voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:58

Alou schreef:
julius_juut schreef:
Misschien een idee om een extra laagje inlages onder het zadel te doen? Dan zit je (op mijn pony's in elk geval) iets smaller. Misschien net genoeg om de pijn te vermijden. :)

Nog een laagje? Ze heeft al dubbeldikke inlages in der grandeurpad

Ze kan het proberen nietwaar? :)

Splash_

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:22

Ik vraag me uberhaupt af of ik nog extra inlages er bij krijg in mijn pad, het zit nu al aardig "vol" met de dubbeldikke...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:44

Je zou allicht kunnen proberen je inlages iets smaller te maken onder je dijbeen... Dan kom je ook smaller te zitten, maar moet je wel in je inlages knippen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:47

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:18

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:28

Woehoe!! M'n Cherokee testzadel is er *\o/*
Bijgeleverde pad zat wel heeelemaal onder de haren. Vind ik nooit zo netjes, zorg zelf altijd dat ik hem haarvrij weer terugstuur. Dus heb ff goed geborsteld en uitgewassen. Zo te zien had degene voor mij een vosbruin/wit bonte :D

Nu lekker testen, ben erg benieuwd hoe deze is ten opzichte van de London!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:53

pmarena schreef:
Hester: heb je foto's van jou / paard / zadel? :)

De Lexington heeft natuurlijk die verhoogde achterkant dus dat gevoel van naar voren vallen is erg logisch, om dat te verminderen kun je beter een ander model Barefoot testen :)

Ik vergeet steeds m'n telefoon dus heb nog geen foto's. Maar ik kan wel vrij simpel zeggen dat 't punt waar de naad van de kniewrong zit het laagste punt van het zweetblad is. Ik geloof dat dat al genoeg zegt :+

Ik baal best wel, ik heb nu met VPS inlages, met VPS + Moosegummi, en met VPS inlages + memoryfoam (uit het HKM pad) geprobeerd. Alleen met de moosegummi erbij kwam de pommel hoog genoeg om de schoft vrij te houden, maar daarmee duwde de pommel weer z'n schoft in...

Het probleem is dus eigenlijk, dat hij de M pommel wel past, maar die is niet hoog genoeg. Ik wil nog een London proberen voor ik barefoot opgeef, maar vooralsnog is m'n startrekk vele malen comfortabeler voor zowel hem als mij. En die is ook niet comfortabel genoeg, de atrofie verbetert tijdens het rijden, maar verergert weer voor de volgende keer rijden...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:50

Citaat:
de atrofie verbetert tijdens het rijden, maar verergert weer voor de volgende keer rijden...

Blond, maar leg eens uit??? :o?
De schoft wordt dikker tijdens het rijden, maar als je het zadel er af haalt, heeft hij de volgende dag weer kuilen???
Ik wil nu echt foto's zien *-:)

Oh ja - voor dat pommel probleem kan je een Equitex special gebruiken met bobbels waar jij kuilen hebt..... Ik weet het adres in Duitsland wel, hier in NL zijn ze niet meer te koop.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:52

Cambiar schreef:
Heb wel brede paarden, ik vermoed dat jij de oudere versie's hebt van de Malibaud...met welke maat komen ze ongeveer overeen?

Oude versie? Er zijn een aantal jaar geleden toch alleen de Forty's toegevoegd, de andere maten zijn toch niet veranderd?
Ik heb de kortste, smalste maat. Op brede paarden passen ze helaas niet.

daisyhot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:25

Firefly4 schreef:
Ik rij zelf ook boomloos:

Voordelen:
- zit heerlijk
- paard loopt er soepel onder
- Vind dat ik er een betere zit van krijg
- Makkelijk in onderhoud

Nadeel:
- Jammer dat dekjes moeilijk te verkrijgen zijn, al ben ik nu met wat dingen aan testen voor andere dekjes en dat werkt ook wel.
- Ik vind dat het zadel soms verschuift. ene dag heb ik nergens last van, andere dag wiebelt die me hele tijd over de rug (of doe ik iets fout?)
Vandaag ook, stap ik op, rij een stukje, schuift zadel naar links. Stap ik af, leg 'm weer goed, singel weer goed aan, stap op, rondje draf, zakt die weer naar rechts/links... Ik snap dit niet. Maar de dag dat ik lekker erop zit zonder wiebelen/verschuiven heb ik singel op zelfde gaatjes zitten, dus vind het vreemd. Iemand hier misschien tip voor?

sluit ik me helemaal bij aan! ik heb er zelf ook 1, er is ook een Site waar je Boomlooszadels kan huren voor 50,- voor een week! daarna heb ik hem zelf gekocht voor mijn paard!

