[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:23

Leer van de London zonder VPS is anders (soepeler, dunner) dan de zadels met VPS Kirsha, moest ik ook erg aan wennen eerst.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:40

Dat is het punt niet zo, ik ben ook wel zadels met VPS gewend (voornamelijk de London) maar de Arizona blijft er op de één of andere manier echt als een toren op liggen, net alsof het minder vormt ofzo :? Begin me steeds meer af te vragen of dat überhaupt nog minder wordt, nu met de HAF pad voelt het al iets normaler maar nog steeds ligt het er enorm op en het schuift werkelijk alle kanten op, dat rijdt voor geen meter :')

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:42

Zit er wel een goede fork in dan, heb je geen bredere nodig?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:47

Fork is prima, zit een L in. Het is ook alleen de achterkant die weg lijkt te schuiven, vraag me niet hoe het kan maar het is zo. Dus net alsof het ene 'zweetblad' (voor zover de Arizona die heeft) verder naar voren ligt dan de ander. En altijd aan de linkerkant :?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:07

Van de western boomloze zadels heb ik niet zo veel verstand..

Yeah na een zoektocht van 4 jaar ben ik eindelijk flieft <3

Afbeelding

Een paar pagina's terug had ik de bruine Cheyenne gepost. Maar ik heb hem "even omgeruild" voor de Stella :D Ik las dat sommigen de enkele zweetblad van de Cheyenne juist fijn vinden, omdat ze dan minder breed zitten. Maar ik heb altijd een beetje het vierkantjes gevoel op de barefoot. Hij is breed aan de bovenkant van mijn bovenbenen (vandaar ook de HM hip seatsaver *D ) en mijn knieen staken erg af bij de Cheyenne. De dubbele zweetblad van de Stella vult dat wat meer op. Ookal komen ook mijn benen niet in de buurt van de kniewrong :')

Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden :P Bij de afdruk zie je toch heel duidelijk de randjes van de HD inlages -O- En ik wil graag kunststof veiligheidsbeugels, want deze zijn zo zwaar. En ik wil graag monobeugelriemen. Maar kan dat wel bij een gesloten ophanging :o? En ik moet een andere pommel :D

De m-pommel :=
Afbeelding

De L-pommel :o
Afbeelding

Denken jullie dat een XXL pommel wel zal passen (pmarena)? Of is het onbegonnen werk en moet ik een zachte? Is er iemand die misschien een XXL pommel wil ruilen tegen mijn L pommel? :D

Al met al.....ik ben eindelijk verliefd en paardje ook <3

En ja de manen en staart van mijn paardje zijn errug vies.... Ze horen wit te zijn... Maar hij staat dag en nacht buiten en dat natte weer maakte de grond (en dus pony) niet schoner :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:26

Propjespony :)) Ziet er leuk uit! Ik heb alleen wel n.a.v. de eerste foto een beetje de indruk dat het zadel wel een tikje naar achter kan hebben :o

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:30

Is wel schattig dat zadel, mooi kleurtje ook. De L pommel is vast beter, zo zie je meteen hoe breed die is wauw!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:05

Die M pommel _O-

Je weet dat je gewoon kan meten hè of de XXL netjes aansluit...? :)
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Schoftbreedte/

Zie je niet gewoon de randjes van waar het bont eindigt op het dekje...?
Of liggen je HD inlages verkeerd om, niet met de ronde kant op het paard? :)

Barefoot heeft Mono T beugelriemen met aan beide kanten een T zodat je die om een beugelophangring heen kan doen :j

Kirsha: kan het schuiverig liggen niet simpelweg komen door een te dikke pad / inlages?

Bij Rena werkt een HAF westernpad ook voor geen meter, ding is zo idioot dik gevuld :oo

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:47

Dat kan zomaar zijn, maar dan loop ik er weer tegenaan dat de meeste westernpads zo idioot dik zijn -O- De HAF is inderdaad ook dik, maar die zakt wel goed in op zich. Ik heb van internet begrepen dat showblankets meestal een stuk dunner zijn, maar ik vind ze niet allemaal even mooi en er zijn er dus maar weinig tweedehands te vinden die ook nog aan mijn smaak voldoen :') En ik ben er toch een beetje huiverig voor om zoiets dan weer nieuw te kopen, kost toch weer een stuk meer denk ik.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:53

Citaat:
Bij mijn torsion lijkt het net of de singelstoten te breed zijn voor de singel zegmaar, dat is ook wel lastig met aansingelen!

doen ze dat nog steeds dan?? :( Dat was om te stimuleren dat iedereen ook de originele Torsion singels er bij kocht - gelukkig heeft Westip/FRA ook brede gespen, dus dan kan je uitwijken naar iets anders.
Citaat:
Is er iets veranderd in het filmpje dan....?
Kun je niet even de namen duidelijk bij de verschillende modellen zetten in het filmpje Don :P

Ja, er zijn wat foto's bij gezet van de nieuwe modellen en de namen kan je op de website vinden. De prijzen volgen binnenkort

Godzijdank verschillen smaken - ik vind de Sympanova pad juist wel fijn, lekker, sponsje er over en schoon! en helemaal niet zweterig - maar dat per paard en ruiter verschillen, neem ik aan
Citaat:
wahaha is ie echt oranje Don, dat lijkt zo rood ? Nah oranje moet ik niet hebben hoor.

