mee <3

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:07

Lisa_vera schreef:
Owjah dat is natuurlijk nogal logisch hahaha.
Je kan natuurlijk wel een dunne blanket tussen je zadel het de pad doen? Die zijn er wel dun te krijgen toch?

De bruine met zwarte vind ik heel gaaf. Toen destijds andere ideeen dus heb ik de classic.
Nu dus opzoek naar Donkerbruine leren sliertjes (kan ik mooi aan de ringetjes vastmaken)
Donkerbruin seatsaver
Donkerbruine fenders en beugels (misschien wel gewoon zwarte, je kan tegenwoordig ook ze bruin verven toch?!)
En dan de fork, maar dan zit ik wel een beetje hoe je die vast maakt natuurlijk ivm de enkele rits.
Een stalgenoot heeft het door het bestaande stiksel een draad geweven (vind ik persoonlijk wel een beetje spannend om te doen).

Iemand nog andere ideeen voor het pimpen??

Afbeelding

Afbeelding

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:09

Zo dus. Alle ritsen verwijderd, stiksels verwijderd, meten, gaatjes ponsen en met stevige, platte leren strings (westernwinkel)rijgen/ vlechten. Zo gebeurd. Leuke klus. Dit was een trailrider, een Nevada zonder knop. Nu een Nevada custom JET.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:43

ik blijf dat stiksel echt geweldig vinden !

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:45

Prachtige verandering! Wie niet waagt niet wint, is hier duidelijk van toepassing :D

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:55

Heel gaaf!!! Westernwinkel maar eens gaan kijken waar die in de buurt van Veenendaal zitten.
Echt heel stoer

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:56

Wauw super gave set mhartjem! Staat onwijs mooi op je haffie.

Mijm libra is binnennn :D Jouw oude shirley. :P Vind hem onwijs mooi! Vind het wel eng met de losse pommel, of ik die er wel helemaal recht op krijg. De kleur is ook hartstikke mooi.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:22

Mensjes, mijn libra staat weer te koop. Hij rijdt even lekker als mijn barefoot (zonder hd inlages echt heerlijk maar dat durf ik net als bij mijn bf niet aan :o) en barefoot vind ik meer vertrouwd dus vandaar ga ik voor de bf ipv libra. Jammer want hij staat zo onwijssssss chique op mijn vos!! :(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:53

Derde berichtje van mij _O- Zal even mijn mening geven over de libra voor mensen die daar ooit naar op zoek gaan.

De libra is een onwijs licht zadel met een hele mooie kleur bruin. Het is flexibeler dan een barefoot met vps. Ik heb eerst zonder HD inlages gereden en dat zat echt onwijs heerlijk, erg close contact. +:)+ Lekkerder dan een barefoot (zonder hd inlages) vind ik. :o Maar ik ben zo iemand die bang is dat de druk niet goed genoeg verdeeld wordt enz. dus ik rijd standaard met HD inlages in mijn pad :o Die dus ook later onder de Libra gedaan en toen kon ik niet bepalen of de barefoot of de libra nou lekkerder zit. Verder ook geen verschillen.

Ik moet dus kiezen tussen de bf en de libra en dan kies ik toch maar voor de bf omdat ik zo'n bangerd ben en de barefoot zich meer heeft bewezen.

Een fotootje met de libra. Vind heel erg mooi staan bij mijn mooie pony, al zeg ik het zelf :o
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:00

Ik herken wel wat je zegt Geryon. Dan niet over de Libra, maar meer in het algemeen.
Eigenlijk zitten de zo dun mogelijk inlages het lekkerst, je voelt je paard het fijnst. Als het alleen om mijn comfort ging dan zou ik het liefst met een fellsattel rijden, met beugels.
Maar dan komt er een stemmetje wat zegt 'dat kan niet goed gaan', en kies je toch voor (bijvoorbeeld) HD inlages, of anderszins iets stevigs en drukverdelends. Het zit minder fijn, je voelt je paard minder goed, maarja. voor je paard/pony waarschijnlijk wel een stuk prettiger en hem/haar heel houden is natuurlijk super belangrijk.
Daar de balans in zoeken is en blijft heel ingewikkeld vind ik.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:45

