Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Uprica

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:15

hoe lang hebben jullie nu in total moeten wachten op jullie zadel? en hebben jullie dan ook een leenzadel gekregen als overbrugging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:43

Uprica schreef:
hoe lang hebben jullie nu in total moeten wachten op jullie zadel? en hebben jullie dan ook een leenzadel gekregen als overbrugging?

Ik heb hem 19 september besteld, wachttijd zou 8 weken zijn. Na die 8 weken kreeg ik een mail dat het inmiddels 14 weken zou zijn. En komende vrijdag komt hij dan eindelijk, na 17 weken dus.
Heb geen leenzadel gekregen maar heb daar ook niet om gevraagd.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:56

ik heb mijn zadel 16 december besteld en de levertijd was 3 a 3,5 maand zei hij........dus als alles volgens planning verloopt moet ik het zadel tussen half maart en begin april ontvangen......

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:53

Ik had hem al vrij snel binnen de drie maanden. Heb een leenzadel gehad al die tijd

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:49

Ik heb 3 maand gewacht, en ik heb ook een leenzadel gehad, zonder erachter te moeten vragen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:46

Ik heb mijn zadel. Maar heb een beetje gemengde gevoelens.

Vorige keer liep paard onwijs te kloten in de galop. Reed toen zonder dekje en toen ging hij in de galop flink rodeo. Deze keer reed ik met dekje, en ging hij bij de overgang in de galop juist heel erg in de staak. Dit deed hij toen mijn vorige zadel niet meer paste (drukte te veel op de voorkant) ook. Had ook wel een beetje het idee dat ik naar voren werd gegooid in de galop

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 03:26

Damelza schreef:
Ik heb mijn zadel. Maar heb een beetje gemengde gevoelens.

Vorige keer liep paard onwijs te kloten in de galop. Reed toen zonder dekje en toen ging hij in de galop flink rodeo. Deze keer reed ik met dekje, en ging hij bij de overgang in de galop juist heel erg in de staak. Dit deed hij toen mijn vorige zadel niet meer paste (drukte te veel op de voorkant) ook. Had ook wel een beetje het idee dat ik naar voren werd gegooid in de galop

Sinds wanneer heb je je zadel? Anders zou ik hem gewoon bellen en vragen of hij nog een keer komt kijken

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 05:27

sinds gisterenavond :P

misschien dat ik er iemand anders ernaar moet laten kijken?
en zou je nog kunnen zeggen dat je het zadel niet wil?

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:15

Damelza schreef:

Hm dat weet ik niet denk alleen als het echt niet goed gaat dan misschien wel. Je kan er als je er echt geen goed gevoel over hebt een ander laten komen mijn zadel schuift heel erg dus ik twijfel ook of ik hem nog een keer moet laten komeb

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:25

Waarom meteen een ander laten kijken? Ik zal eerst Arno laten komen en een kans geven. Er lopen genoeg mensen rond die mensen als klant binnen willen halen en inspelen op de onzekerheid van de klant.
Je gaf zelf al van te voren aan dat je paard wat veranderd is in bouw.
Jamiejoyce ik zal even contact opnemen. Heb je de zadel controle na 6 weken al gehad?

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:27

Damelza schreef:

Neem aan dat dat bespreekbaar is? als het toch blijkt dat het niet geschikt is voor jouw paard? je kan er hoe dan ook niet mee door blijven rijden. het is een teken dat er iets niet helemaal goed/ lekker zit. Die van mij heeft dat ook al een aantal keer gedaan toen ik zadels ging passen.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:07

Ik heb een half jaar op mijn zadel moeten wachten.. ik had wel een leenzadel.. in mijn tijd is er toen de vrouw van de fabriekseigenaar gestorven wat leiden tot oponthoudt.

Damelza.. ik neem aan dat hij nog naar je zadel heeft gekeken en dat je er even op gereden hebt toen hij er was.. heb je het toen ook gemerkt? verder zou ik niet van 1 keer zeggen dat het meteen aan het zadel ligt.. op het moment dat je lang met een slecht passend zadel hebt gereden, is het voor het paard ook vreemd.. ik denk dat je het vertrouwen moet hebben dat het goed is.. merk je na een week nog geen verschil en dat je paard blijft staken, stuur even een mailtje hij komt dan echt wel terug om te kijken, om je probleem te verhelpen.. het zijn meerdere factoren die meespelen..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:37

Whisperke schreef:
Ik heb een half jaar op mijn zadel moeten wachten.. ik had wel een leenzadel.. in mijn tijd is er toen de vrouw van de fabriekseigenaar gestorven wat leiden tot oponthoudt.

Damelza.. ik neem aan dat hij nog naar je zadel heeft gekeken en dat je er even op gereden hebt toen hij er was.. heb je het toen ook gemerkt? verder zou ik niet van 1 keer zeggen dat het meteen aan het zadel ligt.. op het moment dat je lang met een slecht passend zadel hebt gereden, is het voor het paard ook vreemd.. ik denk dat je het vertrouwen moet hebben dat het goed is.. merk je na een week nog geen verschil en dat je paard blijft staken, stuur even een mailtje hij komt dan echt wel terug om te kijken, om je probleem te verhelpen.. het zijn meerdere factoren die meespelen..

ja klopt, hij is nog best wel 'lang' bezig geweest. Had eigenlijk gelijk mijn mond erover moeten opentrekken natuurlijk. Met het zadels passen, en een springzadel waar ik toen nog een tijdje mee heb gereden en het leenzadel deed hij dit niet. Echter heb ik nu al een tijdje niet gereden.

