[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:52

VPS loos: ik heb al ruim 8 jaar een VPSloos zadel. Gebruikt op paard met een knoeperd van een schoft en nu omgebouwd voor mijn brede ronde paard. Ik heb die ouderwetse flex inlages. Maar ook met dubbele inlages gereden. Je kan heel goed VPSloos rijden. Gewoon even knutselen tot je de ideale padvulling hebt. Mijn oude paard heeft altijd heerlijk gelopen en ik heerljnk gezeten. Mijn huidige paard is ook blij onder Barefoot zonder VPS.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:52

dierfysio schreef:
Geryon schreef:
Als een van jullie trouwens een ghost te koop heeft, hoor ik het graag!

Heb een libra brs gekocht, ben benieuwd!

Die van Yvonne? Had ik ook oog op, maar dan kan ik die uit mijn hoofd zetten dus.

Ja die is het inderdaad. Sorryyyy! :P

Ben ook erg benieuwd!

Heb besloten dat ik eerst andere boomloze zadels ga kopen (geld lenen :+) En dan bekijk welke ik wil houden. Dus niet eerst bf weg, durf het toch maar niet _O-

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:00

dierfysio schreef:
jomaro schreef:
Dierfysio waarom kan je de ghost uit je hoofd zetten?
.

niet ghost, ik was aan het nadenken over een libra brs in bruin die yvonne te koop heeft (had?). als iemand ineens een libra brs heeft gekocht, zal dat die wel zijn, en kan ik die dus niet kopen dan. wat prima is, want had ik maar eerder moeten beslissen. :D

er is een lichtbruine london 2 te koop, maar het is een nieuwe en dus is de prijs :wow: . als ik mijn boomzadel op tijd verkoop, zou het kunnen, maar vrees dat dat 'm niet gaat worden. -O- jammer wel.

Ik had het dus wel goed gehoord? :) jammer dat het geldboompje maar niet groeit..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:09

Verwijderd, gaat een beetje fout met posten, zie bericht hieronder :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-03-14 11:18, in het totaal 3 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:09

M_hartje_M schreef:
Pfffff wat een teleurstelling -O-

Hele dag op mn pakketje gewacht, komen ze morgen pas...

_-:( Da's ook balen zeg -O-

Kwetal schreef:
Hij is knal oranje... :D

Lorica is kunst nubuck - lichter en sterker dan leer en er is geen beestje voor doodgegaan. Ik weet niet meer uit mijn hoofd wie de producent is. Ze maken er ook schoenen en bankstellen van...

Hoe heten ze ook alweer, iets van Giardino ofzo toch geloof ik....? :)

[edit] Aha Giardini dus :P

Is mooi spul, heb ik (denk een jaar of 8) geleden een keer een map met samples van opgevraagd, is echt degelijk hi-tech materiaal :j http://www.giardini.com/Giardini/index.html

Ik vond van de eerste originele Ghosts alleen dat "geweven" zwarte spul niet zo'n succes, met die plaklaag op de achterkant -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:22

De singelstoten van mijn 2de hands nieuwe drytex Cheyenne waren in het begin ook heel stug, maar dat word door gebruik steeds soepeler. :j

En ik moet huisarts toch gelijk geven met de problemen die ik gehad heb met mijn lijf. Maar nu ik weer fanatieker rij heb ik minder problemen met mijn lijf dan voor die tijd (vorig jaar). :o

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:48

Denk dat ik mijn vraag hier wel kan droppen :D
Ben al jaren enthousiast gebruiker van de Barefoot. Heb een London en sinds een tijdje ook een Cherokee voor op m'n Tinker.
De Cherokee heb ik aangeschaft om mee buiten te rijden en zo af een toe een parcoursje/babycross mee te rijden.
Nu heb ik extra brede Barefoot beugelriemen aan de Cherokee met hele mooie Barefoot beugels, maar ik wil voor het springen toch veiligheidsbeugels gaan gebruiken.
Kan ik "gewone" smalle beugelriemen aan dit zadel hangen met die "gewone" veiligheidsbeugels, of gaan deze dan erg schuiven?
Bestaan er ook Barefoot veiligheidsbeugels voor aan de bredere beugelriemen?
Hoop dat iemand me kan helpen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:49

Hier is de ophanging ook breder dan de beugelriem, maar schuift eigenlijk helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:53

Ik heb ook altijd met smalle riemen gereden, nooit problemen mee gehad :)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:02

Fijn om te horen! Ga het binnenkort eens uitproberen.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:13

Marcella schreef:
De singelstoten van mijn 2de hands nieuwe drytex Cheyenne waren in het begin ook heel stug, maar dat word door gebruik steeds soepeler. :j

En ik moet huisarts toch gelijk geven met de problemen die ik gehad heb met mijn lijf. Maar nu ik weer fanatieker rij heb ik minder problemen met mijn lijf dan voor die tijd (vorig jaar). :o

Goed om te horen marcella! Mijne is ook tweedehands en ook al wel gebruikt. Ik ga hem gewoon veel gebruiken dan komt het helemaal goed.

