[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:10

hier Roma/Quilty piccolo met maatje 38 en lange benen. :) Idd heel erg persoonlijk.

En mijn nieuwe paardje (overgenomen van een vriendin, ken dat paard al haar hele leven) is zoveel smaller dan ons tankje, dat ik wellicht mijn Iberica terug van onder het stof ga kunnen halen. *\o/*
Paard heeft ook héérlijk zachte gangen (is een Tennessee Walker). <3

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:17

pluche_pluus schreef:
Als iemand op zoek is naar banaan singel, t beugelriemen of zadel zie onderschrift :D

Yep, interesse in je beugel riemen! Hoe oud zijn ze, en wat voor merk?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:25

Buitenzinnig schreef:
Als ik in de toekomst kon kijken had ik alles op voorraad besteld wat iedereen wil haha.
Maar denk het wel hoor, alleen kan ik niks garanderen/vasthouden.

:D +:)+ haha je hebt gelijk. Ik wacht dinsdag even af en je hoort het direct van me dan. Mocht het een andere Ghost worden, heb je enig idee van de levertijden dan? En hoe zit het met de kleuren; op jouw site zie ik alleen zwarten en bruinen, maar op Ghost site zie ik plaatjes van allerlei kleuren voorbij komen. Kun je net als met een My Barefoot hem in principe zelf samenstellen?
En zit de schaap zitting veel zachter dan bijvoorbeeld nubuck? Tnx vast voor je aandacht!

Buitenzinnig

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:28

Heel graag gedaan!
Ik heb (nog) niet veel foto's op de site, maar kijk gerust even op de Buitenzinnig facebook pagina (merk dat veel mensen daar ook heen gaan, ik wil niet teveel foto's op de site, die zet ik op facebook). Je kunt hem een aardig eind zelf samen stellen, binnen de mogelijkheden natuurlijk!
Schaap zit zachter dan nubuck ja. Maar dat ga je dinsdag ervaren, Lilianne heeft een schaap zitting :)
De levertijden zijn ongeveer 3 tot 4 weken (even afhankelijk of er iets op is, Ghost heeft geen vakantie maar de leveranciers in Italië wel. Weet niet hoe lang ze daar vakantie hebben haha)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 11:24

Marocje schreef:
Gister heeft mijn stalgenoot op mijn zadel gezeten, en die was verbaasd.. Het zat nog best lekker! De dijwrongen voelde ze alleen wel.. Ik heb dus de Roma piccolo, zij heeft lange benen maar maatje 36. Klopt het dat je dan echt op een ander zadel (Firenze) uitkomt?

Ik heb maat 36/38 met lange benen en ik werd uit de Roma zowat gelanceerd omdat ik mijn benen niet kwijt kon. De Firenze paste een stuk beter :D

Volgens mij probeert mijn paard mij te vertellen dat ik er voortaan beter naast kan blijven staan -O- Ze is sinds een weekje zo ontzettend sloom, alsof ze niet kán lopen, terwijl de Barefoot Justadjust prima ligt. Ik heb van de week bij wijze van test de Hidalgo er weer eens opgelegd en daar loopt ze een stuk makkelijker mee weg, terwijl die in principe niet perfect ligt... Help -O-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:41

Soms gaan theorie en praktijk niet helemaal samen... Helaas

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:14

Kirsha schreef:
Marocje schreef:
Gister heeft mijn stalgenoot op mijn zadel gezeten, en die was verbaasd.. Het zat nog best lekker! De dijwrongen voelde ze alleen wel.. Ik heb dus de Roma piccolo, zij heeft lange benen maar maatje 36. Klopt het dat je dan echt op een ander zadel (Firenze) uitkomt?

