WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:23

Zoals jullie fitter het dan uitlegt zou het een hoop verklaren over mijn paard. Want het leek net alsof hij wat meer schoft kreeg zeg maar. Moeilijk uit te leggen, dacht dat ik hem misschien rijtechnisch niet helemaal reed naar wat goed voor hem was of dat hij misschien weer een groeistuipje had gekregen maar dit zou een hoop verklaren... :')

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:48

Mijn fitter tekent elke keer de vorm van schoft op papier, zo kon ik goed zien dat mijn jonkie inderdaad meer schoft kreeg maar bij aanzet niet smaller werd. Ik vond zijn rug bij de schoft veranderd en dacht dat hij daar smaller was geworden maar boommaat hetzelfde dus inderdaad meer schoft. Mijn paard is 4.5 en het is leuk om elke keer de omtrek van de mal van zijn rug uit te tekenen op papier zo kun je de ontwikkeling ten opzichte van de vorige check goed zien.

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 01:14

Als je paard al wat ouder is maar weinig heeft gewerkt kan de schoft ook meer ontwikkelen hoor! Maar vaak wat minder dan bij de jonkies!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:52

Ik hoop van niet! Hij heeft nu al zo'n mega hoge schoft! :Y)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:16

die schoft kan ook mega hoog lijken, als de bespiering erom heen is weggevallen, bij geen druk meer komt dat als het goed is ook weer terug

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:04

Bespiering heeft hij meer dan genoeg hoor! Hij heeft gewoon van nature een hoge schoft.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:53

Heeft er toevallig iemand in de prov. ZH binnenkort nog een afspraak met een fitter?
Wellicht kan ik daarop aansluiten....

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:59

Ik pas in het voorjaar. Weet niet waar je woont in ZH? Wij zitten in Vierpolders, regio Rotterdam

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:27

Vlaardingen, ook regio Rdam

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:13

Nou van een andere fitter hoor ik weer dat alleen de nieuwe headplates geruild kunnen worden en de dat er voor de oude modellen bijbetaald moet worden als je die wilt inruilen...
Ik snap er niets meer van...
Zo blijft je dus ook bezig....heb je nu een nieuw model en over een half jaar weer een verouderde versie waarbij je dus weer bij kunt leggen....+reiskosten+controlekosten....Krijg nu het idee dat die 75E controlekosten echt alleen voor de lucht is.....Of ze nou met een uur of een halfuur klaar zijn....75 blijft 75. Het zou eerlijker zijn om per kwartier een bedrag te rekenen.....
Goede melkkoe het WOW zadel op deze manier :(
Ik ben echt bijna in staat mn WOW de verkoop in te doen, puur alleen vanwege die hoge kosten die berekend worden.
Toen het WOW concept nog niet erg bekend was, was je voor 75E voor een controle klaar, nu komen er steeds andere/nieuwe kosten bij....

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:35

Even voor de goede orde, voor alle zadelcontroles (wol, lucht etc.) betaal je zo rond de 75 euro. Zijn voor bv. MFSC-ers vast gestelde prijzen
Voor niets gaat de zon op.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:21

Idd laatst 2 wolzadels laten doen en ik was 220 kwijt...dusse die 75 kan ik we'll mee leven.
Daarnaast is de aanpasbaarheid voor mij ideaal. Ik ken genoeg mensen die met hun jonge paard om t half jaar op zoek moesten naar een ander zadel,wil niet uitrekenen wat dat kost

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:27

Helemaal mee eens, ik heb het geld er echt voorover. Ik heb zoveel plezier en profijt van mijn wow.
Ik vind die 75 euro een normale prijs voor een zadelcontrole en eventueel bijvullen.
Ik heb een vrolijk gezond jong paard wat met plezier loopt, dat is voor mij het allerbelangrijkste!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:00

Die 75 heb ik geen problemen mee, maar 1 jaar geleden kon je daarbij nog gewoon je hp 1 op 1 omruilen. Nu is er ineens verzonnen dat je daar maar 30E bij moet leggen of dat je em voor 60 kan kopen. Ik krijg het idee dat er zo iedere keer weer wat bij komt waar geld voor gerekend wordt. 60E voor een headplate vind ik niet weinig. Ook omdat er niet goed over gecommuniceerd wordt. Ene fitter zegt dit en andere fitter zegt dat....

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:52

Een tijdje geleden kocht ik een nieuwe WOW zadel.. Op dit moment kan ik al 5 weken niet meer rijden omdat het zadel niet goed ligt. Mijn paard ging in verzet, steigeren,.. terwijl ze anders zo werkwillig is.
Het zadel is vorige week nagekeken en aangepast
Deze foto's zijn het resultaat. Wat vinden jullie hiervan?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:41

Van een foto beoordelen is altijd moeilijk, maar het zadel lijkt me erg hoog te liggen... Maar het lijkt verder wel goed in balans te zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:52

van de zijkant lijkt het netjes in balans te liggen, maar op de foto's van de voorkant lijkt het voor wel te hoog te liggen...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:24

Je kussens aan de voorkant lijken harder/hoger dan je achterkussens, verder vind ik em netjes liggen

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:53

Ja de foto's zijn nogal wazig.. Vooraan het zadel kan ik er een vuist onder steken en nog ruimte over..
Het zadel schuift ook altijd scheef bij het opstijgen en tijdens het rijden van links nr rechts.
Idd van de zijkant gekeken ligt het zadel vrij goed maar mij lijkt het een beetje "bovenop" m'n paard te liggen.
Er zit nu een HP 0 in geloofk.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:41

Wie heb jij er in godsnaam bij laten komen.?? Dat zadel ligt veels te hoog dat kan nooit in balans liggen ook vind ik je kussen kanaal erg krap..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:46

ik vind ook het kussenkanaal heel smal...

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:03

Dat vond ik ook al.. Mijn paard is vrij rond met weinig schoft.. Tot voor het nazicht viel het zadel helemaal achterover waardoor het achteraan op de rug drukte en heel fel naar rechts zakte. Nadien zijn de kussens achter én voor heel fel bijgevuld. Met zo'n zadel had ik nooit verwacht zulke problemen tegen te komen..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:08

De kussens mogen nooit te hard gevuld worden, dan krijg je namelijk een skippy bal effect..
Wat voor kussens zitten er onder.?

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:26

Ik kom even binnen vallen als jullie het niet erg vinden..

Ik ben aan het orienteren voor een zadel om mijn paard mee te beleren.
Nu wil ik er dus geen 'standaard' zadel op leggen.
De wow zadels spreken mij wel erg aan, omdat ze zo aan te passen zijn. Aangezien je met een gewoon zadel na een half jaar wel weer een andere kan kopen, omdat het paard zo veranderd is. Zijn hier meer mensen die hun paard met zo'n zadel hebben beleerd? En hoe beviel dat enz.?

Alvast bedankt :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:51

Mijn kussens zijn ook heel zacht en ik heb inderdaad ook altijd meegekregen dat die echt zacht moeten zijn...