[FOTO]Show je (nieuwe) harnachement en setjes.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [HK][FOTO]Show je (nieuwe) harnachement en setjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:49

ik vind ze ook niet mooi ;) zouden mijn mega-hoofd pony (C pony met maat Full hoofdstel) ook helemaal niet staan :P

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:50

Ik vind ze niet mooi, maar mijn paard loopt ermee als een zonnetje!
Dus binnekort ga ik er ook een aanschaffen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:51

jadeken schreef:
Ben ik nu serieus de enige die een lage neusriem verschrikkelijk lelijk vind ? :')

Nee hoor, ik vind ze ook lelijk en er zijn maar heel weinig paarden die er geen lelijk uitzient hoofd van krijgen. Maar de functionaliteit is belangrijker dan hoe het er uit ziet.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:56

Ik vind ze ook niet mooi, al vind ik die van Premiera op zich nog wel leuk. Maar inderdaad, als een paard er fijn op loopt is dat toch het belangrijkste.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:00

Die rondgenaaide lage lak is gaaf zeg :9 .

Zelf vond ik een lage neusriem ook nooit mooi maar vind het gelukkig nog wel gaan bij het smalle koppie van Luck. En heb er vandaag voor het eerst mee gereden en merkte meteen verschil :oo :D .
Met de nieuwe lage neusriem, en blauw/witte set :) .
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Calice op 21-09-13 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:01

Ik vind het bij mijn ezel niet lelijk staan! :P Hij loopt er fijn op dus ook al zag het er niet uit had ik hem toch gebruikt.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:04

jadeken schreef:
Ben ik nu serieus de enige die een lage neusriem verschrikkelijk lelijk vind ? :')

Nee ;)

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:07

Laatst bijgewerkt door Shinedown op 21-09-13 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:08

Ik snap inderdaad dat een lage neusriem bij sommige paarden beter is .
Maar mijn C pony met een kort dik hoofd zou het absoluut niet staan :n en bovendien heb ik een hele fijne gecombineerde dus ik hoef er geen .
ALS er ooit eens een bruine lage uitkomt zou ik het heel misschien aandurven hem te kopen maar nu? Nee bedankt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:20

ik rijd ook niet met lage neusriem
mijn paardje heeft het niet voor sperriemen, ik rijd hem nu met een hoge neusriem, ik denk dat hij het zelfde zou reageren op een lage

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:44

Maar wat is het verschil dan? Stiller in aanleuning of wat?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:52

MoniekV schreef:

Doordat het het bit vasthoudt beweegt het bit minder en krijgt het paard ook een druk lichte druk op de neus als je aan de teugel komt (de andere kant als aan welke teugel je komt). Bij jonge paarden kan dat wel fijn zijn omdat ze dan sneller leren sturen. Die hebben ook niet graag wiebelende bitten in de mond. Ik merk zelf als je ze bij paarden aandoet die al langer onder het zadel zijn maar geen sperriem of lage neusriem gewoon zijn dat ze er minder fijn op lopen. Hoe moet ik het zeggen, proberen de druk te ontwijken en daardoor maar zelf in de krul lopen. Veel mensen denken dan daardoor dat hun paard lichter in de hand is, waar dan in dat geval niets van waar is. Uiteraard is dat niet bij elk paard zo. het geval

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:03

Leen_ schreef:
MoniekV schreef:

Doordat het het bit vasthoudt beweegt het bit minder en krijgt het paard ook een druk lichte druk op de neus als je aan de teugel komt (de andere kant als aan welke teugel je komt). Bij jonge paarden kan dat wel fijn zijn omdat ze dan sneller leren sturen. Die hebben ook niet graag wiebelende bitten in de mond. Ik merk zelf als je ze bij paarden aandoet die al langer onder het zadel zijn maar geen sperriem of lage neusriem gewoon zijn dat ze er minder fijn op lopen. Hoe moet ik het zeggen, proberen de druk te ontwijken en daardoor maar zelf in de krul lopen. Veel mensen denken dan daardoor dat hun paard lichter in de hand is, waar dan in dat geval niets van waar is. Uiteraard is dat niet bij elk paard zo. het geval

Oke, ik rijd mijn paard met gecombineerde neusriem. Zou het dan verschil maken?

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:17

Vandaag de harry's horse glamrock silver gekocht bij de hippo in assen

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:17

Iemand enig idee of er een lak neusriem maat
Cob is zonder aansnoer (dus gewone sluiting)? Ponylief vindt de aansnoer neusriemen echt verschikkelijk vervelend

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:48

Misschien handig om daar een apart topic voor aan te maken littlesannie.

Ik vind lage neusriemen onwijs lelijk en pennypony loopt super op haar gecombineerde aansnoer dus ik blijf lekker met aansnoer rijden. :)

Wel een BR adlington in tabacco in bestelling staan dus binnenkort hopelijk foto's! :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:53

Is dat die van FB seline ?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:55

Ja! Of het risico niet nemen?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:00

Geen idee.
Ik had ook interesse in zon hoofdstel maar ik twijfelde.
Omdat het prijsverschil zo groot is ...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:29

Ja hier nog 1 die moet bekenen dat hij er ook behoorlijk fijn oploopt met zo lage neusriem :o tja dus waarom niet gewoon lekker tijdje proberen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 08:17

Tyrcanol schreef:
Kei bedankt !! Ben ik echt blij mee. Ga m zoeken :j

De Eurostar had ik ook nog niet zo lang en was ideaal!
En stiekem vind ik deze mooier :D

marengo verkoopt volgens mij HKM en laura garelli. mss haar eens pb'n. mooie collectie, de blauwe vind ik erg mooi

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 08:22

lage neusriemen vind ik ook wel fijn, zeker voor jonge paarden. Mooi hoofdstel weer die van premiera, zonde dat die van mij werkloos in de kast ligt en blijft liggen :'(

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:58

Leen_ schreef:
MoniekV schreef:

Maar als ik dit zo lees zou een lage neusriem dus strenger inwerken? Aangezien jij zegt dat ze de druk willen ontwijken. Mijn paard is sowieso wel licht in m'n handen, ook met gecombineerde neusriem. Dus denk dat het bij mij niet aan de orde is, maar toch.. Ben altijd weer bang dat iets streng inwerkt terwijl ik met m'n handen alleen verbinding heb en verder geen druk geef..

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:16

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:47

Rianne_ schreef:
Leen_ schreef:

Maar als ik dit zo lees zou een lage neusriem dus strenger inwerken? Aangezien jij zegt dat ze de druk willen ontwijken. Mijn paard is sowieso wel licht in m'n handen, ook met gecombineerde neusriem. Dus denk dat het bij mij niet aan de orde is, maar toch.. Ben altijd weer bang dat iets streng inwerkt terwijl ik met m'n handen alleen verbinding heb en verder geen druk geef..

Lage neusriem moet je vastdoen zoals een sperriem. Aangesloten maar niet afsnoerend. Paarden die enkel een hoge neusriem gewoon zijn kunnen daar heel heftig op reageren, daarop bedoelde ik de druk ontwijken. Het beweegt ook mee wanneer je aan je teugels komt en dat doet een hoge niet en een gecombineerde minder.
Het werkt sterker in doordat het meer een functie heeft. Een hoge neusriem heeft zo goed als geen functie. En een gecombineerde is zoals het zegt een combinatie van hoge en lage, en zit er dus van werking tussenin.