[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:39

Bedankt voor de reacties :)

Kirsha schreef:
Propjespony :)) Ziet er leuk uit! Ik heb alleen wel n.a.v. de eerste foto een beetje de indruk dat het zadel wel een tikje naar achter kan hebben :o

Propjespony := Ja voor mijn gevoel moet het zadel ook wat naar achteren. Maar ik was bang dat ik dan te ver achter op zijn rug zou komen te zitten, omdat de pommel zo groot lijkt. Met de juiste pommel zal ik even goed kijken.

pmarena schreef:
Die M pommel _O-

Je weet dat je gewoon kan meten hè of de XXL netjes aansluit...? :)
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Schoftbreedte/

Zie je niet gewoon de randjes van waar het bont eindigt op het dekje...?
Of liggen je HD inlages verkeerd om, niet met de ronde kant op het paard? :)

Ja leuke foto met de M pommel :D lijkt wel een mini pommeltje terwijl paard zelf maar een kleine d-pony is ha ha. Ik weet dat je de pommels na kan maken met karton, maar ik heb geen printer :') Ik bestel wel "gewoon" een XXL. Hopelijk kan ik de L pommel snel verkopen. Je hebt alleen zo veel leuke dingen op de site staan, dat ik niet kan beslissen of ik meer mag kopen van mezelf :+

Met die HD inlages weet ik het niet hoor -O- Ze zitten wel met de ronde kant op het paard. Wel heb ik een agradi pad er onder. Wellicht is het nepbont gewoon te dun?

Luniek

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:42

O die nieuwe ghost EVA is echt <3
Is daar iets van een richtprijs van bekend?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:48

thirzanaomi schreef:
Ik geloof dat ik de enige ben, maar ik vind de ghost zadels echt lelijk....

Nee hoor niet enige. ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:12

Luniek schreef:
O die nieuwe ghost EVA is echt <3
Is daar iets van een richtprijs van bekend?

ca. € 740

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:45

Vind t wel n leuk ding! Bedankt voor de foto! Vind de achterkant wel enorm lijken :=

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:48

de achterkant is ook hoog - maar dat wil wel zeggen dat je lekker in een kuipje zit....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:01

de lipica vind ik er ook wel erg leuk uit zien btw, ben benieuwd naar hoe die zit

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:11

Ik lag er dus bijna vanaf vandaag, maar ben even flink boos geworden en daarna ging hij wel super lekker lopen in plaats van net niet. Beter gezegd word dat morgen weer stafkamp in de bak misschien dat er daarna ook weer normaal kan buitenrijden. 8)7

Maar kijk nu wel met steeds meer verlangen naar mijn westernzadel. :o

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:30

Mag ik me melden?

Ik heb een london testzadel besteld bij barefoot-saddle.nl, ik kan hem nu 1 week uit proberen. Dit is handig aangezien ik nu niet kan rijden met mijn isabelle werth wintec zadel voordat de zadelmaker weer komt (paard heeft er last van en bulten van gekregen).

Ik ben erg benieuwd! Eigenlijk heb ik maar 2 eisen aan een zadel nl 1) dat mijn paard geen last heeft van het zadel en 2) dat het op zadel op zijn plek blijft liggen.

Jullie hebben het hier steeds over 'vps'; mag ik vragen waar dat voor staat? :o?

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:32

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:53

Mijn western set is binnen *\o/*

Prachtige set, echt waar... ben er helemaal verliefd op <3

Morgen even passen maar er helaas nog niet mee rijden... Pony heeft dinsdag nieuwe ijzers gekregen en ik heb gisteren al iets te teveel met haar gedaan... weer te over enthousiast van mijn kant :roll: dus nu loopt ze wat gevoelig en krijgt ze tot na het weekend lekker rust!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:27

M_hartje_M schreef:

Morgen even passen maar er helaas nog niet mee rijden... Pony heeft dinsdag nieuwe ijzers gekregen en ik heb gisteren al iets te teveel met haar gedaan... weer te over enthousiast van mijn kant :roll: dus nu loopt ze wat gevoelig en krijgt ze tot na het weekend lekker rust!

