PS of Sweden en Equestrian Stockholm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:56

Mk1978 schreef:
Marjoleine89 schreef:
Ik heb de paladin van Ps maar mijn paard loopt fijner op haar schockemohle.... zonde want vind het echt een prachtig hoofdstel

Oh... ik was toevallig aan het kijken voor de paladin... enig idee wat het verschilt buiten de schockemohle?
Flying change vond ik ook mooi!!

De breedte van het kopstuk achter de oren denk ik, schockemohle is wat subtieler

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:58

Sammiex2000 schreef:
Ik zit een beetje te twijfelen, vind flying change heel mooi, maar kan ook gewoon een losse anatomische neusriem bestellen voor aan mijn gewone hoofdstel en weet dan niet zo goed wat het verschil is en vind het wel heel duur dan

De vorm van het kopstuk (bovenop tussen de oren dus) is ook wel erg fijn van PS, maar naast dat en de vorm van de neusriem is er bij de flying change niet zoveel verschil nee. Ohja, de 'cradles' waar het bit in hangt is ook anders dan bij gewone hoofdstellen, info daarover vind je normaal wel op de website :j

Ballard_L

Ik heb de high jump en vind die heel fijn :) heel mooi, soepel leer en mijn pony loopt er veel beter op. Maar laatst vroeg ik me wel af: mag je met dit hoofdstel wel dressuurwedstrijden rijden?

Keizerinnnn

Maar nooit problemen ondervonden met het rijden met bandages zonder onderlappen? Rijd altijd eig maar vind ze zonder stuk mooier staan haha

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:01

Ballard_L schreef:
Ik heb de high jump en vind die heel fijn :) heel mooi, soepel leer en mijn pony loopt er veel beter op. Maar laatst vroeg ik me wel af: mag je met dit hoofdstel wel dressuurwedstrijden rijden?

Daar vrees ik voor, aangezien het niet eens is toegestaan om bij een gewoon trens hoofdstel zonder die stomme sperriem te rijden :') :')

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:06

V_Naomi schreef:
Ballard_L schreef:

Daar vrees ik voor, aangezien het niet eens is toegestaan om bij een gewoon trens hoofdstel zonder die stomme sperriem te rijden :') :')

Ja en volgens mij moet je een keelriem hebben en mag je ook geen mexicaanse neusriem gebruiken. Daar lijkt deze wel echt op. Misschien moet ik de knhs eens mailen voordat ik straks op wedstrijd ga en het niet mag...

Edit: het mag wel! Zie plaatje:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:18

Mk1978 schreef:
Mijn paardje zit net een beetje tussen cob en full, hoe vallen de hoofdstellen vwb maat?

Ligt aan het model hier ook tussen cob en full mijn pioneer is een full met cob neusriem maar heb ook de GP fly change en die is volledig full en dan gaat de neusriem net dicht!

Kelszz_

Re: PS of Sweden en Equestrian Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:21

Afbeelding
Oké in het echt is hij nog mooier <3

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:28

Oh wauw die Blueberry staat super gaaf magootie!

Persoonlijk heb ik het wat minder met pastel achtige kleuren dus de nieuwe collectie spreekt me wat minder aan.

Vandaag heb ik de Brick Orange nog binnen gekregen in full dressuur. Ik was erover aan het twijfelen of ik hem zou kopen omdat ik een oranje dekje van Eskadron heb, maar sinds ik ES dekjes heb, vind ik de pasvorm van Eskadron echt prut :')
En ben blij dat ik de Brick Orange nog heb kunnen strikken met korting want hij lijkt nu op veel siteswel uitverkocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:12

V_Naomi schreef:
Sammiex2000 schreef:
Ik zit een beetje te twijfelen, vind flying change heel mooi, maar kan ook gewoon een losse anatomische neusriem bestellen voor aan mijn gewone hoofdstel en weet dan niet zo goed wat het verschil is en vind het wel heel duur dan

De vorm van het kopstuk (bovenop tussen de oren dus) is ook wel erg fijn van PS, maar naast dat en de vorm van de neusriem is er bij de flying change niet zoveel verschil nee. Ohja, de 'cradles' waar het bit in hangt is ook anders dan bij gewone hoofdstellen, info daarover vind je normaal wel op de website :j

Dank je wel, dan houd ik mijn goedkope hoofdstel met een lakneusriem. Snap dat de pasvorm heel fijn is en dat hij zenuwen vrij houdt, maar mijn paard loopt ook al prima op het zacht onderlegde hoofdstel wat ik nu heb

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:16

Wauw kelsz, die kleur is super mooi!

