Edix zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:38

Fudge schreef:
Galeobdolon schreef:
Ik heb al een tijd een gloednieuw Edix Emir zadel te koop staan van 17,5 inch. Er is werkelijk maar een handjevol keren op gereden en alles qua bijpassende beugelriemen, singel, dekje met extra vulling en alle ijzers om de boom aan te passen.
Ik vind het ook zonde om hem zo thuis te hebben liggen maar er is nog helemaal niemand die interesse getoond heeft.

Wat vinden jullie een redelijke prijs voor zo’n compleet en nieuw zadel?

Ik heb je advertentie ook gezien, niet omdat ik opzoek ben naar een Emir overigens. Maar ik vind hem persoonlijk ook te duur erop staan. Zadels dalen gewoon behoorlijk in prijs als ze tweedehands zijn ipv nieuw. Ik zou hem er voor €1200 opzetten zonder alle toebehoren. Zelf koop ik ook liever een zadel kaal (of alleen met beugels) of evt met optie van gewenste toebehoren waar ik dan best extra voor wil betalen.
Edit: laatste tip voor verkoop, ik zou wat meer foto's maken, goed van beide kanten achterkant, singelstoten etc zodat je goed kan laten zien dat er echt geen beschadiging op zit.

Bedankt voor je tips:) ik zal sowieso inderdaad meer foto’s maken. Het verlies van 800 euro op zo’n zadel voelt erg zwaar maar het is misschien niet anders..

little_birdy

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:57

Ook ik heb hem gezien.
Ik zou ook nooit zoveel betalen voor een ondanks bijna nieuw toch 2ehands zadel.
Ik heb de mijne in dezelfde staat voor 1250 gekocht inclusief beugelriemen en singel

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 22:41

Je zou kunnen kijken of een zadelmaker hem wil verkopen voor je. Soms is dat interessant. Ik koop zelf geen nieuwe zadels meer, t kost elke keer handen vol geld.

Had hem ook gezien maar ik wil een 18 inch.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:30

Ik had hem idd ook voorbij zien komen maar ik wilde een bruine 17” haha. Heb die vandaag opgehaald incl beugels en riemen en een pad met inlages voor 1300. Ook maar enkele keren mee gereden en een half jaar oud. Ben er erg blij mee! Van de week komt de zadelmaker langs om hem helemaal op orde te maken voor mijn pony.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:42

Morgen met daglicht maar wat foto’s maken en de prijs weer verder verlagen naar 1300.. mochten er nog mensen zoeken :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 16:50

Heeft iemand hier toevallig een edix yasir in 18 inch waar ik een keer op mag zitten?
Of een tudor 18 inch…
Ik ben tot nu toe super tevreden met mijn 17,5 emir maar wil voor in de bak toch een dressuurzadel erbij maar weet niet of ik in de dressuur zadels pas van edix…
Ik ben namelijk 1,88 en zit bij de emir heel mooi onder de wrong en in het midden van het zadel en met het korte zweetblad kom ik goed weg.
Alleen met in de bak rijden wil ik toch een zadel erbij met wat meer blad

Even een foto bijgevoegd wat ik met die lange benen bedoel.

Afbeelding

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 16:53

little_birdy schreef:
Heeft iemand hier toevallig een edix yasir in 18 inch waar ik een keer op mag zitten?
Of een tudor 18 inch…
Ik ben tot nu toe super tevreden met mijn 17,5 emir maar wil voor in de bak toch een dressuurzadel erbij maar weet niet of ik in de dressuur zadels pas van edix…
Ik ben namelijk 1,88 en zit bij de emir heel mooi onder de wrong en in het midden van het zadel en met het korte zweetblad kom ik goed weg.
Alleen met in de bak rijden wil ik toch een zadel erbij met wat meer blad

Even een foto bijgevoegd wat ik met die lange benen bedoel.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik weet niet welke regio je zit maar ik heb de tudor 18”. Gaat zeker niet weg maar je mag wel keer proefzitten hoor! Zit net boven Utrecht.
Laatst bijgewerkt door darkadia op 23-12-24 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 16:54

O ja dat is wel handig om te vermelden.

In de buurt van Rotterdam brielle

De tariq hoeft niet aangeboden te worden om in proef te zitten want die heeft keilkussens en past niet op mijn paard daardoor

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:30

Ik woon dan nog verder weg := Jammer, je had natuurlijk even mogen zitten op mijn 18 inch Tudor.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:43

Haha ach ik wacht rustig af. Heb het ook aan mijn zadelpasser gevraagd die komt binnenkort of zij 1 van die 2 heeft.
Het is gewoon super moeilijk om een zadel te vinden voor ons als combinatie…
Is natuurlijk ook wel mijn eigen schuld om zo’n klein paard te kopen met mijn lange benen.
Met de emir kom ik precies uit maar dressuur kom ik denk ik echt niet uit met 17.5 ..

