Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:58

Ik heb het zadel afgelopen vrijdag dus mogen ontvangen met de post. Maar hij is nog heel nieuw zeg maar. Stugge zweetbladen, helaas niet hetzelfde zadel als ik op heb proef gereden. Met dit zadel heb ik veel minder steun.
Maar mijn paard loopt er wel onder en dat deed hij onder andere zadels niet meer. Dan staakte hij alleen maar.
Vrijdag komt Arno weer terug. Dan zal ik het even aankaarten bij hem. Misschien kunnen er wel andere wrongen op.

Afbeelding

Afbeelding

ambre

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:35

En even goed inrijden,dat scheelt echt een stuk hoor.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:04

Ja heb ik ook gehad hoor even een tijdje rijden. Nu zit het heerlijk wil niet meer anders

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:29

Safari: Heb je toevallig op een kalfleren zadel gepast en gereden?

Hier ben ik ook wel een beetje bang voor, heb op een ingereden zadel met kalfsleer gereden. Maar nu een nieuw rundleer besteld, ik verwacht ook dat ik die de eerste tijd helemaal niet fijn vind. Te stug/glad van nieuwigheid en daarmee dus ook de stevigheid niet.
Ik kom ook van een zadel met behoorlijk gedwongen zit, dat het sowieso al losser wordt voor mij, best een beetje spannend :P.

Hebben de gene met lichte naden/biesjes problemen met schoonhouden? Ik twijfel nog erg over de kleur van het biesje, vind wit of zilver of een andere lichte kleur erg mooi, maar is dit na een jaar/jaren ook nog mooi?

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:42

Ik weet eigenlijk niet waar ik op heb gereden. Maar dit is echt glibber de glibber en schuiven erin. Deze is trouwens ook tweedehands van Arno. Of het is gewoon kwestie van wennen.

Zweetblad en vouwen soms ook en dan terwijl ik de beugels er gewoon over heb. Heb hem maar even goed ingevet.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:35

Renee waarom heb je dan niet voor kalfsleer gekozen? De kosten hiervan zijn €125,- dus dat valt mee. De biesjes blijven mooi maar dat is natuurlijk ook altijd afhankelijk van hoe je het zelf onderhoudt. Sommige poetsen hun zadel met regelmaat terwijl de ander het eens per jaar poetst.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:38

mywayzidane schreef:
Renee waarom heb je dan niet voor kalfsleer gekozen? De kosten hiervan zijn €125,- dus dat valt mee. De biesjes blijven mooi maar dat is natuurlijk ook altijd afhankelijk van hoe je het zelf onderhoudt. Sommige poetsen hun zadel met regelmaat terwijl de ander het eens per jaar poetst.

Omdat kalfsleer meer slijtgevoelig & kwetsbaar is, zeker in combinatie met een zachte zit, raadde Arno dit niet aan.

Dit zadel was nog redelijk nieuw en had al echt van die vouwen op het zitvlak.

Ik ben juist bang, dat juist met invetten enzo de biesjes verkleuren, of valt dat wel mee?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:03

Ik heb een zilveren bies en vet 1x per 2 weken in en hij is not niet verkleurt(ondertussen een jaartje oud)

oddyssey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:53

Ik heb een AB zadel van 2jr oud. Biesjes waren oorspronkelijk zilver maar inmiddels wit gesleten. Het lijkt gelukkig alsof de biesjes gewoon wit zijn nu

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:58

Kun je ook kiezen voor een extra zachte zitting zonder kalfsleer?

Ik wil ook geen kalfsleer meer onder mijn bips..... begin 2012 een duur Prestige zadel gekocht (€ 2500 kaal)
geheel dubbel kalfsleer, zo zacht als boter, maar heel mijn zitvlak is sinds vorig jaar
naar de haaien, naden laten los aan beide kanten door mijn zweetbips :o
Kennis van mij had ook een Prestige in kalfsleer, idemdito zelfde verhaal....

Ik wil dus een nieuw zadel, maar ik ben dus nog aan het oriënteren...
(reden: omdat ik op de Prestige niet mooi lang kan zitten, ondanks dat ik heerlijk zit, dwingt het zadel mij in een stoelzit)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:53

listiglisje je hoeft niet perse een kalfslederen zitting te nemen bij arno brandt
een extra zachte zit kun je ook gewoon met rundleder of wat dan ook nemen ;)

bij mij komt hij over 6 dagen een zadel aanmeten :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:12

Ja ik heb al antwoord, alleen schijnt rund weer wel veel gladder te zijn, daar heb ik een hekel aan :+ ik heb nu ook grippy, antislipleer!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:14

Je kon het helemaal zelf kiezen, extra zacht/ kalfs etc.

Maar Arno raadde zelf aan niet de combi met extra zachte zit en kalfs te doen ivm snel slijten..

Een van de 2 kan natuurlijk wel, ik heb voor extra zacht met rund gekozen, maar dit kan natuurlijk ook anders..

Kalfs leer zonder de extra zachte zitting geen optie dan?

Of leren zitvlak, ik vond de combi leren zitvlak met kalfsleer zadel wel erg stroef worden.. M'n rijbroek bleef ook wat hangen aan deze kniewrongen .

