Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:06

wauw mooi zadel!

ik moet nog ongeveer 2,5 maand wachten op mijn zadel (als het goed is)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:07

en wat is er op facebook te zien?

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:14

Swarovski <3

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:14

oeh ik vind dit ook wel heel mooi!

Afbeelding

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:31

Ja die is zo mooi! Ik heb dat ook op mijn laarzen, op de jachtkap!
Dat zou wel heel gaaf matchen..

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:45

Hallo,

Ik meld mij als nieuw lid voor een AB zadel..... Vandaag komen ze om een 2de hands SB zadel te passen. ik had er al eentje van een stalgenootje opgehad en toen lag hij gelijk super. heel mooi aangesloten, alleen was de boommaat te krap dus liep mijn paard daar ook echt naar. voor de rest zijn ze perfect voor mijn paard.
Hoop zo dat er iets moois en vooral iets passends tussen zit vandaag, heb toch 4 weken moeten wachten voordat ze langs kwamen ( zat ook vakantie tussen )

Zie echt super mooie zadels er tussen zitten zeg :)

Wat ik ook zag is die rimpels/ bobbels op het zitvlak? dat had dat stalgenootje van mij ook met haar leen zadel. Is dat alleen bij kalfsleer? of met extra zachte zit?

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:35

Op het moment ben ik dus niet blij met Arno. Vandaag bij Rodinde geweest. Paard heeft namelijk last van de rug. Ze zei wat voor zadel heb je erop ik verteld hebben net een nieuw 2dehands zadel van Arno. Helemaal goed want arno was heel goed zei ze.

Maar toch even zadel erbij en kijken dat hele zadel past voor geen meter, hij draagt niet in het midden je hand past er nog moeiteloos tussen.

Mocht niet meer met dit zadel rijden van Rodinde eerst na laten kijken anders behandeling geen nut. En ze zijn van haar niet goedkoop!

Hij komt vrijdag maar zie niet hoe hij dit goed wil krijgen. Heb het zadel nog geen 3 week in huis.
Ik heb z'n groot baal moment nu. Het is gewoon slecht.

@uprica heb je een fijn zadel kunnen vinden?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:39

@ safari: je zadel brugt? Heb hetzelfde probleem gehad...

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:54

Ja inderdaad hij leunt alleen op de achterkant zeg maar. Heb geen zin in nog een rug probleem. Had verwacht dat het nu goed zal zijn. Ben vanaf november bezig een 2dehands zadel te krijgen. En vrijdag wordt al de 4de x dat hij langs moet komen.

Hoe heeft hij het bij jou opgelost?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:08

Die van mij brugde echt (dus alleen steun aan voor en achterzijde). Ook waren de kussens scheef. Beide werden ontdekt door een andere zadelmaker (heeft er alleen naar gekeken ivm garantie).

Zadel is teruggenomen en heeft geheel nieuwe kussens gekregen (ivm de scheve kussens). En daarna zelf constant kritisch zijn, uiteindelijk het zadel verkocht omdat het weer/nog steeds niet lekker lag.

Erg jammer, want het was een fijn zadel en er is geprobeerd om het goed op te lossen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:11

Safari, hoe ziet je vulling van de kussens eruit, mijn zadel brugt ook maar je voelt ook duidelijk dat er in het midden vulling mist.

Ik hoop dat dit op te lossen is door hem goed gelijkmatig op te vullen.

Uprica: ik heb een 3 jaar oude kalfsleer, geen hobbel te zien. Het zadel waar ik op proef heb gereden (kalfs + zacht zit) had dit echt heel erg.
Die combi raadde Arno mij ook af om die reden.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:19

denk als ik het zo lees dat het zo en zo niet verstandig is om een tweedehands zadel te kopen die op een ander paard is aangemeten?

dit is dus ook de rede dat ik een nieuwe heb besteld die dus aan mijn paard is aangemeten om dit soort problemen te ontwijken....

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:23

Als arno een 2dehands kan aanpassen dan is het voor mij goed. Hij is tenslotte de deskundige. Maar vulling is niks mee, er zit niet opeens nergens iets zeg maar.

