Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Barroco schreef:Dank jullie wel voor het meedenken.
Ik weet het niet, door alle pro-Barefoot verhalen heb ik me daar eigenlijk wel op ingesteld.
Is de Libra vergelijkbaar?
En dat is gelukkig ook wel haalbaar met mijn budget, zijn wel een aantal tweedehandsjes en dan is de Stella in de aanbieding.
Maat 2 gaat hem idd niet worden denk ik, heb maat 36/38.
Ik zit te twijfelen tussen een 2e hands cherokee(geen vps) met alle toebehoren erbij, of een nieuwe Stella met toebehoren, voor beide kom ik ongeveer op dezelfde prijs.
Barroco schreef:Dank jullie wel voor het meedenken.
Ik weet het niet, door alle pro-Barefoot verhalen heb ik me daar eigenlijk wel op ingesteld.
Is de Libra vergelijkbaar?
En dat is gelukkig ook wel haalbaar met mijn budget, zijn wel een aantal tweedehandsjes en dan is de Stella in de aanbieding.
Maat 2 gaat hem idd niet worden denk ik, heb maat 36/38.
Ik zit te twijfelen tussen een 2e hands cherokee(geen vps) met alle toebehoren erbij, of een nieuwe Stella met toebehoren, voor beide kom ik ongeveer op dezelfde prijs.
nickyu schreef:zo wat zijn jullie weer hard gegaan ...
@duhelo , toppie , nou nog recht blijven zittenevt 1 gaatje strakker , niet insnoeren
dat is wel makkelijk en verlijdelijk met elastiek maar paard niet zo blij mee
Buitenzinnig schreef:Niet te strak aansingelen, Safiera! Schuiven is ook een kwestie van balans en/of een scheef paard. Die droge plek duidt misschien op veel druk (bij borstbeen???) en er zijn zelfs paarden met een gebroken borstbeen omdat hun ruiter het zadel zo ongenadig strak aantrektDat geeft ook problemen bovenop. Misschien zijn die bokken naar je been ook een teken van ongenoegen over een te strakke singel???? (ik gok maar, hoor - stond er tenslotte niet bij)
Cambiar schreef:Alleen vond ik het vreemd dat in het grandeur pad geen inlages kunnen gestopt worden, ik dacht dat er zo'n apart vakje voor was? Er zit alleen een soort nep-bonten laagje aan de onderkant.
Buitenzinnig schreef:Tja, zo'n hevel... Ik zag ze pas liggen, dat ik dachtTreurig maar waar, er zijn paarden met een beschadigd borstbeen van te strak aan singelen - ik denk dan aan die mensen die zo'n hevel hebben om nog een extra gaatje strakker te kunnen. Beter is met geduld aan te singelen - gaatje links, gaatje rechts etc. Stukje stappen, weer gaatje.... Je moet makkelijk en pijnloos een platte hand onder de gesp kunnen stoppen.