[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:25

Ik vind de Espaniola tweedehands niet eens heel "duur" maar ik weet niet wat je budget is ;)
In Duitsland kan je er véél meer vinden dan in Nederland, hier is het een kwestie van geluk als ze te koop zijn, in Duitsland heb je keuze.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:27

siskeh schreef:
Ik vind de Espaniola tweedehands niet eens heel "duur" maar ik weet niet wat je budget is ;)
In Duitsland kan je er véél meer vinden dan in Nederland, hier is het een kwestie van geluk als ze te koop zijn, in Duitsland heb je keuze.

Nee, ik bedoel dat ze nieuw boven budget zijn. Tweedehands is het idd al veel meer te doen :D Maar ik heb een slechte ervaring ivm tweedehands zadels aankopen dus weet niet of ik het nog durf.. Zeker niet zonder test rijden etc. Ik heb niet echt geld om mee te smijten helaas en risico op verkoop met verlies durf ik niet meer nemen.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:46

Ghost zit echt smal! ik heb een brede haflinger, en met boomzadel altijd heuppijn, met de Ghost zit ik heerlijk smal. Nooit problemen gehad met drukplekken. Heb er een Grandeurpad onder met kunstwol.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:16

Ik ben ook absoluut meer fan van ghost! De kussens en de flexibele basis geven mij toch een geruster gevoel tegenover de starre pommels van barefoot (wat nou als die nét niet lekker passen maar je merkt het niet op tijd...) en het vertrouwen op de inlages om de drukverdeling te waarborgen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:20

Ik vond ghost ook best lekker zitten in stap. Paard vond het niks maar dat verschilt per paard natuurlijk. Wij zijn nu helemaal happy met trekker samen. Zit ook niet breed trouwens (ik heb een dun paardje, maar bij de handelaar had ze een boom vzh zadel en dat zat breder)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:33

Mijn pony laat nu met liefde haar gangen (stap, draf, galop, en iets tölt-achtigs) zien en loopt ruimer en ruimer, dus ik ben er echt super blij mee.

Voor mij was het wel even wennen, ik moest echt rechter gaan en vooral ook blijven zitten, want als ik aan een kant inzak (wat een boomzadel makkelijk opvangt) dan wil de Ghost nog wel eens gaan schuiven.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:56

siskeh schreef:

Kijk vooral op Ebay en Ebay- kleinanzeige. Veel Startrekk daar, ook Espaniola’s.

Jana2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:47

isabel67 schreef:
Hey, vrijdag 7 augustus komt Hilde van participaard die samenwerkt met Charmaine van flexibelezadels naar mij toe helemaal in regio Wervik, West-Vlaanderen. Redelijk ver dus voor maar 1 pasconsult dacht ik. Dus als er iemand uit West-Vlaanderen ook graag nog een zadel van de merken Heather Moffet, Hidalgo, Prince, Edix of Kieffer move wil proberen dan kan die aansluiten op de route. :)

Ik heb bij Charmaine een hidalgo venice 2 gekocht... nu sinds een week binnen en de eerste 2 ritten met het zadel waren veelbelovend... paard kan heel kijkerig en snel gespannen zijn, maar nu lijkt hij ineens enorm te kunnen ontspannen en kijkt dan ook nergens meer van op...

Foto is van net na het invetten en rijklaar maken...

Afbeelding

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:21

Wat leuk Jana! Ik ben ook echt ontzettend benieuwd welk zadel nu echt goed gaat passen. Hopelijk reageert mijn pony even goed als jouw paard op een flexibel zadel. De mijne kon ook niet goed ontspannen en dan vooral in draf maar dat kwam echt door mijn vorige boomzadel want de osteopaat zei dat hij vast zat in zijn rug omdat het zadel niet paste.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:48

Heeft iemand hier ghost fenders? Het zadel dat mijn kant op komt heeft ghost fenders eraan hangen die 2.5cm breed zijn, en de gesp is nog wat breder. Ik zoek dus stijgbeugels die daar mooi op passen, aangezien de stijgbeugels die de vorige eigenaar erbij gebruikte niet meeverkocht worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:54

25mm is standaard beugelriem breedte :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:58

pmarena schreef:
25mm is standaard beugelriem breedte :)

Klopt! Maar het moet ook over de gesp passen, en die is ietsje breder natuurlijk...

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:14

Normale westernfenders passen altijd, maar je moet het niet door de smalle gleuf van een engelse beugel proberen te krijgen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:28

Het probleem is dat "gewone" Engelse beugels waarschijnlijk te klein zijn qua ophanging, en dat de ophanging van gewone western beugels te breed is, dus misschien gaat dat schuiven?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:47

Gewone western beugels zijn aan de bovenkant 7 cm/3" breed, de smallere versie voor bijv. Bob Marshall zadels zijn 5 cm/2". Maar er zijn ook Endurance beugels die idd nog smaller zijn.

Smalle riemen op een brede beugels gaat idd schuiven, maar je kunt er vrij simpel een dikker stukje leer onder doen met 2 gleufjes er in waar je de smalle riem doorheen vlecht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:52

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:55

Die laatste alleen 2 inch = 5cm. Maar dat type bestaat wel met een top bar van 1" / 2,5cm
Nala, je zou eens in Duitsland kunnen zoeken - daar zitten veel (western) shops die dit soort dingen verkopen.....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:06

Nou mijn buttera gaat in de bestelling.
Word toch een piccolo, de zitverkleiner doet mij vreselijk veel zeer en de piccolo was voor het mooie te klein maar werkte prima voor mij en paard. Dan maar opletten op wat ik eet :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:38

Azmay schreef:
Word toch een piccolo, de zitverkleiner doet mij vreselijk veel zeer en de piccolo was voor het mooie te klein maar werkte prima voor mij en paard. Dan maar opletten op wat ik eet :+

Fijn... :) En opletten wat je eet is altijd belangrijk :j ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:15

Kwetal schreef:
Azmay schreef:

Fijn... :) En opletten wat je eet is altijd belangrijk :j ;)

Nooit hoeven doen, maar nu medicatie waarmee dat wellicht toch wel slim is :=
Word een groene, kan niet wachten *\o/*

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:31

Een Groene??? :oo
Ben benieuwd

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:01

Groen? Wow, gedurfd!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 00:15

Vandaag nog eens een foto gemaakt van de zweetafdruk van mijn Ghost flamenco + burioni pad met vrij dikke vilt inlages. Ik ben tevreden :D

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:00

Dat is mooi...zowel de afdruk als dat jij tevreden bent ;)

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:35

Iemand hier nog interesse in een Ghost firenze zwart vetleer incl pad?