Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyChoice

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:55

Ja daarvoor leg je de deken erop. Maar zat er al iets voordat zij begon met de deken? De deken lost geen blokkades op natuurlijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:31

Ik denk dat je het moet zien als ondersteuning en niet als probleemoplosser. Dus als je een paard hebt met veel spierspanning en slechte doorbloeding, dan gaat alleen een deken je niet helpen. Misschien wel als het een klein beetje is. Er zijn zoveel dingen die geen probleemoplosser zijn maar wel fijn als ondersteuning bij een paard.

Ik heb zelf ervaring met een BOT deken. :') Of halsstuk eigenlijk, bij paard merkten we er weinig van. Die was ook echt zwaar geblesseerd dus we verwachtten toen ook geen wonderen. Maar bij mezelf merk ik wel dat het iets doet. Spieren wat losser en warmer oid, nog steeds wel veel spierspanning en pijnlijke gewrichten, dus geen wondermiddel waardoor ik geen last meer heb van ziekte. Maar wel lekker. :+ Als test zou ik hem eigenlijk bij mijn man om moeten doen, die niks mankeert, maar soms gewoon wat stijf is. _O-

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:56

MyChoice schreef:
Ja daarvoor leg je de deken erop. Maar zat er al iets voordat zij begon met de deken? De deken lost geen blokkades op natuurlijk.

Zij heeft de deken oñgeveer half jaar in gebruik. Paard liep onlangs pas niet lekker, was juist een paard zonder problemen, altijd lekker in z'n lijf.Dus ze is hem niet gaan gebruiken vanwege problemen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:24

Afbeelding
Sorry voor het pishoofd, merries he :') Deken is nog helemaal stijf maar hij past! Ben benieuwd, ze staat er nu net een kleine 20 minuten mee.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:39

Ghostattack schreef:
[ [url=m/uLQO15.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sorry voor het pishoofd, merries he :') Deken is nog helemaal stijf maar hij past! Ben benieuwd, ze staat er nu net een kleine 20 minuten mee.

Dit is de normale toch?
Ben tot eind februari aan het wachten. Kortingscode van EJ + dat de maten binnen is :D.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:50

Ja de normale inderdaad!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:30

DatBenIkNou schreef:
MyChoice schreef:

Zij heeft de deken oñgeveer half jaar in gebruik. Paard liep onlangs pas niet lekker, was juist een paard zonder problemen, altijd lekker in z'n lijf.Dus ze is hem niet gaan gebruiken vanwege problemen.

Kan toch wel ooit natuurlijk.
Uitgegleden in wei, verstapt, vastgelegen, verkeerd gebokt oid; kan allemaal mi. Tis natuurlijk een beest en zoiets hoeft niet ruiter of deken afhankelijk te zijn immers...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:42

Afbeelding
Nog een extra foto van mijn deken!

Ze stond na drie kwartier ineens af en toe heel diep te zuchten en daarbij bracht ze haar gewicht op de achterhand.. Doet ze normaal nooit, dus of dat door de deken komt of toeval is? :')

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:12

Ik heb de deken sinds zaterdag 24 uur op dag en nacht.
Nou merk ik echt verschil bij mijn paard normaal gesproken steek zijn ruggengraat uit maar vandaag en gister opgevallen vooral vandaag dat je zijn ruggengraat bijna niet meer ziet.
Ik ben dr 100% over uit dat het door de deken komt.
Ik ben dus erg blij dat ik hem toch 24/7 op heb gedaan de hals wil ik ook wel maar mijn andere deken die er boven op ligt kan geen hals aan dus als het regent of zijn maatje wilt spellen gaat ie waarschijnlijk stuk of nat

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:14

trysteffy schreef:
Ik heb de deken sinds zaterdag 24 uur op dag en nacht.
Nou merk ik echt verschil bij mijn paard normaal gesproken steek zijn ruggengraat uit maar vandaag en gister opgevallen vooral vandaag dat je zijn ruggengraat bijna niet meer ziet.
Ik ben dr 100% over uit dat het door de deken komt.
Ik ben dus erg blij dat ik hem toch 24/7 op heb gedaan de hals wil ik ook wel maar mijn andere deken die er boven op ligt kan geen hals aan dus als het regent of zijn maatje wilt spellen gaat ie waarschijnlijk stuk of nat

