[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:20

Kirsha schreef:
Oh vandaar ja, dan snap ik hem :j

Ja geen idee eigenlijk, of dat kan. Als ik internet mag geloven is het bovenste stofje een soort synthetisch iets en daar schijnt die verf niet op te pakken of zoiets :?

Hmm nee. Zo heb ik ook wel eens dingen geprobeerd te verven (kleding) en dan pakte die alleen de naden hahaha, werd soms heel raar :+

Lous

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:21

Camera zat niet in mijn tas. Heb ik kennelijk laten liggen. Niemand heeft iets gevonden nog. Waarschijnlijk gejat :(

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:22

Phillipa schreef:
Kirsha schreef:
Oh vandaar ja, dan snap ik hem :j

Ja geen idee eigenlijk, of dat kan. Als ik internet mag geloven is het bovenste stofje een soort synthetisch iets en daar schijnt die verf niet op te pakken of zoiets :?

Hmm nee. Zo heb ik ook wel eens dingen geprobeerd te verven (kleding) en dan pakte die alleen de naden hahaha, werd soms heel raar :+

Er bestaat volgens mij wel speciale verf voor maar voor dat geld had ik dan net zo goed een nieuwe pad kunnen kopen := Als ik deze maar vaak genoeg gebruik wordt hij vanzelf zo bruin dat het niet meer opvalt :D

Zie nu pas het bericht van Lous. Wat enorm balen zeg! Misschien komt hij nog boven water :(:)
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 04-03-14 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:23

Och nee Lous... dat meen je niet !!!

Wat verschrikkelijk voor je :( weer een rijden waarom ik een verschrikkelijke schijthekel eraan heb om op grotere stallen te staan.

Vanalles verdwijnt maar niemand heeft het gedaan :n

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:26

Nou het erge is,ik sta op een grote stal waar je alles kan laten liggen,je vind het altijd weer terug.Maar er zijn dus uitzonderingen. Vorig jaar verdwenen er ook ineens Anky dekjes.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:33

Maar zoiets als een camera valt nog geld op te verdienen, net als de anky dekjes...

Belachelijk zoiets :n ik hoop dat je hem misschien toch nog terug vind maar als je al zegt dat er anky dekjes verdwenen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:35

Lous schreef:
Camera zat niet in mijn tas. Heb ik kennelijk laten liggen. Niemand heeft iets gevonden nog. Waarschijnlijk gejat :(

Ga heel hard duimen dat hij toch weer ineens te voorschijn kom. ;)

Lederverf is leuk. :D
Afbeelding

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:37

Mogelijkheden voor een eigen MyBarefootCheyenne? ;)

Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:46

Het is een oude camera,maar baal als een stekker. Heb al een briefje opgehangen. Nu duimen. Anky's waren verder niet van mij.

Heb al leuke voorbeelden van die lederverf voorbij zien komen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:52

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:58

Mag ik het zeggen dat ik het heel netjes vind van je yadelmaker om boomloos te adviseren?
Dat doen er echt niet veel, mag ik misschien de naam van die yadelmaker?

Ik geloof inderdaad dat hij wat krap is, ik zou voor een maatje groter gaan!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:01

Phillipa schreef:

[ Afbeelding ]

Helaas zelf een drytex zadel dus dat gaat hem niet worden en mijn nieuwe in maak zijnde Hidalgo ook niet. :+

Twijfel over de pommel zou net niet passen als het zo zie, maar ben bang een grotere dat het zadel voorover gaat kiepen. Maar ja liever te ruim dan knellen. ;)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:02

Lijkt mij inderdaad te krap.

Jeetje lous, wat balen zeg, snap echt niet hoe mensen het in hun hoofd halen!

Hier ook een verzameling zadels, western, dresuur, oud veelzijdigheids zadel en een wintec 2000.
Helaas liggen de eerste 3 niet goed en de laatste heb ik mijn twijfels over.

