Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 01:50

Haha ik snap nu je reactie, ik heb even gekeken bij je profiel bij je eerdere reacties..Jij bent namelijk M.v.W 1 met de meeste klachten en er nu ook mee gestopt bent omdat het een beetje te heet onder je voeten werd..Tja dat krijg je als je andere fitters zwart loopt te maken..En er zelf geen kaas van gegeten hebt..

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 07:59

Nielojram schreef:
Als je het zadel nieuw aangeschaft hebt, en binnen de garantie ( 1 jaar ) valt, Eelco.

Voor tweedehands aangeschafte wow's geldt dat niet. Garantie vervalt bij (part.) verkoop.

Nou ik heb originele aankoopbonnen erbij! Waarom zou de garantie dan vervallen?
Dat is bij een auto toch ook niet zo.

Mri

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:03

Dat hangt af van de voorwaarden. Het moet in de garantie voorwaarden/bepalingen staan.

soms is de garantie persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Dus ja, het kan.
ik ken de garantie bepalingen van wow niet. Kan er dus weinig over zeggen.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:45

Mijne is niet lek.
Gaan het maar weer proberen.. ben dr nogal sceptisch over maar goed.

We merken het na 2 weken wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:44

Elco schreef:
Haha ik snap nu je reactie, ik heb even gekeken bij je profiel bij je eerdere reacties..Jij bent namelijk M.v.W 1 met de meeste klachten en er nu ook mee gestopt bent omdat het een beetje te heet onder je voeten werd..Tja dat krijg je als je andere fitters zwart loopt te maken..En er zelf geen kaas van gegeten hebt..

Yep, zo is het precies gegaan. 8-)

KarinLF, zo staat het in de algemene voorwaarden van FTE. Zo is het dealers verteld.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:26

Maar dat is toch gek??

Je koopt toch de garantie bij het zadel?

Als ik nu mijn auto verkoop(zit nog 2 jaar garantie op) dan neemt de aankoper toch ook de garantie erbij??

Wat is er met jou zadel dan Nivada?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:03

Nielojram schreef:
Elco schreef:
Haha ik snap nu je reactie, ik heb even gekeken bij je profiel bij je eerdere reacties..Jij bent 8-) namelijk M.v.W 1 met de meeste klachten en er nu ook mee gestopt bent omdat het een beetje te heet onder je voeten werd..Tja dat krijg je als je andere fitters zwart loopt te maken..En er zelf geen kaas van gegeten hebt..

Yep, zo is het precies gegaan. 8-)

KarinLF, zo staat het in de algemene voorwaarden van FTE. Zo is het dealers verteld.

Heb het helaas van dichtbij mee mogen maken, maar je kop in het zand steken ben je goed in en je klanten laten betalen en vervolgens niet meer bereikbaar zijn..Terwijl het onder het kophe garantie valt maar jij en je vriendin hebben andere garantie regeltjes.. :')

repelsteel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:46

Elco schreef:

Nee joh, dat zie je verkeerd. Ging om louter idealistische redenen :D

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:32

Hmmm... Dit maakt het er allemaal niet gezelliger op hier. Heel vervelend dat een aantal mensen zulke nare ervaringen heeft. Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik altijd erg blij ben geweest met deze fitter. Dit zeg ik niet om partij te trekken voor de een of de ander, maar omdat deze discussie nergens toe leidt.
Misschien is het beter om deze discussie niet hier het topic voort te zetten.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:25

Er zijn zoveel problemen met fitters onder de wow bezitters..
En dat dan juist zo iemand zich hier in gaat mengen.
Zegt genoeg over de persoon in kwestie.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:16

Hoihoi. Hier sinds kort ook een Wow zadel, paard reageert heel fijn op de luchtkussens en ik kan op dit zadel ook heel fijn zitten, is er eentje met een diepe zit en erg grote wrongen. Mijn paard heeft een behoorlijk korte rug en dit zadel (size 0) past er super op. Nu vraag ik me alleen wel af hoe de kleur heet van mijn Wow, iemand een idee? Ik dacht zelf aan Nutmeg, maar dat zou ik niet zeker weten. Zadel is tweedehands gekocht en ben vergeten te vragen aan de zadelmaker wat de benaming van de kleur is.

Dit hoofdstel (Dobert) heb ik er nu bij, die is helaas wel iets te donker, maar het misstaat gelukkig niet echt.

Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:38

Military is die kleur denk ik. Beetje roodbruinig.

De discussie die loopt kan ik totaal niet volgen. Gelukkig maar denk ik dan.
Heb lange tijd fijn gereden met Wow. Maar nu niet meer. Lees nog wel lekker mee. Ook al ben ik op wat anders over ;-)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:57

Oke top, dankje!

Ben wel een beetje aan het rondkijken of ik misschien toch ergens een hoofdstel vindt die er goed bij past.
Suggesties? Wel stang en trens.. Of lage neusriem haha, maar dat is onvindbaar.