Fotoos!! :D

Ik verwacht overmorgen mijn Libra zadel, ben te ongeduldig :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:29

Even off-topic, maar wat voor coole "hackamore" draagt die fjord van de Ghost-foto's? Ik ken het principe van de bloem of glücksrad, maar dit model is nieuw voor me (en ziet er goed uit).

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:34

Mizora schreef:
Even off-topic, maar wat voor coole "hackamore" draagt die fjord van de Ghost-foto's? Ik ken het principe van de bloem of glücksrad, maar dit model is nieuw voor me (en ziet er goed uit).

Die draagt de Orbit :)

Citaat:
de lipica vind ik er ook wel erg leuk uit zien btw, ben benieuwd naar hoe die zit

De modellen van Ghost zijn ook verkrijgbaar in de EVA uitvoering. De Ghost zit wat vlakker (dus welke je ook neemt, Lipica, Florac, Quilty als Ghost) Die vormen zich meer naar je paard

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 02:40

Jeetje wat gaan jullie snel. :D

M_hartje_M schreef:
Gefeliciteerd Marcella *\o/*

Dat zadel hierboven.. tja het ziet er een beetje gek uit. Dat zou op mijn schoftloze haffie gegarandeerd gaan schuiven

Mijn poownie is rond en heeft niet erg veel schoft. Wel wat hoor. Hij is ook iets overbouwd, weet niet of dat nog wat uitmaakt wbt schuiven. Voor de geïnteresseerden heb ik ook wel een foto van hoe hij gebouwd is. :) Bij hem schuift het zadel gelukkig helemaal niet tot nu toe, hij heeft wel vrij vlakke gangen en OHZ heb ik nog niet gegaloppeerd (wel aan de longe met alleen het zadel erop). Bij mijn vorige paard schoof het dekje altijd onder z'n (boom)zadels weg, en die was juist redelijk rank, met dakjesrug en normale schoft. Maar ik weet niet zoveel van schuivende zadels af, gelukkig, en wat het precies veroorzaakt. Ik voel me als ik problemen soms lees met ronde paarden wel blessed dat mijn zadel op mijn tonnetje tot nu toe niet schuift. :D

(zadel waar het om gaat), een foto van het zadel in actie Voor de geinteresseerden foto's van poownie om te laten zien hoe hij gebouwd is, alleen foto's van vorig jaar helaas van de zijkant:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5864_n.jpg

En in zijn zomervachtje (met oorlogskleuren :') )

Hij is iets overbouwd, heeft niet heel veel schoft, en is erg rond en erg kort. (ik heb ooit opgemeten dat hij zo'n 42 cm belastbaar gebied had voor een boomzadel... -O- )

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:36

Oh dan is er nog hoop :D..de mijne 40 cm..

ik heb een andere pommel besteld. Dan kan ik ook gaan rijden.

vind wel dat de singel heel dichtvin de oksels ligt. Had ik met boomzad niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:46

M_hartje_M schreef:

Ooh ik ben echt heel benieuwd!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:21

Ik zal me btw even voorstellen..ooit wel eens gedaan hier maar das lang geleden. Ik = tamara, 33 jr oud. Paard = karev, fjordenmerrie van 10. En dr loopt hier ook nog een ukkepuk shet, toet genaamd.

Karev is dus ook kort..en ik nie ;).. dus adviseerde de zadelmaker me boomloos. Uiteraard het model dat zij verkocht, de fra courville..maar ik wil liever iets anders. Heb een fijn gevoel bij bf.

dus via hier een 2e hands lexington mt 1 gekocht..op de gok. Mt 2 zou toch te groot zijn voor karev. Maar maat 1 is mij eigenlijk te krap..zit tegen de pommel aan. Maar voor nu doen we het ervoor :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:08

karev schreef:
vind wel dat de singel heel dichtvin de oksels ligt. Had ik met boomzad niet

Dan zou het kunnen dat het zadel te ver naar voren lig. ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:38

