Kimmm_ schreef:Hallo! Ik zit dit topic al een tijdje te volgen en heb aan de hand daarvan deze week geïnvesteerd in de Waldhausen S-Line Sensation, bruin in maat cob.
Gisteren binnengekomen en gelijk gepast. Mijn paard heeft een lastige maat, bij maat cob is de neusriem altijd te klein en de lengte bakstukken goed. Bij full is de neusriem goed en lengte bakstukken te lang. Altijd spannend! Ook bij dit hoofdstel kon de neusriem (gelukkig) net op het allerlaatste gaatje dicht, maar nu vraag ik me af of de neusriem niet te laat zit. Het leer is heel zacht, maar moet nog wel een beetje vormen. Misschien dat ‘ie dan een gaatje hoger kan, nu kan dat nog niet. Verder is de pasvorm perfect, er moet alleen nog een andere frontriem aan. Ze reageerde er wel heel fijn op, dus het lijkt haar niet in de weg te zitten in ieder geval.
[ [url=m/vSmuXI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind hem op het eerste zicht wel mooi zitten zo. Op deze manier is het jukbeen mooi vrij. Ligt de neusriem op het harde deel van de neus? Hij mag niet op het zwevende neusbot liggen. Als hij daar niet op ligt, ligt hij hoog genoeg.