Hij lijkt op deze foto trouwens wel iets lichter dan in het echt..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:09

Misschien meer het roodbruin van stubben, havanna heet t daar en redwood van passier..
De discussie snap ik wel- heb een poos geleden pbs van betreffende dame gehad omdat ik het ook niet zo eens was met de service verlening... Werd niet gewaardeerd. Ik denk dat t een goede beslissing is dat ze gestopt is.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:29

BR heeft een hoofstel wat die kleur is.
En.decathlon had een mooie type Tinckle.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:07

KarinLF schreef:
Maar dat is toch gek??

Je koopt toch de garantie bij het zadel?

Als ik nu mijn auto verkoop(zit nog 2 jaar garantie op) dan neemt de aankoper toch ook de garantie erbij??

Wat is er met jou zadel dan Nivada?

Ja tuurlijk zit er nog garantie bij. Zelfs bij die van mij.

Mn zadel is nu helemaal getest. Werd gelukkig ook erg serieus genomen en goed geholpen. Hij is niet lek.. vreemd genoeg. Gelukkig maar eigenlijk. Kijken of het probleem nu ook weg blijft.
Zadel is nu weer netjes opgepompt. Ligt 3,5 vinger boven de schoft. Nu in de gaten houden of het zo blijft. Zullen we snel genoeg merken. Ben benieuwd!

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:03

Zou iemand mij wat uitleg kunnen geven over de termen die wow gebruikt?
Wat word er bedoeld met tab?

Graag zou ik ook een fitter willen weten in de buurt van eindhoven?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:31

Een tab zorgt er voor dat er wat meer ruimte komt aan de voorkant bij de schoft.

Citaat:
The Netherlands:Holland IN POST CODE ORDER

Eleonora Westebring van der Putten * 2317 KV Leiden * The Netherlands * 0031 6244 21523 (NL) * 0032 363 64076 (Belgium) * 0031 62442 1523 * eleonorawestebring@me.com * http://www.noor-bewegingswetenschappen.nl

Iris Smalbeek * Los-Paard * 2935 AC Ouderkerk a/d Ijssel * The Netherlands * 0031 6 111 51309 * info@los-paard.nl * http://www.los-paard.nl

Kerry Sharp * Horse Health in Harmony * Kerkeinde 55 * 4254 LE * Sleeuwijk * The Netherlands * 0031 6287 21641 * 0031 343 491830 * horsehealthharmony@hotmail.com * http://www.kerry-sharp.nl

Mariska van Oest * Zadelhulp * Kootwijkerdijk 25 * 3774 JS * Kootwijkerbroek * The Netherlands * 0031 6 12284 369 * zadelhulp@live.nl * http://www.zadelhulp.nl

Hannie Vastenburg * 3882 LK Putten * The Netherlands * 0031 341 451 323 * ventahoeve@kpnmail.nl * http://www.ventahoeve.nl

Margreet Bouwmeester * Alona * Lijsterbeslaan 13 * 4702 AN Roosendaal * Netherlands * 06 55712568 * info@alona.nl * http://www.alona.nl http://www.pasadvies.nl

Anjo te Baerts – Triki * Zadelpasservice Tebaeki * Molenweg 33 * 6104 AH Konningsbosch * The Netherlands * 0031 6224 63211 * 0031 888571495 9am to 4pm * 0031 6224 63211 * info@tebaeki.nl * tebaekie@gmail.com

Iris Smalbeek * Los-Paard * 6816 VA Arnhem * The Netherlands * 0031 6 111 51309 * info@los-paard.nl * http://www.los-paard.nl

Irma Wormgoor * Olde Hietmoat Horse Supplies * Schuttestraat 26 * 7251 MZ Vorden * The Netherlands * 0031 613691852 * info@oldehietmoat.nl

Mechteld Jonker * Horsescan C.V. * 8521 NE Sint Nicolaasga * The Netherlands * 0031 6 534 07792 * meejonker@gmail.com

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:57

essie_blue schreef:
Hoihoi. Hier sinds kort ook een Wow zadel, paard reageert heel fijn op de luchtkussens en ik kan op dit zadel ook heel fijn zitten, is er eentje met een diepe zit en erg grote wrongen. Mijn paard heeft een behoorlijk korte rug en dit zadel (size 0) past er super op. Nu vraag ik me alleen wel af hoe de kleur heet van mijn Wow, iemand een idee? Ik dacht zelf aan Nutmeg, maar dat zou ik niet zeker weten. Zadel is tweedehands gekocht en ben vergeten te vragen aan de zadelmaker wat de benaming van de kleur is.

Dit hoofdstel (Dobert) heb ik er nu bij, die is helaas wel iets te donker, maar het misstaat gelukkig niet echt.

[ Afbeelding ]

Mooi setje! Je zou eventueel ook kunnen kijken voor bruin indringverf, zodat je het zadel in dezelfde kleur alsje hoofdstel kan krijgen. (indring lederverf dringt dus in je zadel i.p.v. dat het "erop" zit zoals bij ander soort lederverf).

