Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:29

Hier de singel 1x gebruikt en toen weer ingeleverd. Mijn paard kreeg er wondjes van op de benen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:31

Mijn super gevoelige paard heeft 1x eens een wondje gehad maar daarna nooit meer.
Andere anatomische singels reageerde hij toch minder prettig op.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:11

Nog anderhalve week en dan komt Ali :):)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:51

Ik heb vanochtend een Sella zadel besteld. Eerste ervaring is erg fijn.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:39

Morgen is het eindelijk zo ver :):)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:28

RoyalMemory schreef:
Iemand interesse in een Sensi of een Impara? Ik heb de mijne op Bokt markt gezet :)

Het is dat we net een huis hebben gekocht en het zadel boven budget is, maar; <3
17 inch is ook perfect, alleen de boom te breed gok ik zo!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:04

Gisteren is Ali bij mij geweest en ik ben voorzichtig enthousiast :o

Door ons zadeldrama van de afgelopen tijd had ik al een paar weken niet gereden, enkel maar gelongeerd. Dus het was wel ff spannend hoe Armanda zou reageren, ik weet dat ze hekel heeft aan zadelpassen. Steeds zadels op en af wekt irritatie op bij haar en dan kun je wel eens een ontploffing van haar krijgen. Maar ze bleef braaf, wel fel maar dat is niets vreemds.

Wat heel erg opviel was dat geen enkel model schoof op haar, terwijl dat wel een echt een probleem is bij haar. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Velluto II, een van de nieuwere modellen. Ik heb er nu een om 2 weken te proberen voordat ik beslis :o

Ik hoop dat ik enthousiast blijf en dat ons zadeldrama opgelost wordt! Heb nu in ieder geval al weer zin om te gaan rijden, heb het echt gemist!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:56

Ik hoop voor je dat dit de oplossing is. Als je ook maar ergens over twijfelt moet je het niet doen.

Bij mij is hij maandag geweest voor de check en het zadel ligt nog steeds super.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:04

Net gebeld dat mijn zadel klaar is! :) Vrijdag is het 4 weken geleden dat ik het zadel heb laten aanmeten.
Helaas kon ik niet eerder dus over 2 week komt Ali langs met het zadel.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:50

Heeft iemand de sella singel en zou diegene de breedte van het 'rondje' willen opmeten? O:)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:41

Heb nu ruim een week een leenzadel om te proberen. De eerste paar dagen viel het nog niet mee. Had hiervoor ook al weer zo'n 3 weken helemaal niet gereden en voor die periode ook niet fijn kunnen rijden door allerlei gedoe met zadels. Ben al sinds half december bezig namelijk :(

Afgelopen vrijdag ging het ineens boven verwachting fijn. Mijn paard ontspande weer in de galop en heb echt fijn kunnen werken. De laatste tijd was de galop echt drama, veel spanning, changeren achter en gewoon niet fijn willen galopperen ;( Terwijl ze echt een mega fijne en zeer goede galop heeft.

Zaterdag had ik les en ook toen ging het weer erg fijn, dus tot nu toe erg tevreden over het zadel. Het zit voor mij ook echt heerlijk en mijn paard lijkt er ook blij mee te zijn. Tot nu toe schuift het ook niet, het zweetpatroon is ook mooi gelijkmatig en ze heeft ook geen rare bultjes meer na het rijden :o

Het enige waar ik nu nog over twijfel is de kleur van het zadel: het wordt sowieso een bruine maar twijfel over de biesjes. Mijn oude zadel is donkerbruin met cognac biesje, is ook erg mooi maar ik denk dat ik een creme biesje ook erg mooi vindt.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:47

Afbeelding
Fijn dat het zadel bevalt! Hier mijn bruine Tribal met crème biesje. Helpt je misschien met kiezen :-) zelf vind ik cognac mooier op een zwart zadel en crème op een bruine.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:53

Mooi :)

Ik start ook in creme/bruin vandaar dat ik dacht dat creme misschien wel mooi zou zijn.

