[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:36

Mandy_89 schreef:
Iemand hier nog interesse in een Ghost firenze zwart vetleer incl pad?

Welke maat? Zelf geen interesse, maar het helpt wel sneller verkopen. Zet 'm ook op Facebook verkoop groepen ;)

Ik zit hier ongeduldig te wachten op het testzadel, DHL is gewoon al sinds donderdag middag niet meer bij het ophaalpunt gekomen -:(- -O- Het pakketje werd vrijdag ochtend daar afgeleverd, dus ik dacht het zadel ondertussen wel al hier te hebben |(

Verder wel nog steeds gewoon tevreden met de flamenco hoor, maar de western quevis is zo mooi... :~

Afbeelding

Sintara

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 07:46

Mijn nieuwe zadel is ook al kwijt bij DHL.. Doet er al bijna twee weken over

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:51

Iemand ervaring met heavy duty inlages onder ghost? Gaat dit meer schuiven dan met de standaard inlages?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:19

Ik heb de heavy duty inlages in mijn barebackpad gehad een paar jaar geleden en ze zijn wel vrij hard, dus dat zou eventueel meer kunnen schuiven. Maar met Ghost en heavy duty inlages heb ik geen ervaring.

Sintara, wat rot! Hier hebben zowel ik als de verkoper / verstuurder DHL en het pakketstation belaagd met telefoontjes, en ze hebben beloofd vanmiddag het zadel op te komen halen :D

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:29

Weet er iemand of dat er onder flexibele zadels een speciale drukverdelende pad moet? Ik heb overmorgen een pasconsult dus zoals ik al eerder zei en ik ben al een beetje aan het rondkijken of er een pad onder moet of niet. Dit hangt waarschijnlijk af van het merk en de rug van mijn pony? Ik zou graag een cellpad er onder leggen of een halfpad van edix die ze vaak onder de tudor leggen. Mijn pony is wel al heel erg breed van schoft (XXL bij vorige tekna) dus is dat dan wel goed of maak ik het dan nog alleen maar breder?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:42

isabel67 schreef:
Weet er iemand of dat er onder flexibele zadels een speciale drukverdelende pad moet? Ik heb overmorgen een pasconsult dus zoals ik al eerder zei en ik ben al een beetje aan het rondkijken of er een pad onder moet of niet. Dit hangt waarschijnlijk af van het merk en de rug van mijn pony? Ik zou graag een cellpad er onder leggen of een halfpad van edix die ze vaak onder de tudor leggen. Mijn pony is wel al heel erg breed van schoft (XXL bij vorige tekna) dus is dat dan wel goed of maak ik het dan nog alleen maar breder?

Dat zou de persoon die komt passen moeten kunnen beoordelen..... het hangt altijd af van het type zadel, de toestand van de rug van ht paard en van de ruiter

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:43

Én van de lengte van de ritten die je maakt :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:49

Nala schreef:
Sintara, wat rot! Hier hebben zowel ik als de verkoper / verstuurder DHL en het pakketstation belaagd met telefoontjes, en ze hebben beloofd vanmiddag het zadel op te komen halen :D

Oh ik duim voor je! Volgende keer ga ik het toch maar ophalen in Limburg denk ik, tjongejonge. Zowel ik als de verkoper hebben DHL belaagd maar tot nu toe geen succes =/

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:54

Ik had dan ook zeker voor PostNL gekozen in plaats van DHL... Voor die paar euro (ik woon ook in Limburg en verkoop vrij veel. Mocht het de koper niet uitmaken ietsje meer te betalen, dan stuur ik altijd met PostNL)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:55

Daar had de verkoper juist weer heel slechte ervaringen mee _O-.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:57

Ik heb met DHL ook slechte ervaringen, DPD en GLS doen het hier beter :)

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:06

Klinkt idd wel logisch, dan wordt dat even afwachten tot vrijdag :) Bedankt! Hele lange ritten doe ik trouwens (nog) niet want mn paardje is niet zo betrouwbaar op straat momenteel, daar is nog veel werk aan. Ik rij nu vooral gewoon in de buitenpiste dressuur en dat meestal een klein uurtje.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:07

Hey allemaal! Sinds gister heb ik een gaucho zadeltje naast mijn barefoot zadel.

Zijn er hier meer die een gaucho zadel hebben? Wat voor pad hebben jullie eronder?

Ik heb er twee leuke pads bij gekregen, maar beide hebben een dikke rand vulling aan de voor en achterkant en minder in het midden. Dat lijkt me niet zo heel lekker zitten voor m'n pony, maar misschien hoort het zo?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:17

Sommige pads hebben die dikke opstaande rand zodat het zadel daar goed tussen in ligt, maar ik ken ze alleen bij westernzadels (was een tijdje een mode-verschijnsel).