Ik vind het zelf ook erg jammer dat je zo vaak negatieve dingen hoort over Wow fitters, 1 van deze heb ik helaas met eigen ogen mogen zien hoe die te "werk" ging (niet een Wow, maar zadel van vriendin). En dat is inderdaad degene waar de meeste klachten van waren.

Met mijn fitter ben ik al jaren dik tevreden, goede service, nette prijzen en doet haar werk goed.

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:09

Hallo allemaal,
Voor mijn bijna 21 jarige Arabier wil ik ook graag een wow zadel...nu heb ik er 1 gevonden (2e hands) en deze past redelijk maar de kussens zijn zo zacht dat ze als je erop zit, ze zo plat worden dat het zadel helemaal achterover ligt.
Nu heb ik even gekeken voor een fitter (ik wil graag weten wat het kost om het zadel af te stellen om het definitieve besluit te nemen voor koop of niet).
Mechteld Jonker reageert niet en van zadelhulp komen ze voorlopig niet in de buurt.

Weten jullie nog iemand die ook in Flevoland (regio lelystad) komt en dat voor niet al te hoge voorrijkosten en binnen een redelijke tijd? (tot 40 euro voorrijkosten wil ik best betalen)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:48

1 jaar garantie? Dacht het niet. Het gaat om een consumentenkoop. Volgens EU richtlijnen gaat het dan om 2 jaar. en in NL gaat men nog wat verder, want je moet rekening houden met de verwachte levensduur van een produkt. Voor een zadel van deze prijsklasse is dit zeker 20 jaar schat ik zo. Laten we dan iets korter zeggen, 10 jaar. Dus de kussens horen dus zeker 10 jaar mee te gaan.
Als een kussen al binnen 1-2 jaar lek is, dan is dit garantie.
http://www.nproject.org/nl/diversen/gar ... chten.html

Veel fitters verkopen inderdaad letterlijk lucht. Ik zal hier nogmaals uit de doeken doen hoe je heel eenvoudig voor 2 euro je eigen zadel kunt vullen:
-Je koopt een ballenpomp bij de Action o.i.d.
-Je neemt het buisje van een wd40/siliconenspray busje
-Dit buisje plak je met tape o.i.d. op de nippel van de ballenpomp
-Dit buisje past exact in de slangen van de Flairkussens

Als je gewoon telt hoeveel pufjes je ergens ingedaan hebt kan het niet scheef zijn (van leeg af gezien natuurlijk). 2 kussens tegelijk vullen (zeker met een ruiter erop) betekent scheve zadels, want lucht zoekt de weg van de minste weerstand en tja, niemand zit recht.
En zo kun je dus je eigen zadel heel eenvoudig en veilig vullen. siliconenvet in de slangetjes doe ik niet. Ze sluiten ook gewoon goed af.

Het heeft mij overigens heel veel tijd en moeite gekost om een lek flairkussen te repareren. Een los kussen bestellen was onmogelijk, want een fitter moest het inbouwen. bullshit, dat doe ik zelf. Dus nee, flair is eigenlijk gewoon ontzettende commerciele rotzooi. Het idee is goed, maar op deze manier te duur en te commercieel.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:54

@ germie, hier afgelopen jaar een lek kussen gehad, de foto's van de kussens naar meggie in Engeland gemaild en zonder probleem kussen onder garantie ontvangen en er zelf ingezet

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:00

Ik heb het zadel tweedehands gekocht, met enorm scheve boom. Dus de kussens overgezet in een ander zadel. In mijn geval weet ik niets van leeftijd van de kussens. Maar dat je dan gewoon niet even 1 kussen kunt kopen, heel erg vaag en slecht.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:29

knollentuin schreef:
@ germie, hier afgelopen jaar een lek kussen gehad, de foto's van de kussens naar meggie in Engeland gemaild en zonder probleem kussen onder garantie ontvangen en er zelf ingezet

Het kussen van mijn zadel was eind vorig jaar ook stuk, beiden lchtkussens rechts.
Heb ook naar Engeland gemaild en Maggie gaf mij aan dat het sinds kort niet meer onder de garantie valt!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:08

Edebussy schreef:
Hallo allemaal,
Voor mijn bijna 21 jarige Arabier wil ik ook graag een wow zadel...nu heb ik er 1 gevonden (2e hands) en deze past redelijk maar de kussens zijn zo zacht dat ze als je erop zit, ze zo plat worden dat het zadel helemaal achterover ligt.
Nu heb ik even gekeken voor een fitter (ik wil graag weten wat het kost om het zadel af te stellen om het definitieve besluit te nemen voor koop of niet).
Mechteld Jonker reageert niet en van zadelhulp komen ze voorlopig niet in de buurt.

Weten jullie nog iemand die ook in Flevoland (regio lelystad) komt en dat voor niet al te hoge voorrijkosten en binnen een redelijke tijd? (tot 40 euro voorrijkosten wil ik best betalen)

Als je even op een voorgaande pagina kijkt zie je een hele lijst met fitters er zit er vast 1 bij jou in de buurt