Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FennaK

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:06

Waar dienen de bitclips eigenlijk voor? Dat het bit nog stiller ligt?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:07

Om de druk vh bit op de lagen/mondhoeken te verminderen.
Je krijgt meer druk op de neusriem.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:13

Ik gebruik de bitclips aan mijn spring-hoofdstel.
Als mijn paard dan een enorme wapper maakt, dan zit ik hem tenminste niet direct zo in zijn mond.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:24

Okee, maar de meeste paarden reageren er eigenlijk minder fijn op?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:51

Ja idd, mijn merrie reageerde ook niet fijn op die bitclips. Vond het wel de moeite waard om het eens te proberen.. eenmalig dus.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:16

Enige verschil met de nieuwe multi hoofdstellen is dat de neusriem dikker is, is mij verteld bij de Paardendrogist..

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:52

San schreef:
Oke dan hoop ik dat dat bij ons ook zo gaat. Nu kan hij echt net dicht. Groot paard, groot hoofd.

Ja rekt nog wel wat uit. Heb bij de mijne eerst zelfs een gaatje erbij gemaakt omdat ie niet dicht ging. Die gebruik ik nu alleen bij een winterbaard. In de zomer gaat ie een gaatje kleiner. Dat kom in begin niet

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:04

2005 schreef:
Iemand had hier de vraag hoe de nep micklem viel, ik vind het als een ruime full vallen (mijn paard heeft normaal een cob). Hij mag dus weg.

Verder wel een gaaf hoofdstel!

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Hoeveel vraag je ervoor (overkopen)?
Het is inderdaad een gaaf hoofdstel :)

Amazone84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:10

Ik ben van plan de Rambo Micklem te bestelen, ben alleen heel erg aan het twijfelen over de maat, Full of Extra Full. Het is voor een Fries, hoofdstel maat Full maar halster maat Cob. Zijn er meer mensen met een fries met dit hoofdstel?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:50

Misschien kan je het gewoon meten?
De ene fries is de andere niet, net zoals je in warmbloeden ook van pony tot x-full kan gaan.
Afbeelding

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:24

Vandaag voor het eerst met het hoofdstel gereden. Het kan toeval zijn, maar ik vind het verschil voor nu opzienbarend. Morgen met clips uitproberen. Heb ze er alvast aangezet. Is er niet erg weinig ruimte voor de clips aan het hoofdstel? Voor mijn gevoel zitten de clips tegen het riempje voor de kin aan. Gaat het riempje daar niet kapot van?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:15

Heb je hem wel goed aangedrukt San? Hij moet echt klik zeggen. Dat zit ie vrij vast en kan ie iig niet zoveel bewegen dat ie schade aanbrengt.

Als plaatje:

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:51

ik heb ze een paar keer geprobeerd en moest inderdaad ook flink wat kracht uitoefenen om ze er in te klikken.
had eerst niet in de gaten dat dat de bedoeling was, dus heb ze ook eerst er aan gehad zonder dat ze vast geklikt zaten...

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:17

Ja zit vastgeklikt. Heb het idee dat het ringetje van de competition kleiner is. Mijne zit ook niet met nylon vast aan de riem. Kwam er vandaag ook achter dat de afstand tot bit gewoon te groot is en dat bit te ver omhoog wordt gehaald door de clips. Dus ga ze niet gebruiken.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:26

Hier nog een fan :D

Ik heb het hoofdstel nu ongeveer twee maanden. Ik merkte in het begin al wel verschil op, mijn paard was al licht in de hand maar werd nog nét dat tikkeltje lichter met dit hoofdstel. Vind het persoonlijk ook veel mooier dan een gewone combineerde.
Ondertussen al twee maanden aan de gang met het hoofdstel en nog geen spijt gehad. Ik had wel de chance dat ik het op voorhand heb kunnen uittesten.