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:18

DHL is een drama en ze kunnen ook niet autorijden (maar dat is weer een heel ander verhaal) :D

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:30

DubbelDun schreef:
Sommige pads hebben die dikke opstaande rand zodat het zadel daar goed tussen in ligt, maar ik ken ze alleen bij westernzadels (was een tijdje een mode-verschijnsel).

Hmm het ding met deze pads is dat ze maar net iets langer zijn dan het zadel zelf, dus de kussens komen op die randen te liggen..

Ik heb voor nu twee westernpads op de kop getikt voor eronder, eentje van vilt en een zo'n zachte. Ik ga eens kijken hoe dat eronder ligt. De laatste optie is om nieuwe originele pads erbij te kopen, maar ik ik vind tot nu toe alleen buitenlandse verkopers en dat vind ik toch een klein beetje spannend altijd :D

Edit:
Oké na nog wat onderzoek kwam ik een filmpje tegen in een taal die ik niet spreek, maar wat ik uit de gebaren kon opmaken, is dat het inderdaad zo hoort dat de pads aan de voor en achterkant dikker zijn, volgens mij om het zadel wat meer vorm te geven..?

Maarrrr ze hebben er dan wel nog een dikke pad onder, lijkt wat op een viltpad.
(Dit is de video https://youtu.be/ATspU9OPEnI )

Ik ga dus eens de western viltpad gebruiken en daar de pad die ik erbij kreeg op doen en dan zien hoe dat ligt.

Ik vind het gave zadels maar er is niet zoveel over te vinden helaas!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:45

Ik ben er volgens mij aan uit: ik ga kijken voor een Hidalgo zadel. Zowel de Cordoba 2 als de Valencia 2 basic spreken me wel aan. Qua opbouw zijn ze zeer gelijkend met mijn Silverado en die bevalt me enorm qua rijgevoel en drukverdeling.

Alleen één dingetje. Ik moet echt een zadel kunnen testen. Ik ben heel klein van gestalte waardoor de standaard zaken niet persé goed zijn voor mij. Ik moet echt kunnen zien tot hoe ver het zweetblad komt etc. Zeker in dit geval, want de stijgbeugelriemen kunnen enkel onder het zweetblad. En het grote probleem is, is dat er geen enkele zadelpasser in België dit merk verdeeld en de zadelpassers uit NL die wel de grens oversteken, beperkt zijn tot boven Brussel ongeveer. Laat ik nu net onder Brussel wonen, tegen de Waalse grens.. De kosten van alleen al het consult lopen ook enorm op dan. Niet dat ik dat er niet voor over heb, de kans is groot dat ik een zadel zou aanschaffen en dan vervalt meestal (een deel van) het consult toch. Dus moesten jullie iemand kennen die dat wel zou zien zitten, evt een 'pasronde' let me know. Ik moet sowieso nog even wachten tot mijn BF Madrid en overig paardenspul verkocht is.

Heb trouwens ook even in het Frans gegoogeld maar daar kennen ze Hidalgo al helemaal niet :')

Mijn andere optie is een Wintec Pro Endurance maar dat is slightly off-topic omdat dit geen boomloos zadel is uiteraard. Maar ik twijfel hierover, omdat een kennis me vertelde dat de boom van deze zadels juist niet goed is voor platte tafelmodel ruggen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:05

Jackytje, misschien kan iemand uit NL een deal maken met Mindful om bij jou aan huis te passen??? Zij woont in je buurt....

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:28

Ik zag net dat Horse Stuff en more toch verder komt dan ik dacht, eind augustus is er een pasroute die langs Brussel passeert. Dus misschien dat ik er nog bij kan. En desnoods moeten we een aparte pasroute organiseren.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:35

Yessssss mijn pakketje is zojuist omgesprongen naar 'Abholung erfolgreich'! *\%/*

Nu nog wachten totdat het van Hessen naar Aachen afgereisd is _O-

Jana2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:51

isabel67 schreef:

Over het algemeen wordt een drukverdelende pad wel aangeraden...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:01

Mijn zadelpasafspraak van aanstaande dinsdag wordt (hoogstwaarschijnlijk) verzet ivm de hitte.
Ergens jammer, want ik heb er echt zin in, maar ik kan echt niet tegen de hitte en voor Fi vind ik het ook zielig, dus even afwachten wanneer het dan wordt :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:48

Mijn zadel is nog onderweg, dus ik moet ook gaan kijken hoe ik die een week ga testen... 5 uur in de ochtend :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:49

Dat lijkt me wel het beste moment, ja :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:09

Ja met dit weer, poeh! Mijn paard blijft voorlopig gewoon lekker bakken in de wei {:}