Ik zou 'm wel een tijdje aflaten zodat ze er niet aan gewend raken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:50

@stamper: mij is verteld dat ze er niet aan gewend kunnen raken. Ik ervaar het zelf ook niet zo. Ik heb ook magneten om de enkels ivm bevangenheid. Daarbij werd wel geadviseerd om ze even een uurtje af te doen in 24 a 48 uur om benen te controleren.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 01:06

Jotoma schreef:
@stamper: mij is verteld dat ze er niet aan gewend kunnen raken. Ik ervaar het zelf ook niet zo. Ik heb ook magneten om de enkels ivm bevangenheid. Daarbij werd wel geadviseerd om ze even een uurtje af te doen in 24 a 48 uur om benen te controleren.

Als dat zo is, dan zou het helemaal fijn zijn!

Maar volgens mij werd het ook eerder hier benoemd?

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 01:41

DatBenIkNou schreef:
Er is écht geen enkel wetenschappelijke onderbouwing hiervoor. Ik vond het ook typerend dat Dochorses mijn kritische vragen om onderbouwing hiervan op Facebook verwijderd heeft.

He iemand die ook vraagtekens heeft, ik durf steeds maar niks te zeggen want ik merkte 0,0 aan mijn paard maar ook aan mezelf ik heb er een avond onder gezeten en voelde niks en mijn paard reageert er ook totaal niet op ze wordt ook niet warmer. Dus ik dacht dat komt misschien omdat ik de light versie kocht en omdat ze ongeschoren is of dat ze een roan is weet ik het maar het werkte niet. Dus concludeerde ik maar dat ik een mega *los* en gezond paard heb die dat niet nodig heeft. Maarja iedereen loopt er mee weg dus ik dacht dan kopen we de normale maar daar zit ik nog op te wachten zou de 22ste komen. Verder kreeg ik ook een onbeschofte mail van een meneer die zegt namens Bucas Nederland te opereren ik moest alle gebruikers ervaringen maar lezen want IEDEREEN was enthousiast en IEDEREEN had daar door een fantastisch *los* paard...op de vragen wat ik daar aan had als wij niks merken was het dat dat niet kon!! Nou dan niet..en zo ging dat nog even verder. Dus ik neem nog een keer de proef op de som en wacht dus op de gewone wil uiteraard het beste voor mijn paardje en wil alles proberen zodat ze ook *los* wordt ;o))

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:18

Jotoma schreef:

Ja die van mij heeft hem wel dagelijks een uutje of anderhalf uur af om te rijden en te poetsen.
Maar ik gebruiken hem nu als onderdeken dan voor de kou aangezien die van mij gevoelig is met deze kou ook als je een dikkere deken op doet.
Maar zodra het weer warmer word gaat ie er ook onder vandaan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:14

KAbriogirl schreef:
DatBenIkNou schreef:
Er is écht geen enkel wetenschappelijke onderbouwing hiervoor. Ik vond het ook typerend dat Dochorses mijn kritische vragen om onderbouwing hiervan op Facebook verwijderd heeft.

He iemand die ook vraagtekens heeft, ik durf steeds maar niks te zeggen want ik merkte 0,0 aan mijn paard maar ook aan mezelf ik heb er een avond onder gezeten en voelde niks en mijn paard reageert er ook totaal niet op ze wordt ook niet warmer. Dus ik dacht dat komt misschien omdat ik de light versie kocht en omdat ze ongeschoren is of dat ze een roan is weet ik het maar het werkte niet. Dus concludeerde ik maar dat ik een mega *los* en gezond paard heb die dat niet nodig heeft. Maarja iedereen loopt er mee weg dus ik dacht dan kopen we de normale maar daar zit ik nog op te wachten zou de 22ste komen. Verder kreeg ik ook een onbeschofte mail van een meneer die zegt namens Bucas Nederland te opereren ik moest alle gebruikers ervaringen maar lezen want IEDEREEN was enthousiast en IEDEREEN had daar door een fantastisch *los* paard...op de vragen wat ik daar aan had als wij niks merken was het dat dat niet kon!! Nou dan niet..en zo ging dat nog even verder. Dus ik neem nog een keer de proef op de som en wacht dus op de gewone wil uiteraard het beste voor mijn paardje en wil alles proberen zodat ze ook *los* wordt ;o))

