Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:12

Romeo2007 schreef:
Het wondje was dicht voordat ik het bontje erop deed. Het bleef ook dicht. Ik dacht dat zijn huid op die plek gewoon wat sterker moet worden. Net zoals bij ons als je nieuwe schoenen draagt en dan een blaar krijgt.

Maar ik had wedstrijd en heb daarvoor het bontje eronder uit moeten halen, hierna was het plekje weer open. Dat is 1,5 week geleden. Ik ga vanavond kijken of het er voldoende uit ziet om weer te rijden en dan de neusriem maar hoger doen? Of heeft iemand hier ook ervaringen mee?

Onze Welsh heeft ook een gevoelig huidje, ik borstel de neus goed en dan n beetje babyolie oid om het glad te maken, dat hielp! Succes met je paard en mooi dat bit eruit laten, veeeeel fijner!

Romeo2007

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:16

Ik wil het bit er ook echt uitlaten. Maar het is een wondje van 1cm bij 1 cm en zit direct bovenop zijn neus onder de neusriem. Het gaat elke keer open na het rijden en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Het lijkt mij dat dit niet hoort...

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:35

Jildau schreef:
PLK schreef:
Wij hebben de SH voor een E met smal neusje (Welsh), past prima maar moet niet kleiner

Staat dat voor small horse of standard horse? Weet het niet meer.

Mijne heeft niet echt een fijn hoofd dus ik denk dat full hem dan wel gaat passen.

Ik snap er ook niks meer van.. Ik had een maat Pony besteld, kreeg een SH, toen was SH dus een maatje Standard Horse, en nu is het Small Horse? :+

Hij past mijn pony nu net.. Moet echt niet groter zijn. Zodra hij een beetje uit gaat lubberen kan ik m weer weg doen denk ik. Voorlopig hangt hij nog heel mooi nieuw te zijn in de kast. Pony heeft flinke wond opgelopen waardoor we nu al een maand bezig zijn met revalideren en rijden/longeren staat (nog) niet op het programma. :(:)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:38

Mijn paard heeft altijd cob van alles, maar van deze toch standard horse. Vallen toch wat kleiner.

Balen zeg! Hopelijk kun je hem snel weer oppakken.

Ik zit wel een beetje met frontriemen te rommelen, meeste zijn te groot bij de lusjes. welke hebben jullie erop?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:51

Ik ga even een foto voor je uploaden. Heb een golvende bruine lak frontriem met steentjes.

edt: foto's ge-upload.
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 22-04-15 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:54

Kunnen jullie gelijk even kijken of de neusriem niet wat omhoog moet?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 22-04-15 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:54

Echt Capriootje? Mijn kleine ukkie heeft een cob vaak, maar wel een full neusriem nodig. Van de Micklem is de standard horse echt te groot...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:14

Oh dat is wel apart! Ja soms ook wel full neusriem, hij heeft een breed hoofd maar deze past echt goed.

Afbeelding

Denk aan de HH crystal round frontriem, die zit er hier op van stalgenootje en past wel goed.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:43

Romeo2007 schreef:

[ Afbeelding ]

[img=720x960]https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/l/t1.0-9/11150223_821955847841012_648107044582114570_n.jpg?
oh=dc045f35cc092f73f3df272505eaf1ed&oe=55D34410[/img]

[ Afbeelding ]

Ik zou gewoon kijken hoe het eruit ziet als hij een gaatje hoger zit.
Heb je de kingekruisde optie eraan vast? Want die hoort volgensmij niet zo te zitten. De flapjes moeten eerst door de gerote ring van de neusriem (van binnen naar buiten) en dan de teugels aan de kleine ringetjes.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:29

Heeft iemand al een foto gezien van de Rambo Micklem DeLuxe Competition in het zwart?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:36

Ik heb een maat cob = small horse en daar staat een c in.
Bij de foto's van Romeo2007 zit het riempje niet goed, deze moet ook nog door de ringetjes van de neusriem en dan de teugels eraan. Ik denk dat de hoogte wel goed is zo.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:52

Capriootje schreef:
Ik heb de full binnen en deze past super :) Paard loopt er fijn mee dus ik ben er ook blij mee!

[ [url=m/9LU9Rn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen idee wat je nog kan doen. Misschien iets hoger ja. Was het wondje wel dicht voordat je bontje erop deed? Anders kan dat ook juist meer gaan irriteren.

@Capriootje wat voor kleur is jou zadel ?

Ik zoek nog steeds de tobacco kleurige rambo maar die is onvindbaar maar dit staat ook wel goed bij elkaar ...
Ik heb een pessoa rood bruin zadel

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:15

die zoek ik ook nog steeds... -O-

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:48

Romeo2007 schreef:
Ik heb enige tijd geleden al een bericht gepost over mijn paard die ik bitloos rij met de Micklem.
Hij heeft een wondje op zijn neus, zelfs met een bontje eronder gaat dit telkens open.

Wat kan ik nog proberen? Neusriem hoger doen? Mijn paard loopt bitloos zoveel fijner dus wil er geen bit meer indoen.

