Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Buitenzinnig schreef:een koe heeft nergens een lichaamsdeel waarbij het lichaam op een schoen lijkt,...
niet????
![]()
ik moet ook echt staren om de scheefheid te zien en ga hierin wel mee met buitenzinnig.
het heeft zich scheef kunnen vormen en zal zich ook weer recht vormen lijkt mij?
pleiada schreef:Ik zie ook maar heel minimaal scheefheid op de foto en volgens mij is met boomloos juist het voordeel dat het doordat het flexibel is het weer een andere juiste vorm aan kan nemen...Volgens mij blijf je net zo lang kijken tot je iets ziet(ken het)
pleiada schreef:Bij de espaniola is toch alleen de pommel niet flexibel,of heb ik het mis?Dan zou deze scheef zijn en als je er dan een ander in zou doen en evt andere kussens is het opgelost..Of is dat te simpel gedacht?
Anoniem schreef:waarom is het moeilijker je paard recht te richten met een meegaand zadel?
ik snap de logica niet...scheef is scheef en recht is recht...
je richt je paard toch recht,ongeacht het zadel?
(hoe leg ik mezelf uit...eh...)
als je paard dan weer recht is/wordt, zal je zadel hier toch in meegaan?
Cambiar schreef:pleiada schreef:Bij de espaniola is toch alleen de pommel niet flexibel,of heb ik het mis?Dan zou deze scheef zijn en als je er dan een ander in zou doen en evt andere kussens is het opgelost..Of is dat te simpel gedacht?
Neen, dat dacht ik ook, er zit nog een rigide structuur onder het zweetblad, die de druk verdeeld, niet zoals bij de trekker dat de het hele gewicht op bepaalde plaats op de kussens komt.
In feite veel beter zo.
pleiada schreef:O oke,en loopt dat dan parallel met de rug?Kan me niet helemaal een voorstelling maken waar het precies zit en hoe het werkt..
Citaat:deze vormt zich als een schoen VOLLEDIG naar de rug van je paard...op zich prima en geniaal gevonden, maar dan moet de rug wel recht zijn anders wordt het zadel zo scheef als iets.
Hester schreef:Wat ik pas zat te bedenken he... Hebben die Hidalgo zadels nou helemaal geen pommel oid? Hoe komt het zadel dan aan de goeie vorm?
En als je 30x moet rijden voor het zadel goed naar je paard gevormd is... Met 30x rijden is mijn paard al naar het zadel gevormd ben ik bang...
pleiada schreef:Maar als het zich kan vormen kan het toch ook weer een andere vorm aannemen zodat het wel recht wordt?