Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LK_2312

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:48

Dat bedrijf heeft op eigen initiatief die hoezen gemaakt, niet in samenwerking met Fairfax. Wij hebben hierover contact gehad omdat we niets afwisten van hoezen en ze wel op het internet tegenkomen, Fairfax heeft ons zelf gezegd dat ze niets te maken hebben met de hoezen. Ze hebben geen testresultaten met de bontjes /hoezen en zeggen zelf dat er met gebruik van hoezen/bontjes te veel materiaal tussen de singel en het paard zit.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:59

klumpertje schreef:
Dat bedrijf heeft op eigen initiatief die hoezen gemaakt, niet in samenwerking met Fairfax. Wij hebben hierover contact gehad omdat we niets afwisten van hoezen en ze wel op het internet tegenkomen, Fairfax heeft ons zelf gezegd dat ze niets te maken hebben met de hoezen. Ze hebben geen testresultaten met de bontjes /hoezen en zeggen zelf dat er met gebruik van hoezen/bontjes te veel materiaal tussen de singel en het paard zit.

Dujardin rijdt toch ook met fairfax? die heeft namelijk wel altijd bontje er tussen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:00

Moratoetje schreef:
Ik wil ook liever geen bontje maar het is een schimmel en als ze veel zweet lijkt de singel wat zwart af te geven op haar, dat krijg ik er dus bijna niet af :(

Mijn schimmel heeft idd ook aan elke kant een blauwe vlek van de singel :+

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:32

klumpertje schreef:

:n
Fairfax heeft ons doorverwezen naar hen, beide kanten hebben ons aangegeven samen te werken.
Fairfax raadt aan eerst zonder bontje met de singel te rijden, sommige paarden zijn nu eenmaal erg gevoelig en als je merkt dat de Prolite toch niet voldoende is om de huid te beschermen hebben ze dus ook hoezen.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:09

Vreemd dat ze dan twee verhalen vertellen

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:32

Djilna, mijn pony heeft ook zo'n plek onder de singel zag ik net! Zou door de warmte van de afgelopen dagen kunnen komen? Zit overigens alleen links..

PastHistory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:33

Raar

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:25

Ik heb nu 2 keer met de singel gereden.... ik merk in het rijden niet superveel verschil, maar het zadel ligt heel fijn stabiel en ook aansingelen is erg fijn met deze singel.
Hij is erg zacht en soepel dus volgens mij voor je paard echt een fijne singel.

Hoe ervaren de mensen de singel die hem langere tijd gebruiken?
Blijft de singel ook mooi (omdat het zo'n soepel leer is)?

Mijn Neopreen singel gaat al zeker een jaar of 8 mee, dus als deze singel dat ook haalt, ben ik helemaal gelukkig.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:01

Ik ben ook nog steeds heel tevreden (was 1 van de eerste met de singel, zie begin topic). Taar kreeg ook een klein kaal plekje op dezelfde plek als paard van Djilna, maar inmiddels is het weer verdwenen. Het was precies in de periode van wintervacht naar zomervacht, dan is ze altijd heel gevoelig op haar huid. Ik heb op die plaats een klein stukje schapenvacht rond de singel gedaan. Het bleef goed zitten. Na een paar weken was het niet meer nodig.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:02

gebruik van de fairfax singel levert hier tot nog toe ook verrassende resultaten op. Maar de gebruikstermijn van 1 week is nog te kort om er echt een oordeel over te geven.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:26

Ik gebruik de fairfax singel nu bijna twee weken maar ik kan niet zeggen dat ik ook maar iets verschil merk. Het enige is dat het zadel stabieler ligt, maar ik merk niks aan mijn paard. Ben dus nog aan het twijfelen of ik hem wel wil houden.
Volgens mij sluit hij ook niet helemaal lekker aan, als ik hem heb aangesingeld staat aan de achterkant nog een stuk van de singel van het paard af, dus hij sluit daar niet gewoon aan.
Iemand dit zelfde probleem?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:14

heb je hem dan niet achterstevoren?

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:29

MartineC1711 schreef:
heb je hem dan niet achterstevoren?
Was mijn gedachte ook.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:33

Dat was ook mijn eerste gedachte...

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:12

Dan lijkt mij inderdaad ook dat je hem verkeerdom gebruikt. De voorkant hoort namelijk van het paard af te komen.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:37

Mijn bijrijder had hem de eerste 2x ook fout gedaan !!
Gelukkig zag ik het nadien door de zweetaftekening op zowel de singel als de buik van mijn paard. :)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:19

Ik weet zeker dat ik hem goed heb gedaan, met de flap naar voren. Ook deze komt inderdaad een stukje los van het paard.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:22

Oke, je hebt 'm wel goed om dus :D . Als de singel zowel van achter als van voren loskomt, na het aansingelen, heb je 'm wel strak genoeg dan? Waar sluit deze niet aan, aan de onderkant (borstbeen) of meer aan de zijkanten? Kan je misschien een foto'tje maken hoe die singel zit dan? Kunnen we hier even meekijken.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:29

De singel zit strak genoeg, ik kan echt niet nog een gat extra aansingelen namelijk. Alleen de achterste singelstoot aansingelen verhelpt wel het probleem van het loskomen (dit gebeurt meer aan de zijkanten dan aan de onderkant, voor de duidelijkheid), maar dan is hij dus wel scheef aangesingeld.
Vanavond zal ik even een foto maken van wat ik bedoel!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:59

De fairfax is niet voor ieder paard ideaal, dus het kan best zijn dat het bij jouw paard gewoon niet lekker past

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:45

Ik heb woensdag de singel ook besteld en vandaag al in huis ( Pas de Deux dank voor snelle service). Ik heb al een aantal keer met geleende singel gereden en toch besloten zelf te kopen. Ben benieuwd of mijn paard iets meer bespiering op de rug krijgt doordat hij meer bewegingsvrijheid krijgt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 17:12

Ik heb mijn singel al begin maart besteld en nog steeds niet :=
*toelichting: ik heb nu dus een leensingel..*

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 17:31

Waar heb jij je singel besteld Djilna?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:58

Bij Herman (CM). Geloof dat jij hem wel al binnen had half mei ;) Maar ze konden hem niet vinden toen ik vandaag belde. Vermoed dus dat hij (per ongeluk) is verkocht :+
Ging om de korte singel met gesp en ring in 60cm..

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:17

ik heb een financiele meevaller en denk dat ik er ook eentje ga kopen. dilemma is alleen: voor mijn spring- of dressuurzadel...? op mijn dressuurzadel zit ik vaker, maar qua springen heeft hij natuurlijk ook lekker veel bewegingsvrijheid nodig...