Ik heb maat 36/38 met lange benen en ik werd uit de Roma zowat gelanceerd omdat ik mijn benen niet kwijt kon. De Firenze paste een stuk beter :D

Volgens mij probeert mijn paard mij te vertellen dat ik er voortaan beter naast kan blijven staan -O- Ze is sinds een weekje zo ontzettend sloom, alsof ze niet kán lopen, terwijl de Barefoot Justadjust prima ligt. Ik heb van de week bij wijze van test de Hidalgo er weer eens opgelegd en daar loopt ze een stuk makkelijker mee weg, terwijl die in principe niet perfect ligt... Help -O-

Ojee! Zelfde singel of niet?
Halstertouwtest gedaan?
Wat voor inlages heb je en welk dekje? Dikke kunnen niet zo lekker zitten als de onderkant van het dekje dun is. En als je dunne hebt zijn ze misschien te dun?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:17

Andere singel of pad wellicht onder het ene of andere zadel...? :)

Gaaf jokari, een TW!!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 12:47

Ik heb er dus echt helemaal niets aan veranderd. Er ligt een standaard Barefoot pad onder met wollen onderkant en standaard inlages, en er hangt een simpel neopreen singeltje aan. Het gekke is dat er tot vorige week nog niets aan de hand was, toen liep ze er als een trein mee, en nu is het niets anders dan neus in de hemel en met het hoofd gooien :(

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:33

Ik heb een tweede ghost gekocht. Stond op marktplaats.
Nu kunnen mijn bijrijders ook met een fijn zadel rijden.
Met zadeltas en bekerhouder van Dabo's Design is het plaatje wel echt af. :D
Beugels moet ik er nog even aanhangen.

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:43

Mooi zadel!
En goed om die bekerhouder zo te zien, die wil ik ook nog bestellen!
Past dus goed op een ghost.

Is dat een kleine zadeltas?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:50

Al die spookjes <3 eerst vond ik ze echt lelijk maar hoe meer ik ze zie, hoe leuker ik ze vind hahaha :o maar volgens vriendlief heb ik een gat in de hand wat paardenspullen betreft dus ik hou het maar op mijn huidige zadel, mits teteltee deze passend krijgt :D

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:08

Ik heb al een hele tijd terug een testzadel aangevraagd bij becidor(Al een maand terug) maar ik heb nog geen zadel gezien en ik heb al 2 keer gemaild maar nog geen antwoord. Heeft iemand daar ervaring mee?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:09

Ik heb vandaag m'n tweedehandse barefoot dressage one met vaste kussens (voor nieuwe lezers: dit is een andere dan op de barefoot site) binnen gekregen, erg mooi en degelijk zadel om te zien! Zag er ook nog netjes uit :D

Met een breed kopijzer lag het zadel recht, maar als ik erop zat, kwam het zadel erg tegen een deel van de schoft aan. Zadel schoof iets naar voren met het singelen.
Afbeelding

Toen twee maten kleiner erin gedaan, toen lag alles vrij, maar lag het zadel wel achterover. Dat was ook goed te zien in de afdruk na het rijden (stof/vet, zie foto hieronder). Ik kan dus de tussenmaat nog proberen, al verwacht ik dat het dan niet vrij ligt allemaal, want het was al niet ruim vrij.
Zadel ligt hier ook te ver naar voren. Dat valt hopelijk te verbeteren met een banaansingel.
Afbeelding

De zit was best te vergelijken met die van een boomzadel! :D Alleen vind ik boomloos altijd wat moeilijker zitten dan zonder zadel of met boomzadel, en met dit zadel was dat ook zo.

Hoe mijn pony erop reageert weet ik nog niet. Hij was namelijk al vervelend door de motregen :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:30

xxdomiixx schreef:
Al die spookjes <3 eerst vond ik ze echt lelijk maar hoe meer ik ze zie, hoe leuker ik ze vind hahaha :o maar volgens vriendlief heb ik een gat in de hand wat paardenspullen betreft dus ik hou het maar op mijn huidige zadel, mits teteltee deze passend krijgt :D

Gewoon zeggen dat ze hem niet passend heeft gekregen :p

Op de facebook pagina staan alle ex-demo zadels die voor minder weg mogen :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:39

Ooh je hebt een two tone quevis!!!
Heel verleidelijk. Maar eerst paard kopen en dan zadels testen...
Hopelijk heb je hem tegen die tijd dan nog

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:29

Oeh dan ga ik de facebook pagina ook maar eens volgen je weeet maar nooit :p

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:49

lovelance schreef:
Ik heb een tweede ghost gekocht. Stond op marktplaats.
Nu kunnen mijn bijrijders ook met een fijn zadel rijden.
Met zadeltas en bekerhouder van Dabo's Design is het plaatje wel echt af. :D
Beugels moet ik er nog even aanhangen.

