Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Safiera schreef:Ik ben persoonlijk ook van mening dat je aan het einde van de dag nog het beste een boomloos kunt hebben![]()
Maar misschien is de redenatie dat een boomzadel stijf is, recht is, paard scheef, zadel blijft recht en paard wordt steeds rechter doordat de belasting 'recht' is met het boomzadel? In die zin zou boomloos scheef mee kunnen gaan, scheef belasten en paard niet rechter laten worden.
Dat zou dus de redenatie kunnen zijn. Ikzelf heb juist het tegenovergestelde meegemaakt, paarden blijven scheef onder een boomzadel, en worden rechter, of makkelijker recht onder boomloos.
Het is de taak van een zadel ook niet om een paard recht te richten. Dat dient een trainer/ruiter te doen!
Safiera schreef:Ja, maar dat is dus precies niet zo. Als het paard scheef is en het zadel recht, dan wordt de rug dus scheef belast. En dan worden juist de delen die terug zouden moeten groeien meer belast... Dus wordt het paard nog schever. Maar... Dat merk je niet, want het zadel blijft rechtIk ben persoonlijk ook van mening dat je aan het einde van de dag nog het beste een boomloos kunt hebben![]()
Maar misschien is de redenatie dat een boomzadel stijf is, recht is, paard scheef, zadel blijft recht en paard wordt steeds rechter doordat de belasting 'recht' is met het boomzadel? In die zin zou boomloos scheef mee kunnen gaan, scheef belasten en paard niet rechter laten worden.
Hester schreef:Ja, maar dat is dus precies niet zo. Als het paard scheef is en het zadel recht, dan wordt de rug dus scheef belast. En dan worden juist de delen die terug zouden moeten groeien meer belast... Dus wordt het paard nog schever. Maar... Dat merk je niet, want het zadel blijft rechtEn wat niet weet, wat niet deert...
Sheran schreef:Ik ben nog steeds blij met mijn London, maar ik heb steeds het probleem van te weinig schoftruimte. De onderkant van het zadel is bij de schoft wat laag. Ik rijd nu met een speciale barefoot pad met dubbele inlages, maar dan nog heb ik dat probleem, terwijl mijn paard geen extreem hoge schoft heeft. Zodra ik erop ga zitten zakt het zo erg in dat er geen ruimte meer is tussen schoft en zadel. Meer inlages pasten er niet in, ik heb er nog een gelpad tussen gelegd en nu is er net een pietsie ruimte, maar een gelpad drukt natuurlijk wel weer wat op de rug en houdt dus de ruggegraat niet vrij... wie heeft dit probleem nog meer?
Cambiar schreef:Boomloos is een oplossing voor mensen die de centen niet hebben (zoals ik nu ook) om een boomzadel van kwaliteit aan te schaffen en zich van a tot z te laten bijstaan door professionelen.
Cambiar schreef:Boomloos is een oplossing voor mensen die de centen niet hebben (zoals ik nu ook) om een boomzadel van kwaliteit aan te schaffen en zich van a tot z te laten bijstaan door professionelen.
Blijheid schreef:Cambiar schreef:Boomloos is een oplossing voor mensen die de centen niet hebben (zoals ik nu ook) om een boomzadel van kwaliteit aan te schaffen en zich van a tot z te laten bijstaan door professionelen.
Dat ben ik toch echt niet met je eens.
Als ik op dit moment een boomzadel compleet op maat zou laten maken dan weet ik zeker dat het over een paar maanden niet meer past, omdat mijn pony erg veranderd. Hij zal ook blijven veranderen, omdat zijn training (door mijn eigen gezondheidsproblemen) op en af gaat. Soms een paar maanden fanatiek, soms een paard maanden bijna niet rijden. Ik geloof niet dat je dat met een boomzadel kan opvangen, in elk geval niet zonder hulpmiddelen (pads ed). Dat is mijn reden om voor boomloos te kiezen, ik wil iets dat meeveranderd met mijn pony.
Cambiar schreef:dat denk ik niet , boom of loos, het heeft beiden zijn voor en nadelenBoomloos is een oplossing voor mensen die de centen niet hebben (zoals ik nu ook) om een boomzadel van kwaliteit aan te schaffen en zich van a tot z te laten bijstaan door professionelen.