Afbeelding
Dit is mijn oude zadel met de cognac biesjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:53

Ik ben zo blij met Ali. Hij denkt zo fijn mee en geeft echt goede service +:)+ . Vorig jaar naar alle tevredenheid de Sensi gekocht. Helaas door ziekte gaat mijn lijf achteruit kwa spieren. En de laatste tijd kon ik niet zo fijn meer in mijn zadel zitten omdat m'n spieren zo verslapt zijn, dat ik de bewegingen niet goed meer kon volgen/opvangen en ik niet meer voldoende steun haalde uit mijn zadel. Vandaag heeft hij me wederom enorm op weg geholpen en ik hoop dat de opties die we nu besproken hebben, het helemaal gaan zijn! Vooralsnog heb ik het gevoel van wel, had gelijk zoveel meer steun en kon d'r bewegingen weer makkelijker volgen. Moet nog wel keihard blijven werken aan m'n zit maar het is ook even wennen weer, met een ander zadel. Heb nu een weekje om het zadel te testen. Ditmaal de impala. Ik ben benieuwd. Maar alle lof voor Ali _/-\o_ Ik vind het gewoon super, dat hij zo meedenkt en helpt.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:49

Euforie fijn dat hij je zo goed geholpen heeft. Ik Heb ook niets anders dan lof over Alice. Mijn zadel heeft hij ook wat aangepast tbv mijn beperking.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:59

Gisteren voor het eerste een Sella zadel gezien... Iemand die lest neemt bij ons op stal en een pony heeft met een moeilijke rug had er een Sella op liggen.

Vond het een super mooi zadel... en het lag ook heel mooi. Zelf waren ze er ook super positief over.

Sinds ik mijn paard heb twijfel ik al of mijn zadel goed ligt... ondanks dat mijn zadelmaker volhoudt dat het goed ligt ( het is het zadel van mijn vorige paardje) ... heb ik er zelf steeds een onderbuik gevoel bij... Dus ben ik al 1,5 jaar aan het twijfelen en aan het wikken en wegen tussen een Frysu of een Ninon Schutte...

Gisteren meteen op onderzoek uit en kwam al snel hier terecht...

Vanochtend Ali gebeld en hij komt 30 maart bij ons langs... spannend...

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:39

Gister heeft Ali mijn zadel langs gebracht! Ontzettend blij mee!

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:54

Die van jou was heel snel al klaar he... Ali gaf nu 7 weken aan... wat ik ook nog snel vind trouwens..

Veel rijplezier en als je een foto wilt posten... :-)

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:17

Davina1402 schreef:
Die van jou was heel snel al klaar he... Ali gaf nu 7 weken aan... wat ik ook nog snel vind trouwens..

Veel rijplezier en als je een foto wilt posten... :-)

Mijne was met 4 week klaar. Ali gaf bij bestelling 6/7 week aan maar hij was er dus al veel sneller!

Zou vanavond even een foto maken! :)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:13

Fijn dat het zadel zo snel geleverd is Snorremans!

Ben benieuwd naar de foto.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:52

Hierbij de beloofde foto :)

Afbeelding

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:12

Hij doet het niet :+

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:21

Afbeelding

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:49

Mooi zadel hoor! Veel plezier er mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:01

Even een vraagje want ik zit in dubio. Ik heb nu dus dat test zadel te leen, die ik mag inruilen/overkopen. Hij doet echt heel veel goeds voor mijn zit en ook mijn paard loopt er nu heel fijn onder. Echter verdwijnen al mijn dekjes onder het zadel.. Zelfs mijn le mieux dekje, waarbij m'n singelstoten in de vakjes zitten en de lusjes aan de ringetjes. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Het zadel lijkt gewoon goed te passen en te liggen. (heeft Ali ook aangepast aan mijn merrie.) Erg lastig dilemma...