Ik heb vanochtend een Sella zadel besteld. Eerste ervaring is erg fijn.
Moratoetje
Geplaatst: 21-02-17 10:39
Morgen is het eindelijk zo ver
Kaitlyn
Geplaatst: 21-02-17 23:28
RoyalMemory schreef:
Iemand interesse in een Sensi of een Impara? Ik heb de mijne op Bokt markt gezet
Het is dat we net een huis hebben gekocht en het zadel boven budget is, maar; 17 inch is ook perfect, alleen de boom te breed gok ik zo!
Moratoetje
Geplaatst: 23-02-17 11:04
Gisteren is Ali bij mij geweest en ik ben voorzichtig enthousiast
Door ons zadeldrama van de afgelopen tijd had ik al een paar weken niet gereden, enkel maar gelongeerd. Dus het was wel ff spannend hoe Armanda zou reageren, ik weet dat ze hekel heeft aan zadelpassen. Steeds zadels op en af wekt irritatie op bij haar en dan kun je wel eens een ontploffing van haar krijgen. Maar ze bleef braaf, wel fel maar dat is niets vreemds.
Wat heel erg opviel was dat geen enkel model schoof op haar, terwijl dat wel een echt een probleem is bij haar. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Velluto II, een van de nieuwere modellen. Ik heb er nu een om 2 weken te proberen voordat ik beslis
Ik hoop dat ik enthousiast blijf en dat ons zadeldrama opgelost wordt! Heb nu in ieder geval al weer zin om te gaan rijden, heb het echt gemist!
Net gebeld dat mijn zadel klaar is! Vrijdag is het 4 weken geleden dat ik het zadel heb laten aanmeten. Helaas kon ik niet eerder dus over 2 week komt Ali langs met het zadel.
wwillemijn
Geplaatst: 05-03-17 20:50
Heeft iemand de sella singel en zou diegene de breedte van het 'rondje' willen opmeten?
Moratoetje
Geplaatst: 06-03-17 12:41
Heb nu ruim een week een leenzadel om te proberen. De eerste paar dagen viel het nog niet mee. Had hiervoor ook al weer zo'n 3 weken helemaal niet gereden en voor die periode ook niet fijn kunnen rijden door allerlei gedoe met zadels. Ben al sinds half december bezig namelijk
Afgelopen vrijdag ging het ineens boven verwachting fijn. Mijn paard ontspande weer in de galop en heb echt fijn kunnen werken. De laatste tijd was de galop echt drama, veel spanning, changeren achter en gewoon niet fijn willen galopperen Terwijl ze echt een mega fijne en zeer goede galop heeft.
Zaterdag had ik les en ook toen ging het weer erg fijn, dus tot nu toe erg tevreden over het zadel. Het zit voor mij ook echt heerlijk en mijn paard lijkt er ook blij mee te zijn. Tot nu toe schuift het ook niet, het zweetpatroon is ook mooi gelijkmatig en ze heeft ook geen rare bultjes meer na het rijden
Het enige waar ik nu nog over twijfel is de kleur van het zadel: het wordt sowieso een bruine maar twijfel over de biesjes. Mijn oude zadel is donkerbruin met cognac biesje, is ook erg mooi maar ik denk dat ik een creme biesje ook erg mooi vindt.
Fijn dat het zadel bevalt! Hier mijn bruine Tribal met crème biesje. Helpt je misschien met kiezen zelf vind ik cognac mooier op een zwart zadel en crème op een bruine.
Moratoetje
Geplaatst: 06-03-17 12:53
Mooi
Ik start ook in creme/bruin vandaar dat ik dacht dat creme misschien wel mooi zou zijn.
Dit is mijn oude zadel met de cognac biesjes
Anoniem
Geplaatst: 16-03-17 18:53
Ik ben zo blij met Ali. Hij denkt zo fijn mee en geeft echt goede service . Vorig jaar naar alle tevredenheid de Sensi gekocht. Helaas door ziekte gaat mijn lijf achteruit kwa spieren. En de laatste tijd kon ik niet zo fijn meer in mijn zadel zitten omdat m'n spieren zo verslapt zijn, dat ik de bewegingen niet goed meer kon volgen/opvangen en ik niet meer voldoende steun haalde uit mijn zadel. Vandaag heeft hij me wederom enorm op weg geholpen en ik hoop dat de opties die we nu besproken hebben, het helemaal gaan zijn! Vooralsnog heb ik het gevoel van wel, had gelijk zoveel meer steun en kon d'r bewegingen weer makkelijker volgen. Moet nog wel keihard blijven werken aan m'n zit maar het is ook even wennen weer, met een ander zadel. Heb nu een weekje om het zadel te testen. Ditmaal de impala. Ik ben benieuwd. Maar alle lof voor Ali Ik vind het gewoon super, dat hij zo meedenkt en helpt.
Euforie fijn dat hij je zo goed geholpen heeft. Ik Heb ook niets anders dan lof over Alice. Mijn zadel heeft hij ook wat aangepast tbv mijn beperking.
Davina1402
Geplaatst: 20-03-17 12:59
Gisteren voor het eerste een Sella zadel gezien... Iemand die lest neemt bij ons op stal en een pony heeft met een moeilijke rug had er een Sella op liggen.
Vond het een super mooi zadel... en het lag ook heel mooi. Zelf waren ze er ook super positief over.
Sinds ik mijn paard heb twijfel ik al of mijn zadel goed ligt... ondanks dat mijn zadelmaker volhoudt dat het goed ligt ( het is het zadel van mijn vorige paardje) ... heb ik er zelf steeds een onderbuik gevoel bij... Dus ben ik al 1,5 jaar aan het twijfelen en aan het wikken en wegen tussen een Frysu of een Ninon Schutte...
Gisteren meteen op onderzoek uit en kwam al snel hier terecht...
Vanochtend Ali gebeld en hij komt 30 maart bij ons langs... spannend...
Even een vraagje want ik zit in dubio. Ik heb nu dus dat test zadel te leen, die ik mag inruilen/overkopen. Hij doet echt heel veel goeds voor mijn zit en ook mijn paard loopt er nu heel fijn onder. Echter verdwijnen al mijn dekjes onder het zadel.. Zelfs mijn le mieux dekje, waarbij m'n singelstoten in de vakjes zitten en de lusjes aan de ringetjes. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Het zadel lijkt gewoon goed te passen en te liggen. (heeft Ali ook aangepast aan mijn merrie.) Erg lastig dilemma...