[ [url=m/pg39x5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zeg! Welke is dit? Ik houd mp al in de gaten, mag zie er zelden een Ghost op een had deze ook gemist. Veel plezier ermee!!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:12

Ik heb drama ontvangst qua internet op de camping ...
Grrrr
2 weken vakantie , dat is al niks voor mij en dan kan ik ook niet eens fatsoenlijk bokt , Facebook etc bijhouden . Een app sturen is drama ...
Pffff

Maar er zit al een halve week op ...
En m'n ghost komt ook dichterbij

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:35

Gefeliciteerd Lovelance :)

Geryon, je zadel ligt chronisch te ver naar voor - gebruik er een pad onder - neem een langere singel. Ik vind hem op foto 2 niet overdreven achterover leunen - wel op de bovenste foto....

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:44

Wat leuk de tweede hands Ghostjes :j

Mocht iemand ooit een Firenze (piccolo) willen ruilen tegen mijn bruine Roma piccolo dan houd ik mij aanbevolen :D

Ik zit super in het zadel en ook heel vast. Ponylief heeft voor het eerst flink gebokt :(:) en ik verschoof geen cm ~~}> Maar voor het springen is de roma piccolo voor mij net ff te krap (heb ook stiekem maat 40 :o :)) maar zit heerlijk in de Roma piccolo)

Vraag me wel af waarom ponylief ging bokken. Hij mocht op de terugweg buiten een sprintje trekken. Mag hij altijd, dan loopt hij tenminste even door :') Maar nu besloot hij echt weg te spurten en hup rodeo er in... Maar ik zat met een lang teugeltje, want ik ben hem anders aan het trainen op de klassieke manier (stretchen) := Teugels razend snel op maat. Ondertussen voel ik hem weer aantrekken. Ik dacht ach goed voor zijn spieren, maar whoppa twee flinke bokken er achteraan >;) Toen maar terug genomen. Oortjes gingen naar voren en na een paar passen, vond ponylief dat hij moe was en hard had gewerkt en ging hij heel zoet stappen :=

Zou hij nou bokken, omdat hij boomloos toch niet fijn vindt? Of omdat hij nu meer vrijheid heeft? :o?

Het zadel was wel naar achteren geschoven.. Vinden jullie het nu té ver naar achteren liggen. Ik rij met een agradipad met hd inlages. Wil wel een ghost pad gaan kopen, maar eigenlijk met schaaponderkant. Zou dat te glad zijn dan?

Afbeelding

ps verkijk je niet op de te grote pad aan voor- en achterkant :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:55

Kwetal schreef:
Gefeliciteerd Lovelance :)

Geryon, je zadel ligt chronisch te ver naar voor - gebruik er een pad onder - neem een langere singel. Ik vind hem op foto 2 niet overdreven achterover leunen - wel op de bovenste foto....

Het zadel gaat vanzelf zo erg naar voren. Het lijkt gewoon niet lekker te liggen op een plek nog meer naar achter en de singel trekt het ook naar voor.

Ik vind hem op de bovenste wel rechter liggen. De hoek is kleiner. In het echt in ieder geval wel dat voelde ik ook erg met rijden. maar dat doet er niet toe want dat past toch niet. :P

Een dekje gaat er sowieso onder, maar doe ik nooit met passen. Of bedoel je een dikke pad of pad met inlages?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:03

Die leren kussens zijn naar mijn ervaring erg glad..Mijn paarden zijn nogal rond en zadels met leren kussens schuiven het ergst bij hun als ik geen grandeur dekje met dat soort neopreen aan de bovenkant gebruik(werkt echt super!)..Kan me voorstellen dat zonder dekje ook veel gladder is!

Wel mooi zadel trouwens!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:49

Jennyxx, het bokken kan heel goed komen door het stretchen. Ik zou het even in de gaten houden, maar als het eenmalig is, of in ieder geval niet te vaak voorkomt lijkt het me geen zadel probleem.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:27

Lovelance, wauw! Met die zadeltas erbij staat het héél gaaf zeg!

Afbeelding

Wubwub en ik vreten even wat kilometers met onze ghostjes (allebei een roma piccolo). Vandaag 37 km over de Posbank met onze superpony's :D :D