Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:02

ik twijfel ook over de presteq

mijn bridle2fit heeft een sperriem maar blijkbaar vind mijn haf die toch niet zo fijn. We hebben nu paar keer gereden zonder sperriem (ik heb hem altijd los) en dan is hij veel onrustiger met de mond dan zonder. Nu kan ik dat sperriem lusje natuurlijk kijken of hij mooi eraf gehaald kan worden..

maar de presteq vind ik ook wel fijn uitzien. Maarja geen idee hoe hij er onder loopt en het is ook geen goedkope hoofdstel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:06

Ik snap je niet. Je schrijft je hebt een paar keer gereden zonder sperriem en dan is die veel onrustiger met de mond.

Bedoel je wat anders dan je schrijft?

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:14

nee zonder sperriem is die stiller ;) staat er idd een beeeetje ingewikkeld maar dat is wat ik er uit haal omdat haar bridle2fit een sperriem heeft. en heeft het daarna over een lusje erafhalen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:27

Als je verder tevreden bent kan je gewoon andere neusriem kopen van bridle2fit of idd het lusje eraf halen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 17:52

Bridle2fit kan je idd toch helemaal samenstellen? Ik ga de Presteq wel uitproberen. Ben nu niet tevreden over de micklem. Daarnaast mogen we er niet mee starten omdat we de kaptoom versie hebben. Ik houd de micklem wel voor grondwerk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:24

Ja, dus je hoeft alleen de voorkant van neusriem te vervangen, niet eens het gedeelte waarmee je hem vast maakt.

suwis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:25

Afbeelding

Hi, mag ik jullie advies of de Presteq zo goed zit bij mijn merrie?

Henrike106

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:38

Hi! Weet iemand toevallig hoe het Busse Feeling hoofdstel valt? Paard is een fjord en valt qua maat een beetje tussen cob en full in. Ik kan hem tweedehands kopen en de verkoper denkt dat het zou kunnen passen omdat zij hem op haar paard van 1.60 had maar ik twijfel toch een beetje. Dus hoop dat iemand aangeeft dat ie kleiner valt dan een normale full

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:57

suwis schreef:
[ [url=m/oPD9fT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind die frontriem heel erg hoofd zitten. Heb je ook een foto van de voorkant? En is er genoeg ruimte bij de oren?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 00:56

suwis schreef:

Lijkt mij goed te zitten als de oren goed vrij kunnen bewegen. Alle punten die de presteq vrij wil hebben die lijken ook super mooi vrij te liggen. Dus naar mijn inziens zit die super.

suwis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 06:56

DonDon schreef:
suwis schreef:

Ik vind die frontriem heel erg hoofd zitten. Heb je ook een foto van de voorkant? En is er genoeg ruimte bij de oren?

Dankjewel, ja de oren liggen mooi vrij. De frontriem heb ik vervangen door een van PS of Sweden. Die ligt beter.

suwis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 06:58

Daphneeeej schreef:
suwis schreef:

Lijkt mij goed te zitten als de oren goed vrij kunnen bewegen. Alle punten die de presteq vrij wil hebben die lijken ook super mooi vrij te liggen. Dus naar mijn inziens zit die super.

Dankjewel, de oren liggen inderdaad goed vrij. De foto vertekent een beetje door haar dikke manen. Die staan op de agenda voor dit weekend

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 07:29

Ik denk dat ik de presteq een gaatje omlaag zou doen.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:42

Heeft iemand een tip voor een anatomisch hoofdstel maat shet?
Wij hebben een Welsh A gekocht maar kom er niet helemaal uit qua hoofdstel, pony maat zal te groot zijn voor hem denk ik.

Mijn 2 koudbloeden hebben allebei een Presteq en Micklem X-full dus dit is voor mij heel wat anders. :P

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:56

Afbeelding
Afbeelding

Mijn welsh A heeft wel een micklem. Heb er wel aan beide kanten 2 gaten bij geprikt.

Maar hij heeft geen overdreven klein koppie

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:00

Getup schreef:
Mijn welsh A heeft wel een micklem. Heb er wel aan beide kanten 2 gaten bij geprikt.

Maar hij heeft geen overdreven klein koppie

Ja die van mij heeft zn koppie een slag kleiner.
Ik zag op marktplaats 'nep' micklems staan in maat shet, misschien dat ik die wel ga proberen alleen koop het liever op een site ofzo ivm eventueel ruilen.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 17:11

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 09:52

suwis schreef:
Dankjewel, ja de oren liggen mooi vrij. De frontriem heb ik vervangen door een van PS of Sweden. Die ligt beter.

Heeft PS of Sweden ook frontriemen met zo'n drukknoopje dan? Zo ja, welke zijn dat...

shetlandfan schreef:
Ik heb voor mijn shet uiteindelijk een anatomisch hoofdstel uit zweden besteld. Super ding.

https://www.aponydesign.com

Wat een leuke spullen heeft deze website, die moet ik echt proberen te bewaren voor als mijn dochtertje oud genoeg is :D

suwis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 10:08

Lys_PPA schreef:
suwis schreef:

Heeft PS of Sweden ook frontriemen met zo'n drukknoopje dan? Zo ja, welke zijn dat...

De Presteq heeft een lusje waar je de PS frontriem doorheen kunt doen. De frontriem klik je dan vast op de button van de frontriem zelf

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 10:13

Lys_PPA schreef:
shetlandfan schreef:
Ik heb voor mijn shet uiteindelijk een anatomisch hoofdstel uit zweden besteld. Super ding.

https://www.aponydesign.com

Wat een leuke spullen heeft deze website, die moet ik echt proberen te bewaren voor als mijn dochtertje oud genoeg is :D

Oh die zijn wel heel mooi ja! Die met lak heb ik op mijn lijstje gezet. :j

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:54

Is iemand hier toevallig ook nog op zoek naar de Waldhausen Sensation S-line? Ik ga deze verkopen omdat ik hem niet meer gebruik. Zit een chique frontriem van Equibling bij.

Afbeelding

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:54

Ketly schreef:
Is iemand hier toevallig ook nog op zoek naar de Waldhausen Sensation S-line? Ik ga deze verkopen omdat ik hem niet meer gebruik. Zit een chique frontriem van Equibling bij.

[ [url=m/O3TAGa.png]Afbeelding[/url] ]

Pb gestuurd

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:36

Mijn jonkie met z’n (speciaal bestelde) Antares <3
De standaard full zat hem echt niet fijn achter de oren, kopstuk drukte teveel en de frontriem zat daardoor strak en te hoog. Op bestelling maken ze een X-full en mocht vrijblijvend passen dus hele fijne service :j

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:21

Ketly schreef:

[ [url=m/O3TAGa.png]Afbeelding[/url] ]

Nog wat foto’s! Kwam er vandaag achter dat er een kleine beschadiging op de neusriem zit maar zie je bijna niet (valt iets meer op nu omdat de neusriem ingevet is)

Afbeelding

Afbeelding

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 18:44

Ik ben mij aan het oriënteren voor een anatomisch hoofdstel voor mijn paard. Ik twijfel vooral nog over de bakstukken, vast of los. Kunnen jullie vertellen wat het verschil is voor het paard en waarom jullie er juist wel of niet voor kiezen?