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 18:17

Hopelijk lukt het om bij iemand te proefzitten! :) Zelf ben ik 1.81m en heb dan een Tariq 17,5 inch, maar misschien geeft het alvast een beetje een idee
Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:03

Bedankt voor de foto!
Die is kwa zitvlak ook kleiner toch als de yasir en de tudor? Dat geeft wel goede hoop !
Helaas zitten daar dus die keilkussens onder en word dat te lang voor mijn korte paard

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:04

little_birdy schreef:
Bedankt voor de foto!
Die is kwa zitvlak ook kleiner toch als de yasir en de tudor? Dat geeft wel goede hoop !
Helaas zitten daar dus die keilkussens onder en word dat te lang voor mijn korte paard

Kan er naast zitten maar volgens mij kun je als je een nieuwe koopt wel normale kussens eronder krijgen. Of normaal, andere kussens iig.
Wel een wat langere levertijd dan.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:06

Oh dat is een goede om even in gedachten te houden! Ik ben vooralsnog niet van plan een nieuwe te gaan kopen maar goed om te weten dat we opties zijn kwa kussens.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:01

Artimes schreef:
little_birdy schreef:
Bedankt voor de foto!

Kan er naast zitten maar volgens mij kun je als je een nieuwe koopt wel normale kussens eronder krijgen. Of normaal, andere kussens iig.
Wel een wat langere levertijd dan.

Even hierop inhaken, heb er vorig jaar naar geïnformeerd en dat is inderdaad gewoon een optie. De korte franse kussens kunnen ook onder de Tariq!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:20

En de zweetbladen van de Tariq kunnen ook op de Tudor. Eigenlijk krijg je gewoon een Custom als je zelf gaat samenstellen en daarin zijn de mogelijkheden idd heel groot.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 23:11

Wel goed dat dat allemaal kan.
Alleen ik neem echt een zadel voor erbij en dan vind ik het zonde geld om een nieuw zadel aan te gaan schaffen .
Vind ook de kwaliteit van de zadels nog niet je van het…
Het leer op de lepel van mijn zadel was meteen door nadat het zadel per ongeluk ergens tegenaan is gekomen en dat vind ik wel zuur voor de prijs die ze nieuw kosten

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:31

Iemand toevallig de soft leren mono beugelriemen te koop in kleur bruin maat short (60cm)?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:12

Vandaag is free horse geweest en heb ik even proef gezeten op een nieuwe tudor op de flex tree .
Daar heb ik in een 18 inch gezeten en kwam daar goed mee weg.
Ze gaf aan dat als ik een gewone tudor aanschaf in 18 inch dat ik daar nog wat meer ruimte in heb .
Die krijgt ze toevallig binnenkort binnen dus dat is mooi

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:00

little_birdy schreef:
Vandaag is free horse geweest en heb ik even proef gezeten op een nieuwe tudor op de flex tree .
Daar heb ik in een 18 inch gezeten en kwam daar goed mee weg.
Ze gaf aan dat als ik een gewone tudor aanschaf in 18 inch dat ik daar nog wat meer ruimte in heb .
Die krijgt ze toevallig binnenkort binnen dus dat is mooi

Wat leuk! Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn Tudor 18” :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:47

De flex tree valt idd kleiner.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:39

Ja ze gaf aan dat ik met een tudor ook goed weg zou komen met een 17,5 maar ik heb liever wat meer speling zodat ik ook wat korter kan zitten of de wrong nog kan verplaatsen.
Ik vond ook het flex tree zadel heel erg opsluiten en dat hoeft voor mij niet zo

Ik kon met deze echt een platte hand kwijt op de lepel (lijkt alsof ik er tegenaan zit maar is echt optisch bedrog)
Maar denk dat met een 17,5 inch het echt net aan word met mijn benen en dat is zonde.
Beugels mogen ook nog een gaatje langer met een dressuurzadel

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:45

Ik vind ook dit zadel er echt al heel krap uitzien hoor.... normaal als je zo'n beeld ziet (ook van je vorige post) dan is het een kwestie van tijd tot er problemen ontstaan onder het achterste stukje van het zadel omdat daar relatief veel ruitergewicht op komt..... Maargoed als het voor jullie werkt, dan werkt het.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:05

Ik sluit mij aan Pmarena.
Optisch lijkt dit niet te passen. Weinig ruimte aan de voorkant bij je doos, achter ook weinig ruimte, je bekken lis nog niet gekanteld op de foto en je knieën komen over de wrong.
En dan is het nog de vraag of je paard met zijn singelgroeve ver naar voren dit zadel op de juiste plek gaat houden, met je huidige singel waarschijnlijk niet

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:13

De singel is sowieso wel een bijzondere constructie op de foto, met het maar op 1 singelstoot / gesp vastgegespt zijn. Dat zal zijn reden wel hebben. Ik vind het wel een heel leuk zadeltje om te zien maar zelf zou ik op mijn paardje niet zo'n imo te krap zadeltje willen.

Tegelijkertijd ben ik me er ook van bewust dat het heel soms toch kan werken, ook al ziet het er voor het oog voor zowel paard als ruiter niet erg comfortabel uit.....