Zahire met de competition:
Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:36

San schreef:
Ja zit vastgeklikt. Heb het idee dat het ringetje van de competition kleiner is.

Dat klopt hoor. Ik heb zowel de Multi als de Competition en het ringetje van de Multi is een maat groter dan die van de Competion waardoor bitclips meer ruimte hebben.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:46

Haha. Ben ik toch niet helemaal gek :)

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:31

Stille meelezer meld zich :wave:

Eergisteren mijn competition hoofdstel binnen gekregen en alleen gepast. Had het idee dat hij het wel comfortabel vond zitten.

In de verpakking zaten vier van die bit straps (als k dit goed schrijf?) Klopt dat? Op die foto staat wat er in de verpakking en moet zitten en dan zie ik er maar twee namelijk?

:evaw:

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:33

Klopt zijn verschillende maten als het goed is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:34

ik heb geen idee eigenlijk wat er bij mij bij zat, volgens mij 2, maar ik heb de multi.
misschien korte en lange?

Ik zou nog steeds heel graag de tobacco kleurige willen vinden, maar ik heb ook nog steeds geen idee waar ik die vandaan moet toveren...
iemand hier nog een idee?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:40

Ik heb er ook 4 bij mijn multi gekregen. Ik zal straks eens kijken of de maten verschillende. In eerste opzicht waren ze evenlang. Gaatjes kunnen misschien wat anders zitten.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:53

Bij mij waren ze dezelfde maat. Gaatjes.......daar had ik niet aan gedacht.....niet op gelet dus :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:12

Nouvel schreef:
ik heb geen idee eigenlijk wat er bij mij bij zat, volgens mij 2, maar ik heb de multi.
misschien korte en lange?

Ik zou nog steeds heel graag de tobacco kleurige willen vinden, maar ik heb ook nog steeds geen idee waar ik die vandaan moet toveren...
iemand hier nog een idee?

Als je iets weet wil je het dan laten weten ik zoek die ook nog steeds ....

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:47

De bitstraps zijn inderdaad lange en korte!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:46

Vandaag voor het eerst gereden met mijn hoofdstel, wat vond die het fijn! Hij ontspande veel beter, bit ligt ook 1000x stabieler wanneer hij weer even een gekke sprong maakt. Welke hij overigens maar 2 keer deed ipv. een stuk of 20-30, geen idee of dit ook aan het hoofdstel lag. Het was erg aan het waaien vandaag, naast de bak staat een houtstapel met een blauwe plastic over. Normaal vind hij die verschrikkelijk als het waait, vandaag was het gewoon een beetje uitwijken ervoor. Maar 1 keer een sprongetje ervan weg gemaakt toen de recht voor zijn neus omhoog wapperde, maar ook toen maar gewoon opzij gesprongen ipv. op het rennen zetten.

Overigens las ik hier iets over paarden die minder schuurde na het rijden? Die van mij heeft er een extreem handje van aan om overal te krabben na het rijden. Als ik afstap krab ik hem altijd op zijn voorhoofd, wat hij gewoon heel lekker vind. Daarna begint hij dan te krabben net onder zijn jukbeenderen, dan naar de zijkant van zijn hoofd en dan waar het bit zat. Hoofdstel moet dan ook zo snel mogelijk uit om beschadigingen te voorkomen.
Maar vandaag, na de krab op zijn kop deed hij helemaal niets! Hoofdstel uit in de stal en daar ging hij even met zijn lippen langs de voerbak krabben. Heel zachtjes, niet het extreem schuren wat hij normaal doet.

Hij had wel niet zo gezweet als anders, maar zelfs dan schuurde hij met zijn vorig hoofdstel heel erg. Hij had trouwens ook erg snel wat schuim op zijn lippen, wat hij absoluut niet snel heeft (beetje angstig, gespannen paard met weinig zelfvertrouwen bij het rijden).

Dus voor mij, en Ras, absoluut geslaagd!! *\o/*