Winderen gel bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:17

Capriootje schreef:
De winderen is meer gel als kunststof dus zou het niet direct afschrijven tov trust. Maar helaas geen ervaring voor je. Trust heeft ook leren bitjes toch? Als dat nu werkt is dat misschien een optie

Ik krijg inderdaad een beetje hoop doordat het gel is in plaats van kunstof.

Leren bitjes van trust zijn wellicht ook nog wel de moeite waard!

Thanks voor de feedback! Ik ga goed nadenken en overleggen wat handig is.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:01

Ik heb nu voor het eerst wel een roze plekje gezien aan de buitenkant bij mijn paard ;(

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:20

Mijn paard is ook allergisch voor sweet iron. Ze accepteerde naast een appelbitje ook niks anders, helaas beschadigen deze heel snel. Ik ben uitgekomen bij een titanium bitje van Fager. Hier reageert ze niet op en loopt er ook heel goed op. Wellicht is dat ook nog iets!

Ik heb eigenlijk nog maar 1 paard gehad die fijn liep op een Winderen bitje. Ik heb de mijne nu wel bewaard, je weet maar nooit.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:39

Change3x schreef:
Mijn paard is ook allergisch voor sweet iron. Ze accepteerde naast een appelbitje ook niks anders, helaas beschadigen deze heel snel. Ik ben uitgekomen bij een titanium bitje van Fager. Hier reageert ze niet op en loopt er ook heel goed op. Wellicht is dat ook nog iets!

Ik heb eigenlijk nog maar 1 paard gehad die fijn liep op een Winderen bitje. Ik heb de mijne nu wel bewaard, je weet maar nooit.

Dank je wel voor het delen van je ervaring! Ik ga dit zeker bekijken :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:01

Ik breek het topic weer even open.
Is er iemand die in de buurt van Rotterdam een super flex heeft om te proberen voordat ik er 1 aanschaf?
Ik denk dat mijn huidige merrie hem heel erg waardeert namelijk

lunabella20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 01:42

Hoi ik wil ook graag een winderen bitje uit proberen maar vroeg me af of er een bitfitter is die dit bit ook

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:32

Ik heb een dubbel gebroken mondstuk in maat 12.5 voor de gene die hem eens wil proberen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:39

Hoi!

Mocht iemand op zoek zijn naar de kaakstukken (zonder mondstuk) van de Winderen baby pelham, ik heb ze te koop :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 12:37

Ik wil dit topic graag weer een keer omhoog halen om meerdere ervaringen te horen.

Ik krijg van van Winderen zelf maar geen (fatsoenlijk) antwoord op wat de garantie nu in houd.
Mijn paard kauwt vaak op haar bit, en de trust bitten overleven dit niet. Ik ben wel geinteresseerd om een van Winderen bit uit te proberen in de slim versie, maar ik weet niet of de test periode van 7 dagen die ze hebben genoeg is. En wat als ze hem toch kapot bijt? Vind de bitten vrij prijzig, maar kunststof loopt ze nu eenmaal het fijnste op.

Had van iemand anders gehoord waarbij het paard het bit kapot had gebeten dat dat paard haken zou hebben en dat ze dus pech had..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 14:26

Eerder was er garantie op stukbijten
Maar de soft versie heeft deze garantie zeker niet meer .
De andere durf ik niet te zeggen .

Wij rijden met trust.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 07:26

Ik gebruik al jaren de super flexi en de flexi voor mijn paarden. Super tevreden over.
Ik zou eens op marktplaats kijken voor een bit om te proberen.

Een voordeel je hoeft alleen het mondstuk te vervangen als hij stuk gebeten is.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 07:47

felicity schreef:
Ik gebruik al jaren de super flexi en de flexi voor mijn paarden. Super tevreden over.
Ik zou eens op marktplaats kijken voor een bit om te proberen.

Een voordeel je hoeft alleen het mondstuk te vervangen als hij stuk gebeten is.

Helaas met maatje 11,5 is er niet zoveel/geen aanbod. Denk dat ik maar de 7 dagen trial ga doen en hopen op t beste

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 08:45

Ik heb het bitje in de oranje variant gehad en de witte, de dubbel gebroken.
Oranje was ik heel tevreden over. Witte lijkt net iets ander materiaal en heeft wel een kleine beschadiging.

Let met aanschaffen wel even op de maat. Bij mij gaven ze aan dat ze iets kleiner vallen, dus er is bij mij een maat groter aangeraden.

Ik heb het bit eerst een periode geprobeerd via Hidez Benelux. Ook erg aan te raden!