Degene die ik dan ernaar zou kunnen laten kijken zijn geen zadelmakers maar hebben wel veel verstand van zadels.

wil gewoon graag dat het helemaal goed is :o

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:57

Kruip even uit mijn meeleeshoekje :)

Ik zou dit toch eerst eens aan Arno melden. Je geeft hem anders ook niet de kans om te zorgen dat het goed komt wanneer je zonder iets te laten weten naar een ander gaat.

Dit zijn nu juist de gevallen dat een persoon of bedrijf een slechte naam krijgt omdat de koper niet aan de bel trekt wanneer ze denken dat er iets niet goed is :) is erg jammer en niet nodig.

Zaterdag komt Arno ook eventjes naar mijn paard kijken, of hij een tweedehands zadel heeft wat hij passend kan maken op paardlief zijn rug.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:32

Probeer je nou mijn afspraak te kapen Anouk :P... hahaha
Ik heb Arno toch eerst even nodig, tot mijn zadel perfect ligt :P. Ik duim zo dat de boommaat gewoon klopt en het met wat opvulkunstjes perfect passend te maken is !
En anders, tja alles voor mn knollie, dus dan moet er iets anders gebeuren..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:41

Nee hoor ik ben een aanvulling op jou afspraak, extratje voor Arno zijn portemonee met een beetje geluk :P

Misschien past hij dan wel op Jussie :j

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:46

Ho is, eerst mijn afspraak en nu mijn zadel in willen pikken >;)

Haha!, nee als hij voor mij en Diz echt niet kan, is dat natuurlijk een optie. Maar ik denk en hoop dat hij wel passend te maken is. Voor mij zit dit zadel echt heel fijn !

Maar we gaan het zien zaterdag. Paar handige tips gehad om te vragen of Arno dit wil checken. En ik weet al dat hij brugt. Hopelijk vind hij voor Jus en jou ook en zadel, hier in het topic kwamen ook wat zadels voorbij die misschien aan je eisen voldoen Anouk, als dat juiste boommaat is, is dat ook nog ene optie, zelf kopen en dan Arno hem op maat laten maken.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:50

Hahaha ik hoor het zaterdag wel :)
Het liefste wil ik bij Arno een zadel kopen, gepruts aan de rug wil ik niet meer na het zadelmaker drama wat ik hiervoor heb gehad... Al drama genoeg nu :')

Zal vast wel goed komen zaterdag ;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:52

A_nouk schreef:
Hahaha ik hoor het zaterdag wel :)
Het liefste wil ik bij Arno een zadel kopen, gepruts aan de rug wil ik niet meer na het zadelmaker drama wat ik hiervoor heb gehad... Al drama genoeg nu :')

Zal vast wel goed komen zaterdag ;)

Ja maar je moet Arno niet vergelijken met Karl he :o

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:01

Haha doe ik ook niet :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:16

Hoi! :wave:

Ik heb sinds kort een bruin hulsebos dressuurzadel 2e hands gekocht en helemaal blij mee. Paard loopt fijn en ik zit als een huis, maar.. er is een maar :') Op het oog ligt hij niet zo fijn. Hij ligt achterover, het middelpunt de zitting ligt wel goed maar het lijkt alsof hij wat achterover kiept.

Mijn paard is geen makkelijke, een zadel wat 100% ligt op het oog, liep hij echt voor geen meter onder dus wil ook naar hem luisteren maar heb toch een dubbel gevoel. Heb geen zin in straks een paard met pijn in zijn rug omdat het zadel teveel drukt achter.

Ik ken Arno verder (nog) niet, maar zou hij ook naar dit zadel willen kijken zonodig aanpassen of doet hij alleen eigen zadels?

Het bruine zadel paar pagina's terug is echt wauw <3

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:49

Bij mijn weten neemt hij geen nieuwe klanten meer aan voor andere zadels dan zijn eigen merk. Misschien is daar inmiddels verandering ingekomen.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:50

mywayzidane schreef:
Waarom meteen een ander laten kijken? Ik zal eerst Arno laten komen en een kans geven. Er lopen genoeg mensen rond die mensen als klant binnen willen halen en inspelen op de onzekerheid van de klant.
Je gaf zelf al van te voren aan dat je paard wat veranderd is in bouw.
Jamiejoyce ik zal even contact opnemen. Heb je de zadel controle na 6 weken al gehad?

Ja klopt die heb ik al gehad, toen gaf hij aan dat hij nu goed lag en voorlopig niet meer hoefde te komen. Nu hoor ik echt van verschillende kanten zelfs op wedstrijd dat ze zien dat me zadel schuift. Zelf voel ik het ook een beetje schuifen kan maar zoveel

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:23

Mijn zadel is weer mee terug. Het paste dus echt niet ook niet met vul werk.
Dacht dat er een bredere boom in moest en een ander onderkussen.
En hij heeft al Boommaat 4. Hij komt 30 januari weer terug. Hopelijk dan goed, eerder mag ik ook niet rijden van Rodinde. Moest eerst zadel laten bekijken. Zucht... Vanaf november bezig voor een zadel. Maar aanhouder wint zeggen ze en ik blijf gewoon positief.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:08

Ik heb vandaag een tweedehands Brandt uitgezocht :) eventjes afwachten nog en dan kan ik langzaam op gaan bouwen.