Yvankaxx schreef:
Ze staat nu niet meer op gras, krijgt geen brood etc meer en veel minder kuil. Ook proberen we iig veel met haar te lopen, omdat ze wel wat stijf enzo liep. Gaat nu alweer een stuk beter met haar (met up's en downs, gister was ze wel weer stijf). Voor mij ook een stok achter de deur om echt meer met haar te doen dan tutten :o

asjeblieft gelijk van het kuil af, dat is verschrikkelijk voor paarden.
paard kan laat in de middag de weide op, dan is het fructaangehalte wt lager. de piek ligt s'ochtends als de zon er net op schijnt na een koude nacht.
veel ruwvoer, eventueel laat op het gras en geen krachtvoer/kuil of wat dan ook.
beweging op opbouwen, niet te veel in 1 keer dan verzuurt het dier alsnog.

sorry voor mijn belerende post maar een hoefbevangen of spierbevangen paard is 1 van de zieligste dingen die je ooit gaat zien.
mijn bijrijdijslander is kapotgevoert door de pensionhouder en heeft het op het nippertje gehaald. Het is nu nogsteeds afwachten soms je hart vasthouden, dat wens ik niemand toe.

ik heb zelf een ZEpony en weet hoe funest teveel suikers en fructaan is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:26

Weten jullie wat het kortste boomloze zadel is in 17"? Ook vraag ik me af waar al die bokkers toch al die testzadels vandaan halen? Ik had gisteren een (duur) consult maar er zat geen passend zadel tussen. Conclusie was: op maat maken. Maar dat vind ik nogal wat voor een 4 jarige die net in training staat...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:36

sallandval schreef:
Weten jullie wat het kortste boomloze zadel is in 17"? Ook vraag ik me af waar al die bokkers toch al die testzadels vandaan halen? Ik had gisteren een (duur) consult maar er zat geen passend zadel tussen. Conclusie was: op maat maken. Maar dat vind ik nogal wat voor een 4 jarige die net in training staat...

Er zijn zadels die onder de 50cm zitten, maar er moet ook voldoende oppervlak op je paard rusten om jouw gewicht over te verdelen. Wat voor zadel zoek je? En mogelijk is in jouw geval "hoe soepeler hoe beter" wel de oplossing met een 4 jarige, wiens rug nog niet is uitgegroeid. Dan is het gewicht alleen waar jij zit en niet op de uiteinden van het zadel.

IJslanderzadels willen nog wel eens korter zijn dan hun zit.... maar dan heb je kans op drukkingen in de lendenen, omdat het gewicht van de ruiter voorbij de achterkant van de kussens komt.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:38

Jeetje wat gaan jullie hard zeg! Ik zie een hoop mooie zadels voorbij komen!
Vooralsnog ben ik tevreden met mn Cheyenne, maar wil in de toekomst toch wellicht wat anders. Helaas krijg ik op dit zadel na een tijdje rijden toch last van mijn knieën. Voorlopig toch maar weer mijn GPG beugels aan het zadel doen. Jammer, want vind hem wel stoer zo met de fenders eraan.

Ik heb foto's gemaakt van de ligging, ik zal eens kijken of ik deze hier kan laten zien.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:05

Western zou mooi zijn ('tis een quarter) maar welk zadel dan ook dat past lijkt me goed. Tip van de zadelmaker gisteren was om dan maar met barebackpad te rijden dus jouw theorie over zo flexibel mogelijk is niet zo gek. Is die Milwaukee flexibel zoals je zegt? Of zijn andere zadels nog korter/passender?

Groetjes Valerie

Kwetal schreef:
sallandval schreef:

Er zijn zadels die onder de 50cm zitten, maar er moet ook voldoende oppervlak op je paard rusten om jouw gewicht over te verdelen. Wat voor zadel zoek je? En mogelijk is in jouw geval "hoe soepeler hoe beter" wel de oplossing met een 4 jarige, wiens rug nog niet is uitgegroeid. Dan is het gewicht alleen waar jij zit en niet op de uiteinden van het zadel.

IJslanderzadels willen nog wel eens korter zijn dan hun zit.... maar dan heb je kans op drukkingen in de lendenen, omdat het gewicht van de ruiter voorbij de achterkant van de kussens komt.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:11

De milwaukee heeft wel een vaste fork, in tegenstelling tot de rest van de Hidalgo's, die een leren boom hebben die zich helemaal vormt.