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:12

Ik had de oranje en paard heeft deze snel kapot gekregen. Heb wel een na heen en weer mailen een nieuwe gekregen (wilde eigenlijk geld terug want wist dat ze een volgende weer stuk ging maken maar dat deden ze niet). Dus nieuwe gekregen, deze ongebruikt nog een tijd te koop gezet, maar kwamen alleen maar kul biedingen op. Dus weer bij mijn paard in gedaan, en weer beschadigingen erop.

Dus ik zou het zelf niet aanraden als je een knabbelaar hebt.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:46

Ik heb de witte flexi, nu toch al 4 jaar (wel niet constant in gebruik) en merk er nog niets aan qua slijtage. Paard is ook nogal een bijter. Ik vind hem enkel net iets te dik voor zijn mond -O-

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:48

Ze hebben sinds kort de slim versie. Ik wil deze wel gaan bestellen, de standaard winderen is voor mijne ook echt te dik. Ik heb nu de trust 15mm en deze is na een paar maanden gebruik wel toe aan vervanging van het bijten helaas.

Uhhhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:24

HarmanyL schreef:
Ik wil dit topic graag weer een keer omhoog halen om meerdere ervaringen te horen.

Ik krijg van van Winderen zelf maar geen (fatsoenlijk) antwoord op wat de garantie nu in houd.
Mijn paard kauwt vaak op haar bit, en de trust bitten overleven dit niet. Ik ben wel geinteresseerd om een van Winderen bit uit te proberen in de slim versie, maar ik weet niet of de test periode van 7 dagen die ze hebben genoeg is. En wat als ze hem toch kapot bijt? Vind de bitten vrij prijzig, maar kunststof loopt ze nu eenmaal het fijnste op.

Had van iemand anders gehoord waarbij het paard het bit kapot had gebeten dat dat paard haken zou hebben en dat ze dus pech had..

Mijn paard bijt de Trust bitten ook kapot. Winderen leek mij wel interessant aangezien ze claimen dat het niet zomaar stuk te bijten is. Maar navraag leverde op dat er geen kauw-garantie op de bitten zit. Daardoor durfde ik het niet aan om een Winderen bit te kopen.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 22:21

Nieuwe meelezer in dit topic, heb ik het nu goed gelezen dat de oranje bitten niet meer zijn toegestaan op KNHS wedstrijden dressuur?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 22:47

SandraWierda schreef:
Nieuwe meelezer in dit topic, heb ik het nu goed gelezen dat de oranje bitten niet meer zijn toegestaan op KNHS wedstrijden dressuur?

Jup.. fijn wel maar niet heus -O-

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 22:54

wendy1987 schreef:
SandraWierda schreef:

Jup.. fijn wel maar niet heus -O-

Dank, dat is in ieder geval alvast goed om te weten als ik er eentje wil gaan aanschaffen :o

(Ik vond de oranje sws eigenlijk al helemaal niet mooi :j )

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 01:13

Kan iemand mij dan uitleggen waarom de oranje bitten niet meer toegestaan zijn?
De werking is toch precies hetzelfde als de witte :?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:18

Farjen schreef:
Ik heb de witte flexi, nu toch al 4 jaar (wel niet constant in gebruik) en merk er nog niets aan qua slijtage. Paard is ook nogal een bijter. Ik vind hem enkel net iets te dik voor zijn mond -O-

Die dunne versie van Trust is wel een heel gangbare dikte. Dus als het bevalt is dat zeker een oplossing.

Bij mijn ene paard gaat het al 3 jaar super. Helemaal zonder beschadigingen. Alleen wat aanslag op het bit.
Mijn ruin vind het wel een lekker snackje. Die heeft de harde versie half opgevreten en in de andere allemaal scheurtjes geknaagd. Maar voorlopig zijn ze nog functioneel dus ik rij er nog even mee door.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:48

felicity schreef:
Kan iemand mij dan uitleggen waarom de oranje bitten niet meer toegestaan zijn?
De werking is toch precies hetzelfde als de witte :?

Het enige wat ik kan bedenken dat evt bloed minder goed zichtbaar is }:0

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:56

De bloed regel is inderdaad de reden waarom de oranje niet meer toegestaan zijn. Voor zover ik kon vinden alleen in de dressuur.. Dus met springen mogen ze nog wel :Y)

Ik heb de slim versie besteld voor mijn paard die de trust opvreet. Ben erg benieuwd. Zal onze ervaringen hier ook even delen als die binnen is en tijdje in gebruik.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:58

Capriootje schreef:
Ik heb de slim versie besteld voor mijn paard die de trust opvreet. Ben erg benieuwd. Zal onze ervaringen hier ook even delen als die binnen is en tijdje in gebruik.

Waar heb jij hem besteld? Kun je hem daar ook testen ik overweeg ook hem aan te schaffen om te testen