Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:41

Hebben jullie er aparte kleuren/stiksels op zitten of is het gewoon helemaal zwart?
Wij hebben het zadel compleet zwart besteld en ik hoop dat wel wat in levertijd scheelt.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:34

Wat ik begreep heeft het een hoop te maken met welk model je besteld omdat ze voor ieder verschillend model de snijmachines (ofzo) apart in moeten stelen. Dus ze doen steeds een aantal batches. Een type zadel wat dus vaker verkocht wordt wordt dus vaker gedraaid, zeg maar. Hoe kleur/stiksels daarop van invloed zijn weet ik niet.

Weet niet of dat is zoals het is hoor, maar het klonk best aannemelijk. Het zou fijn zijn als de levertijden wat gerichter aangegeven konden worden, denk ik.

Ik ben wel nog steeds superblij met mijn zadeltje. In 3 weken is mijn paard enorm veranderd, hij voelt echt gewoon heel anders om te rijden; net een dressuurpaard :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:18

Het klinkt allemaal erg goed.
Helaas is mijn puppy 3 en groeit nog aan alle kanten. Wat vind Custom van een nieuw zadel bij een jong dier?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:05

Ik lees ook even mee. Eigenlijk met dezelfde vraag als Belker. Ik denk erover een Custom zadel aan te schaffen voor mijn jonge paard, maar hij wordt in augustus 4 en hij is krap een maand onder het zadel (1,5 tot 2x per week)...

Nu weet ik dat leeftijd niet alles zegt. Ik heb al eens een ruin gehad die wij op bijna 8-jarige leeftijd kochten en die toen nog 6 boommaten is gegroeid (om de zoveel maand ander zadel). Dat vind ik een beangstigend idee als ik besluit om een nieuw custom zadel te kopen. :=

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:40

Ik moet zeggen dat dat ook wel een behoorlijk punt is in mijn geval.
Mijn friese merrie is net 5 en uit ervaring weet ik inmiddels dat zij ook nog wel zal groeien/ontwikkelen.
Dus dat is zeker iets wat ik volgende week goed wil bespreken.....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:04

Blijft lastig veranderende jonge paarden en zadels. En dan heb je zoals ik een wat ouder paard en dan begint de ellende weer opnieuw.

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:41

@Albert:
Ik dacht dus ook: ik bestel hem helemaal zwart, dat scheelt vast levertijd.
Nu blijkt dat de stiksels standaard grijs zijn, dus dat vereist tóch een aanpassing op de standaard, haha... (al vind ik helemaal zwart wel mooier denk ik, bij mijn fries...)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:06

manic schreef:
Blijft lastig veranderende jonge paarden en zadels. En dan heb je zoals ik een wat ouder paard en dan begint de ellende weer opnieuw.

Klopt Manic.
Huidige zadel ligt prima maar past mij op deze pony niet.
Vandaar dat ik rondkijk. Ik heb nu Custom en Ninon Schutte in gedachte.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:16

Dat is reden waarom ik voor kunststofboom kies. Altijd nog aanpasbaar!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:17

Mij spreekt een Custom zadel ook aan. Ik wacht nog wel even want mijn paard is net 4 en moet nog veel bespiering krijgen. Nu heb ik er een Hulsebos opleggen met een dik bontje want zij veranderd momenteel heel erg.
Mij spreekt de Steffen Advantage erg aan. Iemand deze al uitgetest?
Als ik alle informatie lees bij de zadels dan is de keus moeilijk.. Ik ga wel voor een standaard zadel zonder tierelantijnen.
Kopen jullie er ook een singel van hun erbij of gebruik je jouw huidige. Ik zag op de Amerikaanse site mooie singels maar best prijzig.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:40

Ik was niet gecharmeerd van de steffens. maar zoiets is persöonlijk. Mijn paard was er niet fijn onder.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:29

Wat een groot voordeel van Custom is is dat alle zadels gewoon in de bus liggen en je ze op je gemak kan uitproberen.
Mijn vrouw ging eigenlijk voor de Wolgang Solo maar kwam door het rijden uit bij de Icon Flight, een zadel waar ze zo op het oog nooit voor gekozen zou hebben.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:59

Ik heb volgensmij maar op 3 zadels gezeten en heb geen idee welke haha.
Heb nu de Icon Coda op proef. Moet zeggen dat ik erg fijn kan zitten wat weer een positieve uitwerking op mijn paard heeft. Ook blijft mijn paard er goed onder lopen. (reageert er nogal vlug op)
is trouwens wel geheel buffelleer deze. Ook met glad zitvlak.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:16

Ik lees hele positieve verhalen.
Maar bekend is dat je een zadel pas kan beoordelen na een half jaar rijden.
Er zullen altijd wel aanpassingen gedaan moeten worden.
Paarden veranderen, mensen veranderen...