Ik heb sinds deze week ook mijn eerste twee ES dekjes! Ik gebruikte voorheen alleen Le Mieux maar deze zijn ook erg fijn vind ik. Blijven mooi liggen!
De Moroccan blue & Amazonite. :D Steel blue was ook mooi geweest denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:36

MightyJoe, gaaf!! Staat heel mooi! Wat een tof paard voor alle kleuren dekjes zeg! Ik zou ze allemaal willen :P haha! Vind ik ook vaak over zwarte, daar staat werkelijk alles op <3

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:38

Staat gaaf die blueberry op je vos magootie!

Mooie roze zag ik nog voorbij komen.
Gaaf staan die kleurtjes Joe

Mijn Walnut is al onderweg vanuit zweden *D

Ik heb de Nirak. Super fijn hoofdstel. Achteraf had ik wel Cob kunnen nemen. Nu Full en alles bijna oo hoogste gaatje _O-

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:43

EdkingEnzo schreef:
_Zeppelin schreef:
Hier is vandaag de lavendel binnen gekomen *\%/*

Heeft er iemand een foto van d3 Walnut op een schimmel? :o

Hoop ik binnenkort te maken! Ik heb hem besteld voor mijn PRE :D

Oehh ben benieuwd! Je hebt niet ook toevallig de pistachio? :D

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:47

Afbeelding lavender meteen uitgeprobeerd <3

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:49

Beschermers bij mij 2 blauwe :)
Morgen alles weer even op de foto zetten.
Afbeelding

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:05

Afbeelding

Ik kon het niet laten :=

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:24

Je mag dressuur wel zonder sperriem rijden hoor, dat doe ik al jaren :)
Je moet alleen wel een keelriem hebben, die is wel echt verplicht

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:26

Ik heb al tig dressuur en springwedstrijden met de Nirak gereden. Geen probleem mee gehad.
Bij mijn weten mag je gewoon starten met de PS hoofdstellen.

Zonder sperriem mag officieel alleen als je geen lusje voor een sperriem aan je neusriem hebt. Maar hier wordt niet zo goed op gelet geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:31

Zonder keelriem mag inmiddels ook gewoon :) mits je dan een hoofdstel hebt zoals de micklem/pioneer etc.

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:37

SteffiiY schreef:
Yeah :D Ik heb eindelijk de dusty pink kunnen vinden en besteld! :D Met dank aan Iris van dit topic *\o/* <3

Waar??? Die wil ik ook nog zo graag!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:01

Mijn schimmel met de PS merlot <3
Ik twijfelde of het mooi zou staan onder mijn bruine zadel, maar nu ben ik echt om. Vind het zo chique!

Afbeelding

Wat een leuk paard MightyJoe! Kleuren staan je paard goed :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:06

Wow heel mooi!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:11

Pattypaard schreef:
Ik heb al tig dressuur en springwedstrijden met de Nirak gereden. Geen probleem mee gehad.
Bij mijn weten mag je gewoon starten met de PS hoofdstellen.

Zonder sperriem mag officieel alleen als je geen lusje voor een sperriem aan je neusriem hebt. Maar hier wordt niet zo goed op gelet geloof ik.

Lusje mag tegenwoordig gewoon blijven zitten :j

*terug in meeleesmodus :+

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:35

Mk1978 schreef:
Mijn paardje zit net een beetje tussen cob en full, hoe vallen de hoofdstellen vwb maat?

Ik vind mijne redelijk klein vallen. Ik heb een stang en trens & de bakstukken zitten bijna op de laatste gaatjes (bij de full, terwijl ze normaal wat tussen cob en full in zit) maar de neusriem is dan weer wel normaal van maat!