Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:24

Sperriem is nooit verplicht waar haal je dat vandaan?

Maar een keelriem moet er inderdaad wel aanzitten.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:26

Wiwabalia schreef:
Nee sper en keelriem ontbreken

vreselijk dat een sperriem verplicht is!
mag je dan ook niet met een lage neusriem rijden? Daar is overigens toch ook enkel een neusriem? Of wordt die dan gezien als sperriem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:28

Waidida schreef:
Wiwabalia schreef:

mag je dan ook niet met een lage neusriem rijden? Daar is overigens toch ook enkel een neusriem? Of wordt die dan gezien als sperriem?

Dat is dus klinklare onzin werkelijk waar een sperriem is niet verplicht.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:28

Je moet 2 riemen hebben, dat heeft deze niet, daarom mag die op dressuur niet idd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:31

wendy1987 schreef:
Je moet 2 riemen hebben, dat heeft deze niet, daarom mag die op dressuur niet idd :)

Ook dat klopt niet... een keelriem is nog altijd verplicht tenzij je hoofdstel specifiek in de harnachementgids benoemd staat zonder

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:37

Spenk schreef:
Sperriem is nooit verplicht waar haal je dat vandaan?

Maar een keelriem moet er inderdaad wel aanzitten.

O dan is mij info verouderd. Keelriem is er makkelijk aan te maken voor zo’n enkel keertje.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:39

Spenk schreef:
Waidida schreef:

Dat is dus klinklare onzin werkelijk waar een sperriem is niet verplicht.

Vond het al raar, in belgie is dat namelijk ook niet verplicht en nederland staat op vlak van paardenwelzijn vaak nog wat voor op ons -O-

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:09

Waidida schreef:
Wiwabalia schreef:
Mijn paard schuurt ook altijd na afdoen hoofdstel, maakt niet uit bij een hoofdstel of halster, of op welke plek. Die vind het gewoon lekker of heeft een beetje de kriebels, maar dit is bij ons geen ongemak (dat laat ze duidelijk merken).

Het is gewoon dat ze dit pas recentelijk is beginnen doen dat ik me een beetje zorgen maak.

pluisje88 schreef:
Anatomical vison space?

Is dat schuren aan de voerbak moet gewoon een gewoonte gedrag? Wat doet ie als je het hoofdstel afdoet in de bak of ergens buiten? Zoekt ie dan ook meteen iets om te krabben? Ik heb de styx niet maar wel de lingus maar er is naar mijn inziens werkelijk niks wat er kan knellen of drukken aan dat hoofdstel…

die vond ik niet zo geweldig door de gespen die achter de oren zitten, die geven extra druk en dat gaat mevrouw niet leuk vinden ;)
Het schuren doe ze pas sinds kort, en ze doet het niet als het hoofdstel af is maar net als het nog aan is. alsof ze het eraf wil hebben...
Het knelt inderdaad ook nergens, het enige wat misschien zou kunnen is dat het te los is waardoor het haar irriteerd? het schuift overigens ook niet tijdens het rijden, wat ik bij mijn nalanta (bitloos) hoofdstel bv wel heb

Denk je eraan dat ze sinds een paar weken aan het verharen zijn? Dat jeukt ook gewoon hè.

En wat betreft die gespen van die vision space, heb je wel eens gevoeld hoe dik die padding is die eronder zit? No way dat ze die riempjes voelen…

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:11

Spenk schreef:
wendy1987 schreef:

Ook dat klopt niet... een keelriem is nog altijd verplicht tenzij je hoofdstel specifiek in de harnachementgids benoemd staat zonder