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:08

Ik zit graag vastgeplakt Renee, dus ik heb nu ook kalfsleren extra zachte zit, leren zit op mijn rijbroeken en grippy leer op mijn zweetbladen :D

+ ik gebruik op wedstrijd ook nog haftspray op de binnenkant van mijn rijlaarzen :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:13

Haha dan kan je zeker geen kant meer op!
Maar dan kun je misschien beter voor eentje zonde extra zacht zitvlak gaan maar dan met een stugge leersoort? Kalf, rund of suède, verschuif je zeker niet meer ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:17

Misschien kun jij beter voor een klitteband zitting gaan Linda!
Maar ik vind deze zadels sowieso al heel zacht hoor.
Heeft er niemand in je buurt eens een zadel om te proberen?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 00:42

ambre schreef:
Misschien kun jij beter voor een klitteband zitting gaan Linda!
Maar ik vind deze zadels sowieso al heel zacht hoor.
Heeft er niemand in je buurt eens een zadel om te proberen?

klittebandzitting.... :')

Ja ik kan testen, Arno woont een paar km van mijn stal en genoeg bekenden met een AB :) dus dat is geen probleem!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:31

listiglistje schreef:
Kun je ook kiezen voor een extra zachte zitting zonder kalfsleer?

Ik wil ook geen kalfsleer meer onder mijn bips..... begin 2012 een duur Prestige zadel gekocht (€ 2500 kaal)
geheel dubbel kalfsleer, zo zacht als boter, maar heel mijn zitvlak is sinds vorig jaar
naar de haaien, naden laten los aan beide kanten door mijn zweetbips :o
Kennis van mij had ook een Prestige in kalfsleer, idemdito zelfde verhaal....

Ik wil dus een nieuw zadel, maar ik ben dus nog aan het oriënteren...
(reden: omdat ik op de Prestige niet mooi lang kan zitten, ondanks dat ik heerlijk zit, dwingt het zadel mij in een stoelzit)

Volgens mij heb ik hetzelfde zadel als jou Prestige :+ . Hopelijk blijven die problemen mij bespaard.... Maar idd stoelzit is hier ook een probleem....

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:52

Arno heeft mijn zadel weer mee terug genomen, omdat ik er nog niet tevreden mee was. Krijg nu dikkere wrongen erop, en dan stuurt hij hen weer op de post.

Ik heb een onderkant boom etc van 1 zadel en een bovenkant zweetblad en zitting van een ander zadel. Hij heeft van 2 zadels dus 1 gemaakt. Best apart vond ik zelf.

Maar ik had schijnbaar een lastig paard dat niks anders ging passen en ik wou graag tweedehands.

Bij een vriendin van mij heeft hij vandaag nog precies hetzelfde gedaan. Ook van 2 zadels 1 gemaakt.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:55

vandaag is arno brandt geweest met 5 verschillende zadels en heb op alle zadels gereden
de 1e waar ik op zat vond ik meteen erg fijn en dat is hem ook geworden
nu word de bestelling naar engeland gedaan en word als het goed is over 3,5 maand mijn nieuwe zadel geleverd

heb gekozen voor een zadel met een diepe zit en veel en lange wrongen
een extra zachte zit van kalfsleer en een zilverkleurige bies :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:01

Dat hij van 2 zadels 1 kon maken wist ik nog niet! Vet handig :j Ben benieuwd hoe dat uiteindelijk bevalt.

Ik ben nu 1,5 maand verder met mijn tweedehands Passier zadel wat Arno heeft aangemeten voor mijn onverklaarbare paard :+ En nog steeds volop in onze nopjes ermee *\o/* Paard begint weer mooi uit te vullen rond de schoft (maar ff inde gaten houden dat ie niet te smal wordt haha) en loopt als een tierelier eronder. En ik zit nmog steeds fijn, veel minder last van mijn lijf. Top! :)

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:55

Arno krijgt het misschien niet voor elkaar. Even afwachten hij zal gisteren contact opnemen heeft hij niet gedaan.

Ik baal als een stekker kan al 7 week niet rijden, en dat is voor mijn paard nou niet ideaal laten we zeggen

Morgen zelf maar weer contact opnemen

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:27

Even een kleine tip: neem sowieso altijd zelf contact op met kantoor. Arno maakt (zeker nu voor de vakantie) dagen tot ong 0:00 uur voor hij thuis is en gaat dan vaak de werkplaats nog in. Dus neem altijd contact op met kantoor dan kan het zeker niet gebeuren dat er iets perongeluk vergeten wordt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:09

Idd het 0499 nummer op zijn site is in de ochtenden goed bereikbaar.

Missanous: heb jij een extra zachte zit in combi met kalfsleer besteld? Dit werd mij namelijk afgeraden ivm kwetsbaarheid, het zadel waar ik op proef had gereden had dit ook, maar daar zaten echt al van die bobbels op het zitvlak..

Ik heb inmiddels mijn zadel geannuleerd, durfde het toch niet aan, want dit zou van spaarpotje afgaan voor als er iets gebeurd..
Inmiddels een tweedehandse gevonden. Nu geen extra zachte zit maar wel kalfsleer, het is een halve inchmaat kleiner dan die ik eigenlijk besteld had. En iets minder dikke wrongen, maar het zit heel fijn :).

Safari, jij had dat gladde zadel toch?

Ik had Arno ook gevraagd voor een 2e handse, helaas werd dit lastiger. Dus heb er nu zelf een gevonden.

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:13

Ja hij zou mij er nu andere wrongen opzetten zodat ik 'vaster' zit.

Dit krijgt bij waarschijnlijk niet voor elkaar.
Zal morgenvroeg even naar kantoor belle ben alleen bang dat ze me niet kan vertellen of het Arno gaat lukken .

Dit is ook z'n laatste werkweek dus zie het somber in. Baal wel hoor