Als een worteltje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:02

Foto's op je site zijn mooi Don :j
Wel grappig dat op de foto's zonder paard de 'lipica' haast een dressuurzweetblad lijkt te hebben, maar op t paard zie je dat het eigenlijk heel kort is. Komt gewoon doordat de andere modellen nóg minder hebben denk ik :))

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:07

Blijheid schreef:
Foto's op je site zijn mooi Don :j
Wel grappig dat op de foto's zonder paard de 'lipica' haast een dressuurzweetblad lijkt te hebben, maar op t paard zie je dat het eigenlijk heel kort is. Komt gewoon doordat de andere modellen nóg minder hebben denk ik :))

Dankje - ja, het zweetblad is niet heel lang van de Lipica - lengte is sowieso een probleem voor veel Italianen, heb ik het gevoel. :P De rest zijn echt van die endurance postzegels - allemaal prettig moet ik zeggen, want de zweetbladen zijn enkel en er zit geen pakket tussen jou en je paard (ook niet bij het Lipica zweetblad)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:24

I loooove endurancepostzegels. :D
Ik ben heel erg benieuwd naar de prijzen.
Laatst bijgewerkt door jokari op 06-03-14 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:25

Ik vind de ghost Eva er wel leuk uitzien! Is er ook een foto waarbij er iemand in het zadel zit? En die wrong, is dat een dijwrong of zie ik dat verkeerd? :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:44

SuperLiesje schreef:
Ik vind de ghost Eva er wel leuk uitzien! Is er ook een foto waarbij er iemand in het zadel zit? En die wrong, is dat een dijwrong of zie ik dat verkeerd? :D

Die is er wel, maar niet online (nog) :D
Ja, de wrong is een vrij hoge dijwrong.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:10

Mooi hoor :j

Vind elke nieuwe zadel-ontwikkeling interessant, en boomloos al helemaal, dus ben heel benieuwd hoe deze er straks 'in het echt' uitzien/voelen/zitten :j
De oude Ghost was al een mooi zadeltje, al snapte ik niet helemaal waarom het zo lang moest zijn, maar deze zien er nog wat mooier uit. Wat gevormder ook :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:27

Don, zet je een linkje in je onderschrift voor je website? :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:34

pmarena schreef:
Don, zet je een linkje in je onderschrift voor je website? :)

Gut - ja - stom, zal ik eens even doen 8)7

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:37

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:39

De singelstoten van mijn Stella zijn wel iets breder dan handig zou zijn geweest. Maar inmiddels wel soepel, dus gaat prima :)

Ziet er goed uit Jennyxx!
Komt helemaal goed straks met een passende pommel :)
Lichtgewicht beugels staan hier ook op mijn verlanglijstje

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:48

Kwetal, jup, helaas wel :n Opzich vrij logisch natuurlijk, maar niet zo chill haha. Als ze er eenmaal doorheen zijn dan lukt het wel, maar ik singel toch minder vaak aan dan mijn schoftloze pony nodig zou hebben..

Pony staat nu zwaaaar op dieet (zat op het randje van hoefbevangenheid en vertoonde ook symptomen), dus ik heb goede hoop dat als er wat vet bij de schoft weg is dat het zadel beter blijft liggen := Misschien kan je dan eindelijk haar schoft (en schouder) vinden xD

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:07

De Torsion dealers hebben het nooit begrepen.... :o

Oei, dat is niet zo mooi :( voorzichtig af laten vallen hoor!!!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:11

Ze staat nu niet meer op gras, krijgt geen brood etc meer en veel minder kuil. Ook proberen we iig veel met haar te lopen, omdat ze wel wat stijf enzo liep. Gaat nu alweer een stuk beter met haar (met up's en downs, gister was ze wel weer stijf). Voor mij ook een stok achter de deur om echt meer met haar te doen dan tutten :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:28

Kuil is niet al te best voor HB paarden - liefst zo arm mogelijk hooi en inderdaad bewegen, bewegen en nog eens bewegen... (ook goed voor je zelf :D )

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:30

Durf het bijna niet te vragen maar doe het toch :D

Is er iemand die een cherokee of stella mt 1 heeft en wil ruilen voor een lexington mt 1. Met vps.

mijn lexington is door de gedwongenere zit eigenlijk te klein voor me...;(