Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jennyxx schreef:Ponylief bokt niet met boomzadel.. maar misschien komt dat wel omdat een stug ding niet fijn bokt
Bedankt voor jullie reacties. Fijn dat het zadel ook goed ligt als hij wat naar achteren is geschoven.
Nog een theoretisch vraagje![]()
Ik pas nét in een piccolo. Maar zou er meer druk op de voorkant van het zadel komen (en evenveel beugelophanging/pommel) als je wat groter bent zeg maar? Ik had geen zweetafdruk (na ja ik wel maar paard niet hi hi) maar zag wel meer druk voor tot onder zit, maar dat is misschien altijd met boomloos
pleiada schreef:Die leren kussens zijn naar mijn ervaring erg glad..Mijn paarden zijn nogal rond en zadels met leren kussens schuiven het ergst bij hun als ik geen grandeur dekje met dat soort neopreen aan de bovenkant gebruik(werkt echt super!)..Kan me voorstellen dat zonder dekje ook veel gladder is!
Wel mooi zadel trouwens!
pmarena schreef:Geryon: dat is wat ik zei...die eerste versie van het RWC Dressage zadel lijkt gewoonweg te veel op een Engels zadel, en daarbij is de pasvorm veel lastiger. Vaak ligt het dan net niet lekker, erg jammer is dat altijd aan zulke zadels.
Daarom hebben ze dit model ook niet officieel in de verkoop gedaan maar zijn ze verder gegaan en op het nieuwe model uitgekomen
Ik vind de London ook wel netjes staan, vind het alleen zo veel kniewrong. Maar dat is maar net wat je persoonlijk fijn vind
Jennyxx schreef:Ja ik vind dat inderdaad fijn zitten. Zit als een huisIk heb ook op een Florac gereden, de standaard, en daarbij vond ik dat ik net ff te veel ruimte achter mijn billen had. Als hij een beetje hoog opsprong met aangalopperen "gleed" ik een stukje naar achteren.
In de Roma piccolo twijfel ik een beetje aan de voorkant inderdaad. Maar zou de Firenze het genoeg oplossen? Of zal ik toch voor een standaard gaan? Komt er meer druk bij mijn pony aan de voorkant doordat ik zo in dit zadel zit?
Jennyxx schreef:Oke dank jullie wel
Ga ik mijn ghostje denk ik toch maar te koop zetten en een Firenze piccolo proberen. Even nachtje over slapen![]()
Buitenzinnig/kwetal: zit bij de Firenze de wrong alleen schuiner of ook ietsjes meer naar voren? Dacht dat laatste een keer gelezen te hebben?