Ik ben alleen nog niet over de riemen en beugels uit er is zoveel keus!
Ook heb ik de bruine en als je zomaar bruine riemen bestelt via internet is de kleur toch vaak heel anders lastig lastig keuzes keuzes :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:17

Citaat:
Hoe heten ze ook alweer, iets van Giardino ofzo toch geloof ik....? :)

[edit] Aha Giardini dus :P

Oh ja - knap van je - ik ben dement aan het worden :+

I
Citaat:
k vond van de eerste originele Ghosts alleen dat "geweven" zwarte spul niet zo'n succes, met die plaklaag op de achterkant -O-

Dat zit er nog steeds aan - het is "carbon" sterk, kan niet aangetast worden door zweet... heb nog niet veel lijm kunnen ontdekken, dat is weg - het is echt een heel ander zadel geworden.

Ik heb nu ook een EVA - met een rubber boom (niet een rubberboom :P ) Best interessant...moet ik nog eens op mijn gemak uit elkaar pulken.

Had BuitenZinnig het videootje al gedeeld?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:20

Ja het is wel mooi spul, hij had toen alleen de versie zonder sticker moeten hebben, bij die van mij zat zelfs het witte velletje er nog achter zeg maar maar op een gegeven moment ging dat natuurlijk los en kwam de plakkerigheid vrij, blegh :P

Ik vind deze nieuwe er echt heel mooi als een 2.0 versie uitzien +:)+
Vind het kapje over de cantle ook erg mooi.

Ja Soeske (of iemand anders?) had de link geplaatst volgens mij :j

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:25

Ik ben heel benieuwd naar de ghost eva, zou die graag willen proberen! Knappe modellen zitten er tussen don!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:37

Ik heb nog een nieuwere geplaatst gister ochtend? Met de EVA Quilty er in? Ik ga nu eens even naar de paarden toe - iedereen veel plezier vandaag :wave:

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:39

Hallo iedereen, zou ik hier even binnen mogen vallen met een vraag?
Ik ben in het bezit van een ghostzadel, alleen ik vind de pad die bij de ghost zit maar een onding. Nou ben ik op zoek naar een andere pad. Wat raden jullie mij aan qua merk en pad?

Groetjes Jenny

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:41

Even een vraagje tussen de bedrijven door: Is er hier ook iemand met een Arizona met VPS die al een tijdlang echt intensief is gebruikt? Mijn Arizona is inmiddels goed ingereden maar blijft best stug en daardoor schuift de boel ook constant :( Als ik het vergelijk met mijn oudere London, daar is het leer veel soepeler (en dan bedoel ik niet zozeer het zadel zelf, maar echt het leer op zich), is er een kans dat dit bij de Arizona ook nog gebeurt of blijft deze van zichzelf gewoon veel stugger?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:28

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:10

wahaha is ie echt oranje Don, dat lijkt zo rood ? Nah oranje moet ik niet hebben hoor. :D
die EVA vind ik idd prachtig. :j

bah, M_hartje_M, zit je daarvoor een hele dag te wachten zeg. Ik duim dat je het vandaag echt hebt !

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:01

Ik geloof dat ik de enige ben, maar ik vind de ghost zadels echt lelijk....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:16

Dat filmpje is eng!! Haha. Vind ze wel errrug gaaf

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:19

Kirsha schreef:
Even een vraagje tussen de bedrijven door: Is er hier ook iemand met een Arizona met VPS die al een tijdlang echt intensief is gebruikt? Mijn Arizona is inmiddels goed ingereden maar blijft best stug en daardoor schuift de boel ook constant :( Als ik het vergelijk met mijn oudere London, daar is het leer veel soepeler (en dan bedoel ik niet zozeer het zadel zelf, maar echt het leer op zich), is er een kans dat dit bij de Arizona ook nog gebeurt of blijft deze van zichzelf gewoon veel stugger?

Ik heb een goed ingereden arizona maar herken het niet wat je zegt.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:23

Geryon schreef:
Dat filmpje is eng!! Haha. Vind ze wel errrug gaaf

Haha ja, ik heb het geluid ook uitgezet. Mijn volume stond maximaal toen het filmpje begon. Schrok me rot :p

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:48

dodootje schreef:
Kirsha schreef:

Ik heb een goed ingereden arizona maar herken het niet wat je zegt.

Okee, dus de jouwe is wel soepeler? Ik heb nog steeds hoop dat de mijne dat na veel gebruik en invetten ook wordt :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:18

Is er iets veranderd in het filmpje dan....?

Kun je niet even de namen duidelijk bij de verschillende modellen zetten in het filmpje Don :P

Kirsha: zit het verschil hem er niet voornamelijk in dat de Arizona van nubuckleder is gemaakt en de London van Softleder...? :)

Mias: ik vond de Equitex pad speciaal in Ghost-model op de markt gebracht, wel een erg mooi ding :j
Echt 100.000 keer beter dan die rare zweterige ribbelpad van (de oude) Ghost zelf :o