Klopt. Ik kreeg bij wat kritische vragen ook alleen het antwoord dat ik maar op ervaringen moest Googlen. Weten jullie nog die armbandjes waar die voetballers toen ineens allemaal mee liepen met de kampioenschappen? Kosten toen 25 euro en iemand deed er onderzoek naar en de kostprijs was nog geen 25cent. Onderzoek naar geweest en als geldklopperij neergezet. Ineens was de hype over, je hoort er nooit meer iets over. Deze deken doet mij hier gewoon aan denken...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:20

Ik snap heel goed dat jullie sceptisch zijn hoor. Ben ik zelf ook wel. Ik geloof wel dat paarden er baat bij kunnen hebben in de winter,zeker met al die goede verhalen. Maar toch moet ik het eerst zelf ervaren voor ik echt overtuigd ben.
Heb nu de zweetdeken van HKM mr feel warm besteld onder het mom Van, had toch nog een nieuwe zweetdeken nodig dus kan hem sowieso daarvoor gebruiken :P .

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:33

Warm houden in de winter is natuurlijk altijd een goed idee voor spieren en gewrichten. Of je daar een extra deken van 180 euro voor moet aanschaffen is natuurlijk de vraag!

celinetsjil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:35

Josien_ schreef:
Ik snap heel goed dat jullie sceptisch zijn hoor. Ben ik zelf ook wel. Ik geloof wel dat paarden er baat bij kunnen hebben in de winter,zeker met al die goede verhalen. Maar toch moet ik het eerst zelf ervaren voor ik echt overtuigd ben.
Heb nu de zweetdeken van HKM mr feel warm besteld onder het mom Van, had toch nog een nieuwe zweetdeken nodig dus kan hem sowieso daarvoor gebruiken :P .

Werk die deken het zelfde? Did zie ik nu staat op internet lijkt me ook wel wat is ingg goedkoper haha

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:48

Leggen jullie de recuptex ook op na het trainen als je paard bezweet is?
Of doen jullie er dan nog een zweetdeken over?

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:03

Zo na alle berichten gelezen te hebben ben ik overtuigd! Ik heb alleen een vraagje hoe doen jullie het in de zomer? Want ik zou hem in de zomer ook wel willen gebruiken..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:21

Het zou enerzijds fijn zijn als het zo zwart wit was. Maar in mijn ervaring verschilt het per merk, per paard en mens.
Er loopt een heel topic over therapiedekens, want er is meer dan alleen de recuptex.

En tja, bij de ene werkt het schijnbaar beter dan bij de ander. Ik gebruik het uit medisch oogpunt bij een hoefbevangen paard en die kan er weer door lopen. Door magnetische enkelbandjes.
Tja, die bandjes zullen niet zoveel warmte geven dat hij weer gaat lopen en geen stalbenen meer krijgt :j

Met sceptisch zijn is niet mis, maar er bestaat ook nog zoiets als grijs gebied :j

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:38

Ik was zeker sceptisch maar ben echt wel overtuigd geraakt. Als ik hem niet op heb heb ik een heel ander paard helaas. Hij heeft een groot lomp lijf met snel wat strak in zijn spieren.

Stamper: ik heb hem ook 24/7 op tenzij ik rij of longeer. Maar hij went er echt niet aan... hij blijft gewoon los en soepel met de deken. Af en toe een paar dagen af om het te wassen maar dan weer op want merk het dan direct.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:05

maar hoe willen jullie dat dan straks gaan doen? Mij lijkt het geen deken die geschikt is als het weer voorjaar/zomer is.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:14

Zomers heb ik hem ook veel minder op eigenlijk nooit alleen als we met de trailer op pad gaan maar ligt er ook aan hoe warm het dan weer is

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:16

Ik ben erg benieuwd, spieren warm houden werkt altijd fijn, maarja krijg je hetzelfde effect niet met bijv een goede cooler deken. Als ik ze hier onder hun cooler zet worden ze daar echt heerlijk warm onder en relaxed van. Maar als het voor je paard blijkbaar gewoon fijn en goed werkt is dat voor jezelf bewijs genoeg. Als ie niet zou werken zou ik 'm mooi verkopen, er is zat animo voor en dan zinloos als ie op je paard niet werkt.