Heb je weleens geprobeerd gaatje hoger? Misschien dat dat net helpt. (of gaatje lager als dat kan natuurlijk). Ik ben er zelf ook wel bang voor, rijd ook alleen bitloos. Ik zorg nu ervoor dat na het rijden de plek op de neus goed schoon is en wanneer het iets dunner lijkt likje levertraan erop.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:55

Afbeelding
Ik heb nog even de verpakking bekeken, maar SH is dus wel Standard Horse zo te zien.. Waar zie je dan de maat op t hoofdstel zelf?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:55

Mijn zadel is beetje roodbruin met cognac. Lastige kleur ook haha, maar dit stoort me niet zo :)

Heb een La Valencio frontriem erbij gekocht

Afbeelding

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:59

Ladies, volgens mij zit mijn hoofdstel goed. Ik gebruik het kin stukje. Lees maar op de site van Rambo zelf:

. Medium (figure 9) - Add the curb groove attachment by fitting it under the bottom back strap, like a curb chain. You need to open the lower back strap of the Multibridle when doing this.
Fit the lower back strap though the keeper (figure 10) at the back of the curb groove attach-ment before doing this strap up again. Then bring the side straps of this attachment back through the side rings of the Multibridle, before attaching the reins to the end of these side straps.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:26

Bij 3 minuut 30 laten ze de manieren zien voor bitloos.
https://m.youtube.com/watch?v=NHgj6fAvyP8

Misschien 1 gaatje hoger proberen. Als ik zo kijk ligt ie best ver onder de jukbeen (bedoel einde van jukbeen waar ie knikt)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:56

Biscuitje schreef:
Romeo2007 schreef:

[ Afbeelding ]

[img=720x960]https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/l/t1.0-9/11150223_821955847841012_648107044582114570_n.jpg?
oh=dc045f35cc092f73f3df272505eaf1ed&oe=55D34410[/img]

[ Afbeelding ]

Ik zou gewoon kijken hoe het eruit ziet als hij een gaatje hoger zit.
Heb je de kingekruisde optie eraan vast? Want die hoort volgensmij niet zo te zitten. De flapjes moeten eerst door de gerote ring van de neusriem (van binnen naar buiten) en dan de teugels aan de kleine ringetjes.

Klopt, je teugels moet je nog ff terug lussen door de ringetjes heen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 00:28

Romeo2007 schreef:
Ladies, volgens mij zit mijn hoofdstel goed. Ik gebruik het kin stukje. Lees maar op de site van Rambo zelf:

. Medium (figure 9) - Add the curb groove attachment by fitting it under the bottom back strap, like a curb chain. You need to open the lower back strap of the Multibridle when doing this.
Fit the lower back strap though the keeper (figure 10) at the back of the curb groove attach-ment before doing this strap up again. Then bring the side straps of this attachment back through the side rings of the Multibridle, before attaching the reins to the end of these side straps.

Dus eerst door de ringetjes van de neusriem, de 'side rings'....

De maat staat bij aan de binnenkant, net als het serienummer. Ook staat de maat op de riempjes om het bit te bevestigen. Bij de cob (smal horse) zit een setje maat cob (c) en een setje maat pony (p)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:42

Ik kijk nu even naar mijn foto, maar klopt de teugels zitten niet goed. Ik kwam later met mijn paard in de bak en dacht HUH? Dus het zit nu wel goed!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:45

Ik had woensdag mijn hoofdstel binnen, de nieuwe met de witte stiksels. Helaas is het weer al retour, want de maat was niet goed. Alles zat al op het laatste gaatje, dus maar een maatje kleiner besteld. Vandaag komt de maat kleiner als het goed is :)

Mijn eerste bevinding van dit nieuwe model: heel mooi, zacht en soepel leer. Mooi onderlegd, past perfect bij mijn bruine zadel.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:11

Pleh pleh!

Ik heb mijn vorige Multi verkocht, dat was een standard horse maat. Mijn vorige paard kreeg daar vanwege het ruwe leer schaafwondjes van bij haar lippen. Maar nu heb ik onlangs de Competition gevoeld en die was compleet anders qua materiaal. Veel fijner en zachter.

Mijn jonge paard heeft nu een gewoon hoofdstel, maar dat bevalt niet. Nu twijfel ik toch weer om een Competition te kopen deze keer. Alleen, welke maat moet ik nou hebben?

Mijn Multi was dus standard horse. En die was echt te klein voor haar (foto's in m'n profiel) en die paste zelfs maar net bij mijn oudere volbloed paard met Cob hoofd.

Als ik bij Agradi kijk, dan kan ik kiezen uit:
Full, Cob en extra full.

Welke maat denken jullie dat ik moet nemen? Mijn paard heeft nu een Full hoofdstel.
Is de Full bij agradi dan de Standard Horse? Of is de Cob de standard horse en is de Full een maat groter?

Edit: Het huidige hoofdstel van mijn paard is dus Full (een Profirider). Ze heeft niet zozeer een lang hoofd, maar wel een heel 'stevig' hoofd :D . Veel riempjes (behalve de neusriem) zitten op bijna het kortste gaatje namelijk.
Wie weet dit?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:16

Full is standard horse en dusdanig groot dat mijn vorige paard met XXL hoofd hem prima paste. Met normale hoofdstellen had hij extra full nodig en zijn S&T hoofdstel van Döbert hield dan nog steeds niet veel over.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:35

standard horse heb ik gebruikt voor een paard van 1.80 met een best wel groot hoofd, voor een paard van 1,70 met een normaal hoofd, en nu voor een haflinger met een kort breed hoofd.