Je mag er een losse keelriem aanknopen en dan is het opgelost. Heeft de knhs zelf tegen mij gezegd. Beetje jammer dat het aan de telefoon was dus niet terug te halen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:13

wendy1987 schreef:
Gespen van vision space hebben ze geen last van achter oren. Pad is dik zat achter oren en gespen drukken bij die van mij echt niet daar..
[ [url=m/bfdv7O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga ooit wel voor 1 met sperriem maar voor t springen is deze prima :)

hoe langer ik erover denk hoe beter ik hem vind, Ik vind alleen dat hij zo zwaar en aanwezig oogt. Ik had ook de gently van felix buhler op mijn verlanglijstje staan maar er zijn weer zo. ontzettend. veel. riempjes! en dan vooral de drukpunten die dat veroorzaakt terhoogte van de frontriem.
Is de neusband van de vision space een beetje soepel? bij mijn styx blijft die namelijk in zo'n lelijke grote boog staan.
Edit: Was ik nog vergeten, is dat kopstuk wat fijn? het ziet er zo enorm breed uit dat het lijkt of het net minder oorvrijheid geeft?
wat ik overigens wel fijner vind aan deze is dat er veel meer gaatjes zijn, gisteren deed ik mijn neusriem aan de styx een gaatje lager en aangezien er maar dire gaatjes zijn voor het bit is dat niet zo handig
Laatst bijgewerkt door Waidida op 13-03-23 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:14

pluisje88 schreef:
Spenk schreef:

Je mag er een losse keelriem aanknopen en dan is het opgelost. Heeft de knhs zelf tegen mij gezegd. Beetje jammer dat het aan de telefoon was dus niet terug te halen.

uiteindelijk kunnen ze er niks van zeggen want je hebt wel gewoon een keelriem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:30

pluisje88 schreef:
Spenk schreef:

Maar dat is toch precies wat ik zeg? Keelriem is verplicht.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:48

Waidida schreef:
pluisje88 schreef:

uiteindelijk kunnen ze er niks van zeggen want je hebt wel gewoon een keelriem

Je moet twee riempjes hebben volgens de knhs

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:49

Waidida schreef:
wendy1987 schreef:
Gespen van vision space hebben ze geen last van achter oren. Pad is dik zat achter oren en gespen drukken bij die van mij echt niet daar..
[ [url=m/bfdv7O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga ooit wel voor 1 met sperriem maar voor t springen is deze prima :)

hoe langer ik erover denk hoe beter ik hem vind, Ik vind alleen dat hij zo zwaar en aanwezig oogt. Ik had ook de gently van felix buhler op mijn verlanglijstje staan maar er zijn weer zo. ontzettend. veel. riempjes! en dan vooral de drukpunten die dat veroorzaakt terhoogte van de frontriem.
Is de neusband van de vision space een beetje soepel? bij mijn styx blijft die namelijk in zo'n lelijke grote boog staan.
Edit: Was ik nog vergeten, is dat kopstuk wat fijn? het ziet er zo enorm breed uit dat het lijkt of het net minder oorvrijheid geeft?
wat ik overigens wel fijner vind aan deze is dat er veel meer gaatjes zijn, gisteren deed ik mijn neusriem aan de styx een gaatje lager en aangezien er maar dire gaatjes zijn voor het bit is dat niet zo handig

Alles is gewoon soepel!
En de bovenkant is breed maar bij de mijne niet storend. Ik heb al mijn hoofdstellen met zo'n breed stuk. Vind de mijne fijner dus prima haha!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:57

Mijn paard vindt het brede kopstuk jou t heel prettig. Mijn neusriem staat wel wat rond maar ik heb hem altijd super los. Als ik hem wat strakker zou doen zou hij wel gaan vormen maar heb tot nu toe de moeite er nog niet voor gedaan ;)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:02

pluisje88 schreef:
Denk je eraan dat ze sinds een paar weken aan het verharen zijn? Dat jeukt ook gewoon hè.

