het is idd de keelriem die wat krap uitvalt,bij mijn haflingers zit die op het 2de gaatje maatje paard (full) ,verder is het hoofdstel ruim te verstellen.
Das een sprenger bustrens, die is wel een stukkie kleiner hoor dan de gemiddelde D trens. Ik heb er een D trens van sprenger aan maar dat is eigenlijk net te krap.
Len-ny, mijn myler D trens heeft een stuk grotere ringen. Het kan net wel net niet. Ik ga binnenkort mijn lesgeefmens even laten kijken. Ze loopt er wel lekker op.
Dat de keelriem te strak is zag ik inderdaad ook op die foto maar bedankt voor de opmerking. Heb hem nu een gaatje losser en het zit al meteen veel beter. Zal eens kijken naar een kleiner frontriem. Die originele vind ik echter niet bepaald mooi. Zijn de ringen van sprenger D-trensen echt zo veel kleiner?
ja behoorlijk stuk.... scheelt denk zo 2 cm met een br.. lijkt meer op een bustrens.
Johnnydepony
Geplaatst: 23-03-15 13:08
Sprenger verkoopt deze ook als zijnde BUS trensen. Mee eens dat ze ad kant vd mond een beetje plat ogen voor ern bustrens. dit is een D trens van sprenger
Heeft er hier toevallig iemand die een foto heeft van de multi waar het ringetje is af gehaald? Of gewoon al, zie je het nog? Ik wil graag de bruine multi omdat ik dan goudkleurige gespen heb, vind hem nergens in competition. Maar ik zou het jammer vinden als je het ringetje blijft zien.
Bijrijdpaardje had dit hoofdstel en ik ben er helemaal verkocht aan, ik wil hem nu ook kopen voor mijn eigen paard die een erg moeilijk hoofd heeft. Zijn neusriem gaat altijd over 1 jukbeen en komt dus schuin te zitten, inmiddels al bij elke neusriem. Daarnaast merk ik dat hij de neusriem niet fijn vind op die plaatst. Lage gaat best maar dat is het ook niet zo.
Myca
Geplaatst: 24-03-15 07:35
@leen, dit is een Multi waar het ringetje van af is gehaald. En hier onder die Multi naast een Competition.
Leen
Geplaatst: 24-03-15 09:40
Dankjewel! Valt best wel mee dus.
Edit, gisteren stond die op agradi voor 140, vandaag was het 25% korting dus 130. Ik had dan nog eens een bon van 7,50 omdat ik me geabonneerd had op de nieuwsbrief. Dus nog maar 123 euro
Ik heb hem vandaag binnengekregen! Hij past goed, ik moet alleen even eens kijken of de neusriem op de juiste hoogte zit. Hij stond op de weide bieten te knabbelen in de regen dus ik we waren beide even niet in de mood om te passen. Had hem even snel omgedaan en ik kan naar beide richtingen nog verstellen dus passen zal het zeker doen Ik ga er vrijdag of zaterdag eens goed naar kijken. Wel grappig dat er front met een pijl op staat, maar toch andersom in elkaar gestoken was Ik heb er wel 4 leren riempjes bij om je bit te bevestigen, dacht dat de die ik bij bijrijdpaard gebruikte er maar 2 bij had (was wel de competition). Niet erg hoor, altijd handig!
2005
Geplaatst: 25-03-15 21:20
Iemand had hier de vraag hoe de nep micklem viel, ik vind het als een ruime full vallen (mijn paard heeft normaal een cob). Hij mag dus weg.
Gisteren de Micklem aangeschaft. Maat full maar mijn paard past hem maar net. Hoop zelfs dat ie voor de kaakband nog iets uitloopt. Hebben jullie die ervaring?
Die van mij is iig wel iets beter gaan passen na een paar keer rijden. Nou zal het ook wel schelen dat ze wat van die enorme wintervacht is kwijtgeraakt...