Nog 3 weekjes en dan kan ik de cheyenne proberen, ik hoop echt dat die past!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:08

Marcella schreef:
Phillipa schreef:

[ Afbeelding ]

Helaas zelf een drytex zadel dus dat gaat hem niet worden en mijn nieuwe in maak zijnde Hidalgo ook niet. :+

Twijfel over de pommel zou net niet passen als het zo zie, maar ben bang een grotere dat het zadel voorover gaat kiepen. Maar ja liever te ruim dan knellen. ;)

Hihi goh je gaat je nieuwe zadel niet verven? >;) :D

Pommel is idd te klein :j Hier staan handige plaatjes bij, kan je mooi vergelijken: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Schoftbreedte/

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:12

Nee nieuwe zadel ga ik niet verven. :+ :')

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:14

Welke maat is dit dan haha.

zadelmaker is irene polane

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:41

Hoi iedereen, ik zag in dit topic al dat ik niet de enige ben die kleurtjes mis als het om boomloos tuig gaat.
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets heel specifieks: een pad in mijn lievelingskleur die ik onder mijn boomloze zadel (Barefoot Cheyenne Drytex maat 1) zou kunnen leggen. Een bordeaux pad! <3

Verder ben ik ook nog op zoek naar stijgbeugelriemen die bij de Cheyenne Drytex special edition in het kleur amber passen (moeilijk online te vinden, maar het is een zeer lichtbruin!)
Misschien heeft iemand deze nog liggen toevallig, of weet iemand waar ik die eventueel nog zou kunnen krijgen? :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:50

Ik zag laatst op de website van barefoot België dat daar nog drytex riemen in de almond kleur te koop zijn! Ik zal even zoeken..

Edit: bij http://www.bareboot-saddles.com zijn ze nog te koop. Als je de almond bedoeld?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:03

wow dames wat gaan we weer snel, heb alles gelezen, maar niet ales onthouden ;)

nu heb ik sinds kort ook eenvps loze arizona ( bij mijn london)
alleen heb ik het idee dat het zadel vrij strak op de schoft komt te liggen ondanks dat ik alles heel hoog omhoog duw voordat ik aansingel, de ruggegraat is verder wel vrij en van de 3 forken die ik heb ligt de m erop die past het beste

zou vps loos dan toch niet geschikt zijn voor ons?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:06

Mayflower_ schreef:
Dierfysio was dat toch die een nootbruine zocht? Toen ik vorige week de Barefoot Lexington testzadel kwam halen vertelde die vrouw van Equixantos Barefoot dat ze misschien haar nootbruine London maat 2 wilde verkopen. :) Misschien daar even contact mee zoeken?

Echt? Hoe kom ik met haar in contact? Dank jullie allemaal enorm voor het meedenken! :*

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:11

Saars schreef:
Hoi iedereen, ik zag in dit topic al dat ik niet de enige ben die kleurtjes mis als het om boomloos tuig gaat.
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets heel specifieks: een pad in mijn lievelingskleur die ik onder mijn boomloze zadel (Barefoot Cheyenne Drytex maat 1) zou kunnen leggen. Een bordeaux pad! <3

Verder ben ik ook nog op zoek naar stijgbeugelriemen die bij de Cheyenne Drytex special edition in het kleur amber passen (moeilijk online te vinden, maar het is een zeer lichtbruin!)
Misschien heeft iemand deze nog liggen toevallig, of weet iemand waar ik die eventueel nog zou kunnen krijgen? :)

Ik heb zo'n HKM pad in de kleur bordeaux! Helaas gekocht via Nicky's keet, maar misschien kun je ze nog ergens anders krijgen?

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:13

dierfysio schreef:
Mayflower_ schreef:
Dierfysio was dat toch die een nootbruine zocht? Toen ik vorige week de Barefoot Lexington testzadel kwam halen vertelde die vrouw van Equixantos Barefoot dat ze misschien haar nootbruine London maat 2 wilde verkopen. :) Misschien daar even contact mee zoeken?

Echt? Hoe kom ik met haar in contact? Dank jullie allemaal enorm voor het meedenken! :*

Even bellen met equixantos. Even googlen, zit in beilen. Ze zijn na 20uur het beste te bereikem.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:17

Sussanne schreef:
Even bellen met equixantos. Even googlen, zit in beilen. Ze zijn na 20uur het beste te bereikem.

Tnx! Zal ze een mailtje sturen. Mag ik refereren aan jou? Meisje wat Lexington testzadel heeft nu? -bevalt die je trouwens? ik vond het zoveel zadel voor mijn toch grote paard-

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:22

dierfysio schreef:
Sussanne schreef:

Tnx! Zal ze een mailtje sturen. Mag ik refereren aan jou? Meisje wat Lexington testzadel heeft nu? -bevalt die je trouwens? ik vond het zoveel zadel voor mijn toch grote paard-

Refereer maar aan mij, geen probleem. (Mijn naam is Marjolein). Ik heb de lexington vorige week teruggebracht. Vond hem niet lekker zitten, mij te dwingend en heb te korte pootjes voor het zadel. :P
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 04-03-14 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:26

Heb gemaild. Keep u posted! ;)