En wat betreft die gespen van die vision space, heb je wel eens gevoeld hoe dik die padding is die eronder zit? No way dat ze die riempjes voelen…

sorry, ik had jouw berichtje blijkbaar over het hoofd gezien.
Ze is idd aan het verharen dus dat zou het kunnen zijn, alleen had ze hier vorige jaren nooit last van eigenlijk...
Laatst bijgewerkt door Waidida op 13-03-23 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:02

pluisje88 schreef:
Mijn paard vindt het brede kopstuk jou t heel prettig. Mijn neusriem staat wel wat rond maar ik heb hem altijd super los. Als ik hem wat strakker zou doen zou hij wel gaan vormen maar heb tot nu toe de moeite er nog niet voor gedaan ;)

Ja ik wil hem ook niet strak hebben maar dat erg ronde vind ik echt erg lelijk...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:18

Afbeelding
Geen charmante foto maar hij vormt bij mij wel goed. Zit ook niet strak, kan ik vd week wel een foto van maken indien gewenst. Kan ook niet strakker, want gaatjes zijn op haha!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:26

wendy1987 schreef:
[ [url=m/3lMm4Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geen charmante foto maar hij vormt bij mij wel goed. Zit ook niet strak, kan ik vd week wel een foto van maken indien gewenst. Kan ook niet strakker, want gaatjes zijn op haha!

Oh bij jou valt het inderdaad erg mee! hoeveel ruimte heb je nog bovenop als ik vragen mag? gewoon om te vergelijken met hoe strak de mijne zit om dan straks in te kunnen schatten of die bij ons ook zo mooi zal vormen!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:28

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 13-03-23 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:29

pluisje88 schreef:
Inmiddels wel een maat groter hoofdstel.

wendy1987 schreef:
Wie hadden er hier ook alweer een vision space hoofdstel van kramer? Ik zit er zo over te twijfelen. Zelfde principe als presteq maar iets goedkoper en minder klipjes die in t oog springen..

Hebben jullie foto's op jullie paard ervan? Dan kan ik even verder twijfelen nog namelijk haha!

Hij staat wel een beetje af bij mij maar het stoort mij niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:43

Waidida schreef:
wendy1987 schreef:
[ [url=m/3lMm4Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh bij jou valt het inderdaad erg mee! hoeveel ruimte heb je nog bovenop als ik vragen mag? gewoon om te vergelijken met hoe strak de mijne zit om dan straks in te kunnen schatten of die bij ons ook zo mooi zal vormen!

Ik denk een beetje zoals bij pluisje. Ik zal morgen eens kijken naar hij zit gewoon los. Ik zou nog 2gaatjes kunnen maar die zijn er niet een ik hou niet van strak zetten dus prima zo voor mij haha!

Maar ik zal proberen morgen even foto te maken voor je hoe los die zit!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:44

Zoals te lezen heb ik inmiddels een hoofdstel dat een maat groter is. Dit was een cob en heb nu een full. Mijn paard heeft extra full van micklem multi en full van lingus om

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:49

pluisje88 schreef:
Hij staat wel een beetje af bij mij maar het stoort mij niet.

[ [url=m/gL5gp1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ciwecA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WuKbrL.jpg]Afbeelding[/url] ]

valt inderdaad reuze mee! bij de styx zit er hier langs beide kanten echt een gat van 2 centimeter.

wendy1987 schreef:
Waidida schreef:

Ik denk een beetje zoals bij pluisje. Ik zal morgen eens kijken naar hij zit gewoon los. Ik zou nog 2gaatjes kunnen maar die zijn er niet een ik hou niet van strak zetten dus prima zo voor mij haha!

Maar ik zal proberen morgen even foto te maken voor je hoe los die zit!

dat zou super fijn zijn dankjewel!

pluisje88 schreef:
Zoals te lezen heb ik inmiddels een hoofdstel dat een maat groter is. Dit was een cob en heb nu een full. Mijn paard heeft extra full van micklem multi en full van lingus om

ik las het inderdaad, en die full past wel gewoon mooi?
Misschien ga ik toch nog overstag jongens *\o/*

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:52

Waidida schreef:
Wiwabalia schreef:

Sperriem is niet verplicht. Je mag alleen geen los lusje hebben voor een sperriem. Maar je mag gewoon met hoge neusriem starten.