Nieuwe was een optie geweest maar omdat ik al 8 week niet reed en dan nog 12 week erboven op. En als hij zegt dat het kan dan vertrouw ik daar op.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:33

2de hands is geen probleem hoor.
Ik heb er 1 op een paard aangemeten gehad en die kon ook op mijn pony.
Daarna paard geruild voor een andere pony en daar past hij ook op.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:35

Ik heb mijn tweedehandse door Arno aangemeten zadel sinds 1 november volop in gebruik, nog geen enkele klacht tegengekomen hoor. Paard loopt er meer dan top onder. En dat na jaren geklooi wegens een moeilijke rug.... Ik zou dus zeker niet afraden om bij hem een tweedehands zadel aan te laten meten.

Maar een foutje of onverwacht effect kan altijd gebeuren, het blijft nou eenmaal mensenwerk. Hopelijk krijgt hij het vrijdag opgelost voor je :)

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:18

Heb 1 zadel, hij had ook maar 1 zadel zegt hij. Hij vraagt er nog 1250 euro voor maar als ik het zo bekijken is hij echt geen 1200 meer waar. Er zijn duidelijk gebruikers sporen te zien. Ben er eerlijk gezegd niet tevrede over. Heb hem nu een week in bruikleen zodat we kunnen kijken of het echt wat is. Hij heeft de kussens wat aangepast en hij zit echt super. Maar goed we kijken het even aan maar ga dr geen 1200 euro kaal zelfs voor betalen. Dan zoek ik wel naar een 2de hands die anders door iemand anders aangepast kan worden. Want boe dan ook het zadel.zelf ligt geweldig op mijn paard, smalle boom of niet achterop ligt hij super. Heb nu een medium/wijde boom. Maar weet dus niet of een medium boom ook gepast zou hebben en dat hij alleen.maar zegt dat mijn paard dit.nodig heeft zodat hij het zadel weer kan verkopen? Zit echt in twijfel wat nu wijsheid is, afijn we hebben een week bedenk tijd

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:44

Arno is altijd wel eerlijk in zijn verhaal. Er zijn genoeg mensen die dit kunnen bevestigen met bijvoorbeeld een jong paard en een nieuw zadel aan laten meten. Sommige zadelmakers denken dat is weer een nieuwe klant, Arno geeft dan vaak het advies om te wachten.
En ik denk dat hij bedoelde dat hij maar 1 zadel had dat geschikt was voor jouw paard, dus met een medium/wijde boom.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:48

Een beetje aandacht aan zijn communicatieve vaardigheden is geen overbodige luxe!
Haha!Hij is altijd of heel direct of hij laat iedereen maar een beetje lüllen.

Ik ben benieuwd wanneer mijn zadel binnenkomt.Zal nog wel een maandje duren denk ik.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:06

Hahaha Amber communicative vaardigheden of binnensmonds gemompel :D hihihihi

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:25

ambre schreef:
Een beetje aandacht aan zijn communicatieve vaardigheden is geen overbodige luxe!
Haha!Hij is altijd of heel direct of hij laat iedereen maar een beetje lüllen.

Ik ben benieuwd wanneer mijn zadel binnenkomt.Zal nog wel een maandje duren denk ik.

Ik kan hem af en toe ook niet zo goed verstaan :') En hij mij volgens mij ook niet haha

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:27

Geen moeite mee hoor, maar ben dan ook eentje met een zachte G :D Dat scheelt al een stuk qua verstaan/verstaanbaarheid bij hem :P

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:37

Vientje schreef:
Geen moeite mee hoor, maar ben dan ook eentje met een zachte G :D Dat scheelt al een stuk qua verstaan/verstaanbaarheid bij hem :P

Ik gooi volgens mij alles door elkaar heen :') Maar wel redelijk Noord-Hollands om het zo maar te zeggen. En studeer in Amsterdam dus dat komt er ook wel redelijk vaak uit

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:39

Ik heb overigens ook al een tijd niet gereden. En pony was ook niet in fanatieke training toen het zadel werd aangemeten. Dus ik hoop dat alles goed past en het voorlopig ook blijft passen...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:01

Je betaald wel meer voor een 2ehands zadel als je deze bij Arno koopt, maar dat is logisch. Hij verbindt zijn naam en zorgt dat hij weer past/op maat is. Hij moet natuurlijk ook winst kunnen maken op verkoop 2e hands, anders is dat voor hem niet interessant. Zelfs op zijn eigen merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:49

Vrijdag rond 5 uur wordt dan eindelijk mijn zadel gebracht *\o/*