Dus je bent tevreden, heb betaald en dan....?

Stel het blijkt na een half jaar dat het zadel dat je dacht goed te hebben toch niet zo lekker blijkt te liggen en je paard er toch problemen mee krijg.

Hoe is dan de service?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:13

Mijn ervaring; nog steeds super.

Na +- 3 kwart jaar heb ik mijn zadel iets laten veranderen omdat het te dicht op de schoft was komen te liggen. De eerste weken na die aanpassing gingen nog wel, maar geleidelijk aan ging mijn paard steeds minder lopen, tot het na een week of 4-6 echt niet meer wilde.
Heb toen gebeld en ze stonden gelijklopend de volgende dag op de stoep en hebben het zadel (weer kosteloos) aangepast. Het verhaal staat wel ergens in dit topic, maar bij mijn paard was het echt een beetje uitvogelen hoe ze het beste liep met het zadel. Inmiddels zijn ze daarom alweer nog 1 keer geweest en nu lijken we de juiste 'stand' gevonden te hebben.
Zadel is inmiddels al een jaar oud, ze zijn al meerdere keren langs geweest (allemaal toen het zadel al ouder dan een half jaar was) en ik heb alleen nog maar het zadel betaald en 1 keet een kleine bijdrage in de reiskosten, dat vind ik bijzonder netjes.

In tegenstelling tot bij de WOW die ik hiervoor had, waarvoorde fitter meerdere malen per jaar lags moest komen (ook toen het zadel nog erg jong was), waarvoor je iedere keer 75 euro voorrijkosten moet aftikken en dan nog de veranderingen aan het zadel daar bovenop.

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:46

Hallo allemaal! Er staan nieuwe foto's op de facebook pagina van custom, ook van het nieuwe model Everest. Voor wat betreft de jonge paarden; er is bijna niets slechter voor je paard dan 'er maar wat opgooien' omdat ze nog jong zijn! Een klein kind geef je toch ook geen schoenen die niet passen? Daar worden voeten in de groei zeker niet beter van. Bij paarden kun je nog een stapje verder gaan; een zadel dat niet past doet pijn, dit gaat een jong paard associeren met het zadel en de eerste gedragsproblemen zijn ook geboren. Eke rug verdiend een goed passend zadel, maar een rug in de groei zeker! Custom zadels kunnen altijd simpel aangepast worden. Mocht dit echt om welke reden dan ook niet mogelijk zijn, dan kan het zadel altijd tegen een zeer goede prijs ingeruild worden op een ander model. Soms zelfs gewoon omgewisseld. Laat bij paarden tot en met 7 jaar elk half jaar het zadel controleren.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:01

Bedankt voor je antwoord. Ik ken het belang van een passend zadel en let hier ook goed.
Ik weet even genoeg. Ik ga maar eens grote opruiming houden en een afspraak maken. :+

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:07

@Belker, ik kom bijna wekelijks in Maartensdijk!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:22

ClauGeli68 schreef:
@Belker, ik kom bijna wekelijks in Maartensdijk!

Dan is een afspraak zo gemaakt. :+
Ik kan nu alleen maar in het bos een rondje stappen. Draf, stuur en rem knoppen werken nog niet zo goed. Daarnaast heeft hij nog nooit onder de man in de bak gelopen, waar levensgevaarlijke }:0 naast staan :+
We hebben nog even wat tijd nodig voordat ik fatsoenlijk een zadel kan proberen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:59

Claudia kun je aangeven welke leersoorten dit zijn?

Afbeelding

Ik ben blij met mijn zadel hoor, maar het is toch allemaal veel donkerder bruin geworden als ik in mijn hoofd had. Wel goed om te zien dat er met die feedback wel wat gedaan wordt en er veel meer voorbeelden op Facebook gezet worden. Top!

Ik heb overigens net de rekening gekregen := Daaaaaaag vakantiegeld!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:02

Lever je donkerbruine star maar bij mij in :Y) :D ik wil juist donkerbruin!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:06

Die ik heb wordt je ook jaloers op denk ik Linda :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:07

Ik moet nog een jaar sparen -O-

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:15

Ik moet ook nog even doorsparen :') Heb hem nu nog op proef. Maar weet wel dat ik niks anders meer wil. Sjeee wat zit dat zadel lekker!! En daardoor kan ik veel betere hulpen geven en gaat alles veel gemakkelijker :D

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:21

Ik wil ook!!!!

Nog 3 nachtjes slapen dan komt Claudia passen en meten *\o/* *\o/*

Nu alleen maar hopen en bidden dat ik een leenzadel kan krijgen,want mijn eigen zadel komt er niet meer op en 3 mnd niet rijden is geen optie...