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:22

Vandaag de Stella getest voor de eerste maal..
Bij het opstappen bleek ik niet genoeg te hebben aangesingeld, en lag het zadel bijna langs de zijkant van mijn paard :). Tijdens het rijden is het eventjes zoeken naar balans en evenwicht, dat komt wel naarmate (was een tocht van ongeveer 2u naar de bossen). Ik ben een compact westernzadel en fenders gewoon, dit was dus echt wel wennen :). Als hij ondeugend was voelde ik het sneller aankomen, toch minder steun aan dan aan m'n ander zadel.
Na het rijden was ik heel positief: de ruggegraat lag HELEMAAL droog, en ik had geen vochtbulten (heb bij ieder zadel vochtbulten gehad, verdwenen na een uur, zijn niet pijnlijk voor paardlief maar ze horen er gewoon niet te zitten vind ik)!
Ik rijd met halfpad eronder (zo'n halve grandeur), daar een normaal dekje over en dan m'n zadel. Ik ben best tevreden, alleen is het echt wel wennen :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:03

Gisteren is Ron van buitenzinnig geweest met wat zadels en ik heb op de hidalgo Valencia en de trekker pro arte gereden..De trekker vond ik een stuk fijner en is hier gebleven om te testen voor een week..Handig dat je de pommel zo kan verstellen als je op het paard zit.Hij ligt lekker bij mijn twee merries,de zweetafdruk was mooi gelijkmatig en je zit er heerlijk op totaal niet dat brede gevoel..Zadel lag ook mooi stabiel,geen geschuif of geklapper..Vooral mijn oudste merrie heeft snel last van een schuivend boomloos zadel en door haar model rug ook dat het wat snel klappert achter op haar rug..

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:23

Ik heb sinds kort de Libra Trec en ik moet eerlijk bekennen, dat ik het veel fijner vind zitten/rijden dan de BF.
Ik was gisteren aan het rijden en na een 40 minuten in de buitenbak, heel even in het land uitstappen.
Ik heb toen even gekeken hoe strak de singel zat (ivm het wel eens wat losser maken na het rijden), wat bleek, ik kon aan beie kanten van de singelstoten 1 vuist doen, zo los zaten de singelstoten.
Het zadel ligt in dat geval echt heel erg goed op mijn merrie!
Ik was helemaal vebaasd, dat ik daar mijn oefening had gemaakt met een niet goed aangesingeld zadel.
Nou, Don ik ben SUPER tevreden met mijn Libra Trec.
Die zie je niet meer terug!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:29

Citaat:
Nou, Don ik ben SUPER tevreden met mijn Libra Trec.
Die zie je niet meer terug!!
-O-

hahaha - nee hoor *\o/* ik ben blij dat je hem fijn vind!!! :-j

Pleiada, jij ook veel plezier met testen!

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:39

Het is jammer dat je zo weinig ervaringen leest van de Libra.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:55

Dat komt omdat de meeste mensen die zo'n ding hebben in Engeland wonen, die posten niet op Bokt :P

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:15

Gaat zeker lukken,heb veel tijd om te rijden deze week :)

De kwaliteit van de trekker vind ik trouwens ook erg mooi :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:25

ik heb een imitatie startrekk westernzadeltje, met de fake grandeurpad van agradi eronder.
erg fijn zadeltje. Maar, het ding heeft een soort van kussens eronder, die verplaatsbaar zijn.
echter zijn die kussens zo glad, dat ze op geen enkel zadeldek blijven liggen.
de pad blijft 100 % goed liggen, maar zadel absoluut niet.
nu zitten de dubbeldikke grandeurinlages in de pad. is het een idee om de kussens van het zadel eronderuit te halen, of een andere oplossing?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:26

Andere kussens kopen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:50

ik weet niet of er kussens bestaan voor dit merkloze zadel. heb er ook geen idee van welke kussens ik zou nodig hebben.
nu zitten er vrij zachte kussens onder. op zich ligt het zadel wel netjes, mooie ruggegraatvrijheid etc. enkel schuift die op de pad.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:09

Andere pad kopen Duhelo - bv Barefoot met antislip of hetzelfde van Grandeur

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:46

Duhelo schreef:
ik weet niet of er kussens bestaan voor dit merkloze zadel. heb er ook geen idee van welke kussens ik zou nodig hebben.
nu zitten er vrij zachte kussens onder. op zich ligt het zadel wel netjes, mooie ruggegraatvrijheid etc. enkel schuift die op de pad.

Mijn zadel schoof ook op mijn vorige pad. Probleem is bij mij volledig opgelost door aanschaf van de barefoot pad met anti slip bovenop. Misschien kun je dat proberen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:02

het is een extra buitenrijzadeltje, dat ik eens in de twee weken eens gebruik (nu iets meer omdat jong paard op andere locatie staat en dit zadel makkelijker in de koffer te laten is). na de zomer gaat het zadeltje terug in gebruik als buitenrijzadel, dus ik ga echt geen 100 euro meer uitgeven voor nog een andere pad, als deze pad perfect afdoet, behalve het feit dat mijn zadel erop glijd. ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:06

Kun je dan geen soort van lusjes aan je pad maken zodat je de pad kunt vastmaken aan het zadel..Ik weet niet of dat scheelt?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:08

er hangen lusjes aan, die ik aan de ringetjes kan bevestigen, maar dan nog glijd die heen en weer.
het ligt echt aan de gladdigheid van de kussens, want heb hem al gebruikt met mijn dukspad, een soort kunsstofpad met stroeve bovenkant, een gewone westernpad, en nu die fake grandeur.