Is niet goed hoor, als je stemmetjes hoort :P ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:02

Hihi, nou misschien is die nieuwe Ghost wel eng genoeg om de stemmetjes weg te jagen ;)

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:17

Het blijft een gaaf zadel die libra. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de libra vanaf dag 1 super lekker vond. Lekkerder dan de BF. WAt bij de libra ook heel lekker is, is de Pommel en de zitting eraf halen en dan de barefoot schaap ride on erop, die wat je normaal op een barebCk pad doet. Zelfs met HD inlages, echt zalig. Maar voor de langere ritten ga ik toch voor de BF.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:18

Ik vind de Libra ook lekkerder zitten dan een BF - sorry :o

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:44

yvonne1303 schreef:
Het blijft een gaaf zadel die libra. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de libra vanaf dag 1 super lekker vond. Lekkerder dan de BF. Wat bij de libra ook heel lekker is, is de pommel en de zitting eraf halen en dan de barefoot schaap ride on erop, die wat je normaal op een bareback pad doet. Zelfs met HD inlages, echt zalig. Maar voor de langere ritten ga ik toch voor de BF.

En dan heb je nog wel beugels? Creatief! Heb je daar een foto van? :D

M_hartje_M : wat een heerlijk koppie heeft je haf haha. En het staat ook mooi, superleuk!

Ik heb besloten na overleg met Pmarena m'n pommel zwevend te maken omdat ie rechts toch ruwe haren blijft geven. Ben benieuwd.

Die lipica van Ghost had gelijk m'n aandacht, die moet ik wel proberen op mn lippizaner natuurlijk ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:25

Blijheid schreef:
Ik herken wel wat je zegt Geryon. Dan niet over de Libra, maar meer in het algemeen.
Eigenlijk zitten de zo dun mogelijk inlages het lekkerst, je voelt je paard het fijnst. Als het alleen om mijn comfort ging dan zou ik het liefst met een fellsattel rijden, met beugels.
Maar dan komt er een stemmetje wat zegt 'dat kan niet goed gaan', en kies je toch voor (bijvoorbeeld) HD inlages, of anderszins iets stevigs en drukverdelends. Het zit minder fijn, je voelt je paard minder goed, maarja. voor je paard/pony waarschijnlijk wel een stuk prettiger en hem/haar heel houden is natuurlijk super belangrijk.
Daar de balans in zoeken is en blijft heel ingewikkeld vind ik.

Je verwoordt echt precies waar ik ook zo mee zit! Een bf met vps en HD inlages is voor mij tot nu toe de beste optie. Maar ik merk aan mezelf dat ik erg ga zoeken naar wat meer close contact, flexibiliteit. Zoals de libra, maar dat vind ik dan meteen weer enger.. Vooral omdat de mijne een hoge lange schoft heeft waardoor ik toch iets moet hebben wat hoger ligt en dus ook meteen minder close contact..

yvonne1303 schreef:
Het blijft een gaaf zadel die libra. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de libra vanaf dag 1 super lekker vond. Lekkerder dan de BF. WAt bij de libra ook heel lekker is, is de Pommel en de zitting eraf halen en dan de barefoot schaap ride on erop, die wat je normaal op een barebCk pad doet. Zelfs met HD inlages, echt zalig. Maar voor de langere ritten ga ik toch voor de BF.

Zonder HD inlages vond ik hem inderdaad ook lekkerder dan de BF. Hem als barebackpad kunnen gebruiken vond ik ook een super groot pluspunt, want heb altijd al een barebackpad gewild, maar ze zijn zo duur..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:16

Phillipa schreef:
Die lipica van Ghost had gelijk m'n aandacht, die moet ik wel proberen op mn lippizaner natuurlijk ;)

Jazeker! Kan hem wel op mijn Andalusier proberen, maar de Lipica op een Lippizaner klinkt veel beter!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:19

:D. Gister viel bij mij pas ook het kwartje waarom die zadels Ghost heten. Vond het zo'n rare naam haha :+